Έντυπη Έκδοση

Τα eSports αποδεικνύουν πως με τα (βιντεο)παιχνίδια δεν παίζουμε!

Οσοι έχετε βρεθεί κοντά σε αφοσιωμένους gamers, έχετε γνωρίσει το πάθος με το οποίο παίζουν, μιλούν και προπονούνται στα αγαπημένα τους βιντεοπαιχνίδια. Πλέον το gaming δεν είναι μια απλή ασχολία μιας ομάδας νέων (και όχι μόνο) ανθρώπων. Είναι μεγάλο κομμάτι της καθημερινότητάς τους και, κάποιες φορές, επάγγελμα.

Και το LoL γεμίζει γήπεδα Και το LoL γεμίζει γήπεδα Επόμενο είναι λοιπόν να δημιουργηθούν χώροι και διοργανώσεις για να εκφραστεί αυτή η αγάπη και η μανία των gamers να βλέπουν παίκτες με κορυφαίες ικανότητες να αγωνίζονται σε μεγάλα τουρνουά. Ετσι δημιουργήθηκαν τα Electronic Sports (eSports).

Τα eSports είναι παιχνίδια που παίζονται σε επαγγελματικό επίπεδο και οι επαγγελματίες παίκτες αντιμετωπίζονται σαν κανονικοί αθλητές. Εχουν δηλαδή χορηγούς, μισθούς και συμβόλαια με τις διοικήσεις των ομάδων τους. Πλέον τα games δεν αντιμετωπίζονται ως ατομικά «παιχνίδια», αλλά αποτελούν ένα δημοφιλές θέαμα που κάθε χρόνο μαζεύει ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές.

Το επαγγελματικό gaming δεν είναι ωστόσο κάτι νέο. Αρκετοί gamers έβγαζαν χρήματα με τις ικανότητές τους από τα τέλη της δεκαετίας του '90. Από τη στιγμή όμως που η Blizzard έβγαλε το Starcraft 2, οι θεατές των eSports στην Αμερική και σε όλο τον κόσμο «εκτοξεύτηκαν».

Το 2002 δημιουργήθηκε το Major League Gaming (MLG), μία από τις πιο μεγάλες και σοβαρές οργανώσεις eSports, που μέχρι σήμερα ακμάζει προσφέροντας εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια σε επαγγελματίες παίκτες που συμμετέχουν σε online και ζωντανά event. Σύμφωνα με τη MLG, πάνω από 11,7 εκατομμύρια θεατές παρακολούθησαν διαδικτυακά τα τέσσερα MLG Pro Circuit Championship events, που σε σύγκριση με τους 3,5 εκατομμύρια θεατές του 2011, είναι μια αύξηση της τάξης του 334%!

Από την άλλη πλευρά, η Riot Games developer του δημοφιλούς δωρεάν ΜΟΒΑ (Multiplayer Online Battle Arena) League Of Legends (LoL) έχει δικό της τουρνουά, το League Championship Series (LCS). Κατά τη διάρκεια του LCS η Riot προσφέρει μισθό σε κάθε παίκτη, για να καλύπτουν έτσι τα έξοδα του ταξιδιού και της διαμονής και να επικεντρώνονται αποκλειστικά στο game.

Η προσπάθεια της Riot να προωθήσει τα eSports στις ΗΠΑ και σε ολόκληρο τον κόσμο, είχε ως αποτέλεσμα να θεωρείται σήμερα το League of Legends αναγνωρισμένο άθλημα από την κυβέρνηση των ΗΠΑ. Χάρη στη Riot, οι ΗΠΑ αναγνωρίζουν τους επαγγελματίες παίκτες LoL ως επαγγελματίες αθλητές και θα τους παρέχουν βίζα για να δουλέψουν στις Ηνωμένες Πολιτείες κάτω από αυτόν τον τίτλο.

Ο άλλος «τιτάνας» του online gaming, η Blizzard Entertainment, διοργανώνει το δικό της τουρνουά Starcraft 2 World Championship Series (WCS). Πρόκειται για μια σειρά events που χωρίζεται σε 13 μέρη και έχει ως έπαθλο 1,6 εκατομμύρια δολάρια.

Τον τελευταίο καιρό πολλούς υποστηρικτές έχει συγκεντρώσει και το ΜΟΒΑ της Valve, Dota 2. Καθώς όμως είναι τίτλος που κυκλοφόρησε πιο πρόσφατα, περιμένουμε το χρόνο να δείξει εάν θα σταθεί επάξια στο ύψος του ανταγωνιστή του, του League of Legends.

Φυσικά σε αυτήν τη ραγδαία ανάπτυξη των eSports δεν βοήθησαν μόνο τα μεγάλα τουρνουά και το θέαμα που προσέφεραν αλλά και η ιστοσελίδα Twitch.tv. Αυτό το site δίνει τη δυνατότητα σε οποιονδήποτε παίκτη να κάνει livestream, δηλαδή να μοιράζεται το παιχνίδι που παίζει μέσω μιας ζωντανής διαδικτυακής σύνδεσης, με όλο τον κόσμο. Το Twitch δίνει την ευκαιρία σε πολλούς χρήστες να βγάλουν χρήματα καθώς πληρώνει τους streamers του σε περίπτωση που έχουν έναν μεγάλο αριθμό θεατών. Επίσης, στο Twitch μεταδίδονται σχεδόν όλα τα μεγάλα τουρνουά και events που έχουν να κάνουν με τα eSports. Αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στη Wall Street Journal, το Twitch.tv είναι ο τέταρτος σε επισκεψιμότητα διαδικτυακός τόπος στις ώρες αιχμής των ΗΠΑ, τοποθετώντας το πάνω από το facebook και το amazon!

Τέλος, δεν πρέπει να νομίζουμε ότι τα eSports «ανθίζουν» μόνο στις ΗΠΑ, καθώς και άλλες χώρες όπως η Σουηδία και η Νότια Κορέα προβάλλουν τουρνουά στη δημόσια τηλεόραση. Για παράδειγμα το 2012 το τουρνουά Dreamhack Winter προβλήθηκε στο κανάλι SVT.

Φυσικά όπως σε όλα τα αγωνίσματα, έτσι και στα eSports, υπάρχουν κάποιες μεγάλες ομάδες που πρωταγωνιστούν σε αυτόν το χώρο και χορηγούνται από μεγάλες εταιρείες όπως η Razer και η Redbull. Κάποιες από αυτές είναι η Evil Geniuses, που έχει ομάδα σε League of Legends, Starcraft 2 και DOTA 2, η Teamliquid, μία από τις δυνατότερες ομάδες Starcraft στον κόσμο, που έχει αποκτήσει και ομάδα DOTA 2, και η Team Solomid που έχει επικεντρωθεί μόνο στο League of Legends.

(Πηγές: uk.ign.com,www. oceloteworld.net)

***

Ocelote: ο Ισπανός που βγάζει χιλιάδες ευρώ από την οθόνη του

Ο 23χρονος Ισπανός που ζει από τον υπολογιστή του Ο 23χρονος Ισπανός που ζει από τον υπολογιστή του Χαρακτηριστικό παράδειγμα pro-player είναι ο Ισπανός παίκτης LoL, Carlos «Ocelote» Rodriguez, που σε συνέντευξή του σε ισπανική εφημερίδα δήλωσε πως τα κέρδη του ανέρχονται στα 600.000 ευρώ το χρόνο. Από αυτά, τα 500.000 ευρώ προέρχονται από το εμπόρευμα που πωλείται στην ιστοσελίδα του, ενώ τα υπόλοιπα είναι από το μισθό της ομάδας του, το livestreaming και τα έπαθλα από τουρνουά. Επαιζε παιχνίδια από μικρός και οι γονείς του γκρίνιαζαν για τις πολλές ώρες που περνούσε μπροστά από την οθόνη, επειδή όμως ήταν καλός μαθητής δεν είχαν και πολλά να του προσάψουν και έτσι το θέμα τελείωνε εκεί. Στην ηλικία των 17 χρόνων, ταξίδεψε για να παίξει σε ένα τουρνουά στο Ανόβερο, απ' όπου κέρδισε τα πρώτα του 2.000 ευρώ, κάτι που έκανε τους γονείς του να αλλάξουν γνώμη.

Υστερα συνέχιζε να παίζει σε μια ισπανική ομάδα σημειώνοντας πολύ καλές επιδόσεις, μέχρι που στα 20 του υπέγραψε με τον γερμανικό όμιλο SK Gaming με ετήσιο εισόδημα 2.500 ευρώ. «Δεν κερδίζουμε πολλά λεφτά από τους ομίλους, αυτά που κερδίζουμε από το livestreaming, όμως, μπορεί να φτάσουν και τα 3.000 ευρώ μηνιαίως», δήλωσε.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Επιστήμη & Τεχνολογία
Με λέξεις-κλειδιά
Πληροφορική και διαδίκτυο
Κ.Ε. Plus
Ψηφιακά Μέσα
Παιχνίδια