Έντυπη Έκδοση

Οι Αθηναίοι δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στις δημόσιες συγκοινωνίες

Ικανοποιημένοι οι επιβάτες από τις αστικές συγκοινωνίες, σύμφωνα με έρευνα του ΚΑΠΕ και του ΟΑΣΑ

Ως ικανοποιητική κρίνεται η γνώμη των επιβατών για τις δημόσιες συγκοινωνίες, ενώ η σχέση «ποιότητας-κόστους» αποτελεί το πιο σημαντικό κριτήριο.

Οι περισσότεροι επιβάτες προτιμούν Μετρό και τραμ Οι περισσότεροι επιβάτες προτιμούν Μετρό και τραμ Ακολουθούν η αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών και η συχνότητα των δρομολογίων.

Τα ανωτέρω αποτελούν τα κυρίαρχα αποτελέσματα έρευνας, που διεξήχθη από το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών & Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ) και τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ENERQI.

Από τους 1.071 επιβάτες που συμμετείχαν στην έρευνα:

* το 40% αξιολογεί ως πολύ καλή ή άριστη τη λειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών,

* το 35,4% θεωρεί ότι είναι ικανοποιητική,

* το 18,2% δηλώνει ότι χρειάζονται βελτιώσεις και

* το 5% κρίνει τη λειτουργία τους αποτυχημένη.

Οι εθελοντές επιβάτες δήλωσαν ότι προτιμούν να χρησιμοποιούν Μετρό ή τραμ, παρά λεωφορεία ή τρόλεϊ. Επίσης, ότι σε περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών δεν είχαν επαρκή πληροφόρηση, ενώ ανέφεραν ζημιές και έλλειψη υπηρεσιών σε συγκεκριμένες περιοχές.

Ο ΟΑΣΑ, ανταποκρινόμενος στα αποτελέσματα της έρευνας, ανακοίνωσε ένα νέο σύστημα τιμολόγησης (π.χ. εβδομαδιαίο εισιτήριο αεροδρομίου, μείωση προστίμων κατά 50%, όταν αποπληρώνονται εντός 10 ημερών, με αγορά 10 εισιτηρίων 1 ακόμα δωρεάν, κ.τ.λ.), έθεσε σε λειτουργία τις ιστοσελίδες των ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, ενώ πλέον ενημερώνει συχνότερα την ιστοσελίδα του, ιδίως για προσωρινές αλλαγές δρομολογίων (π.χ. απεργίες, περιπτώσεις ανώτερης βίας, κ.τ.λ.).

Παράλληλα, επισκεύασε ζημίες που είχαν αναφερθεί σε στάσεις, σταθμούς και οχήματα, ενώ τροποποίησε διαδρομές λεωφορείων, ώστε να παρέχεται πιο τακτική σύνδεση ορισμένων περιοχών με τον πλησιέστερο σταθμό Μετρό.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αλλαγή δρομολογίου της γραμμής 319: Μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας - Παλλήνη - Εκπτωτικό Χωριό - Σπάτα. Μάλιστα, στοχεύοντας στη μείωση της χρήσης Ι.Χ., ο ΟΑΣΑ επέτρεψε στους επιβάτες να μπαίνουν σε Μετρό και τραμ με τα ποδήλατά τους.

Οσον αφορά τις μελλοντικές ενέργειες, σε αυτές περιλαμβάνονται ο σχεδιασμός διαφορετικού τρόπου τιμολόγησης για τα ημερήσια εισιτήρια (π.χ. ανά απόσταση), η εισαγωγή «έξυπνης κάρτας» και η σταδιακή αντικατάσταση εισιτηρίων, η λειτουργία πινάκων τηλεματικής, η συνέχιση της επέκτασης του Μετρό και σχέδιο για επέκταση του τραμ, ενώ εκτιμώνται επιπλέον αλλαγές σε διαδρομές και γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.

Σχετικά με την ταυτότητα της έρευνας, το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών & Εξοικονόμησης Ενέργειας και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών συνεργάσθηκαν, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ENERQI, από τον Φεβρουάριο του 2012 έως και το τέλος του 2013, για την αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών του ΟΑΣΑ, μέσω καθημερινών παρατηρήσεων των επιβατών.

Κατά τη διάρκεια του έργου αξιολογήθηκαν οι συγκοινωνιακές γραμμές όλων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Οι επιβάτες, που παρακολούθησαν ως εθελοντές του έργου ENERQI τις γραμμές που χρησιμοποιούν, επικοινωνούσαν απ' ευθείας με το ΚΑΠΕ για πληροφορίες, υποδείξεις, παράπονα ή βοήθεια.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ενέργεια/Φωτοβολταϊκά/Εναλλακτικές/Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ)
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ)
ΟΑΣΑ