Έντυπη Έκδοση

Νέες δουλειές από εταιρείες με εξωστρέφεια

ΑΠΟ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ που παρέθεσε για την επιχειρηματικότητα στα χρόνια της κρίσης ο καθηγητής Οικονομικών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Π. Πετράκης, προκύπτουν τα εξής:

* Το ξεκίνημα νέων επιχειρήσεων στα χρόνια της κρίσης 2008-2012 παρουσιάζει ανοδική τάση. Την περίοδο 2008-2010 φθάνει στο ναδίρ, ενώ ακολουθεί άνοδος μέχρι το 2011 και ξανά πτώση το 2012. Αυτό εξηγείται από την πρωτοβουλία που ανέλαβαν να κάνουν κάτι δικό τους νέοι επιχειρηματίες σε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο.

Την περίοδο της κρίσης το ισοζύγιο μεταξύ νεοϊδρυθεισών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων που έκλεισαν είναι θετικό. Ιδρύθηκαν 116.016 επιχειρήσεις και έκλεισαν 81.610, με αποτέλεσμα να επιζήσουν 34.406 επιχειρήσεις.

* Παρατηρούνται ανακατατάξεις στους επιχειρηματικούς κλάδους που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό επιχειρήσεων, με την αγορά της ενέργειας να πρωταγωνιστεί και το real estate να φθίνει. Το 2008 μεταξύ των κλάδων με το μεγαλύτερο αριθμό επιχειρήσεων ήταν: 1. κατασκευαστικός, 2. εμπορικός, 3. real estate, 4. παροχή λογιστικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών και 5. καταστήματα εστίασης. Τέσσερα χρόνια μετά, δηλαδή το 2012, η κατάταξη έχει ως εξής: 1. καταστήματα εστίασης, 2. εμπορικά, 3. παροχή λογιστικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών, 4. κατασκευαστικός και 5. επιχειρήσεις παραγωγής και εμπορίας ενέργειας.

Εκτός από τους παραπάνω πέντε κλάδους, δημιουργήθηκαν αρκετές επιχειρήσεις πληροφορικής, τουρισμού, επεξεργασίας τροφίμων και μεταποίησης.

* Σε ό,τι αφορά τους σημαντικότερους λόγους για να ξεκινήσει κάποιος δική του επιχείρηση, οι απαντήσεις μοιράζονται μεταξύ τριών βασικότερων: α) ανεξαρτησίας από αφεντικά (25,5%), β) επιστροφή στην αγορά εργασίας (20,5%), λύση απέναντι στην ανεργία, γ) αυτοεκπλήρωση προσδοκιών, πραγματοποίηση ιδέας/ονείρου (20%).

* Ενδιαφέρον είναι και το πώς εξελίσσεται η αναλογία μεταξύ επιχειρήσεων που κλείνουν και νέων επιχειρήσεων με εξαγωγικό προσανατολισμό. Το 2009 για κάθε επτά (7) επιχειρήσεις που έκλεισαν άνοιξε μία (1) νέα επιχείρηση με εξαγωγικό προσανατολισμό. Το 2010 η αναλογία άλλαξε 3 προς 1 υπέρ των νέων εξαγωγικών επιχειρήσεων, ενώ το 2011 η αναλογία κορυφώθηκε στο 9 προς 1 υπέρ των νέων εξαγωγικών επιχειρήσεων. Το 2013 η αναλογία παραμένει υπέρ των νέων εξαγωγικών επιχειρήσεων επιβραδυνόμενη στο 3 προς 1.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Καινοτομίες/Ιδέες
Επιχειρηματικότητα
Εργασιακά θέματα
Κύριο θέμα
Μια πίτα με μπόλικο επιχειρηματικό γύρο