Κεφάλαιο για την Ιατρική

Εθνικό χρέος αποτελεί για την ελληνική ιατρική επιστήμη η υπεράσπιση του πνευματικού κεφαλαίου που ονομάζεται Γεώργιος Παπανικολάου, αναφέρει ο Αριστείδης Γ.Διαμαντής.

«Μπορεί, όπως είπε ο μεγάλος Ρώσος φυσιολόγος και νομπελίστας της Ιατρικής Ivan Pavlov, η επιστήμη να μην έχει πατρίδα, οι επιστήμονες όμως έχουν. Οι προαναφερθείσες δημοσιεύσεις συνέβαλαν στην υπεράσπιση του έργου και στην υστεροφημία του μεγάλου Ελληνα ερευνητή και ευεργέτη της ανθρωπότητας, του γιατρού που θεμελίωσε την ειδικότητα της Κυτταρολογίας, του Γεωργίου Παπανικολάου, που δεν πούλησε την "πατέντα" της ανακάλυψής του, αλλά την προσέφερε αφιλοκερδώς σε ολόκληρη την ανθρωπότητα. Οσο και να θελήσει κανείς να εστιάσει στην προσφορά του μεγάλου ευεργέτη της ανθρωπότητας και να αποτιμήσει το τιτάνιο επιστημονικό του έργο, με το οποίο "χάρισε ζωή στις γυναίκες ολόκληρου του κόσμου", σίγουρα θα τον αδικήσει. Μια τέτοια προσπάθεια είναι τρομακτικά δύσκολη ακόμη και για τον πιο εμπνευσμένο ειδικό και γνώστη εις βάθος των επιστημονικών μελετών του Παπανικολάου. Αν κάποιος προσπαθήσει να αποτιμήσει το επιστημονικό έργο του Παπανικολάου, δεν μπορεί να μη συμφωνήσει ότι οι ερευνητικές του μελέτες παρουσίασαν μια εξακολουθητική ανοδική πορεία, όχι μόνο πριν από την ανακάλυψη της ανθρωποσωτήριας μεθόδου, αρχής γενομένης από τη διδακτορική του διατριβή που εκπόνησε στο παγκοσμίου φήμης Ζωολογικό Ινστιτούτο του Μονάχου το 1910, τα αποτελέσματα της οποίας αποτέλεσαν το κλειδί για την ερμηνεία των πειραμάτων πάνω στο φύλο και στην κληρονομικότητα, που πραγματοποίησε ο διάσημος Αμερικανός γενετιστής και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Κολούμπια Thomas Morgan, αλλά μέχρι την τελευταία ημέρα της ζωής του. Ανατρέχοντας και μόνο στους τίτλους των πειραματικών του μελετών μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι ο κλάδος της γυναικολογικής ενδοκρινολογίας και ενδοκρινολογίας της αναπαραγωγής κατείχε πρωτεύουσα θέση ανάμεσα στα αρχικά επιστημονικά ενδιαφέροντα του Παπανικολάου, ο οποίος δικαίως θεωρείται επιπλέον και θεμελιωτής της Ορμονικής Κυτταρολογίας».

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο