Έντυπη Έκδοση

«Πλέον θα εκπαιδεύονται μόνο για γάμους και βαφτίσια!»

Αντιδρά η Ενωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων στην κατάργηση της εξέτασης των μαθημάτων σχεδίου για την εισαγωγή υποψηφίων στα Τμήματα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας

Αίτηση ακύρωσης της νέας υπουργικής απόφασης κατάργησης της εξέτασης των μαθημάτων του σχεδίου για την εισαγωγή στα ΤΕΙ Αθήνας κατέθεσε η Ενωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων. Συγκεκριμένα, η Ενωση αντέδρασε στην τροποποίηση και συμπλήρωση της αριθμ. Φ. 253/128314/Β6/2002 (ΦΕΚ 1538 Β'/10-12-2002) υπουργικής απόφασης, η οποία καταργεί την εξέταση των ειδικών μαθημάτων «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο» για την εισαγωγή υποψηφίων στα Τμήματα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών της Σχολής Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας, από το έτος 2014 και εφεξής.

Η υπουργική απόφαση, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ενωσης, «προσβάλλει το κύρος, τη σημασία και την αξία της τέχνης της φωτογραφίας, προκαλεί εξόφθαλμη εξασθένηση, απονεύρωση και υποβιβασμό του τμήματος του ΤΕΙ και επιπλέον θίγει άμεσα και έμμεσα τα επαγγελματικά μας δικαιώματα».

«Πρόκειται μάλιστα για άνιση μεταχείριση των σχολών -σ.σ. η εξέταση των μαθημάτων διατηρείται σε άλλες σχολές ΤΕΙ», καταγγέλλει η πρόεδρός της Ζωή Χατζή. «Το διακύβευμα όμως -προσθέτει- είναι ότι με την κατάργηση μεταλλάσσεται κι αλλοιώνεται η σχολή και η φυσιογνωμία της. Με τη νέα απόφαση τα παιδιά θα εκπαιδεύονται για φωτογραφίες γάμων και βαφτίσεων!».

Κατάργηση εξετάσεων

Αξιοσημείωτο είναι ότι η πρόταση κατάργησης δεν ανήκει στο υπουργείο, που ούτως ή άλλως επιβάλλει οριζοντίως σκληρή συρρίκνωση στα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Αποτελεί εισήγηση του συμβουλίου της Σχολής Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας των Τμημάτων Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών, το οποίο απ' ό,τι φαίνεται έδωσε βούτυρο στο ψωμί του κ. Αρβανιτόπουλου. «Δεν αιτιολογούνται όμως οι εκπαιδευτικοί σκοποί που εξυπηρετούνται», υποστηρίζεται στο κείμενο διαμαρτυρίας που συνέταξε το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (με παραλήπτες τον υπουργό Παιδείας και τον διευθυντή του τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας). «Αφού με την κατάργηση των εξετάσεων το επίπεδο των γνώσεων στα ειδικά μαθήματα υποβαθμίζεται και δημιουργούνται επιπλέον κενά και ελλείψεις στους σπουδαστές του ΤΕΙ», προσθέτει το Επιμελητήριο, χαρακτηρίζοντας απαράδεκτο και αντιφατικό αφενός «να εισάγονται σπουδαστές στη σχολή, χωρίς καμία έφεση ή γνώση, προσέγγιση και άσκηση», αφετέρου «να διδάσκονται για πρώτη φορά σχέδιο μετά την εισαγωγή τους στις ειδικότητες Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών. Διότι η επίδοση των υποψηφίων στο σχέδιο πρέπει να είναι κριτήριο για την επιλογή τους». Και φέρνει το ΕΕΤΕ το προς μίμηση παράδειγμα των ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων, όπου στις συγκεκριμένες ειδικότητες προαπαιτούνται για την εισαγωγή των ενδιαφερομένων γνώσεις σχεδίου, χρώματος, σύνθεσης και χώρου: «Συνιστούν απαραίτητη προϋπόθεση στην οποία βασίζεται η όλη σπουδή στη Φωτογραφία. Διαφορετικά οι σπουδές φωτογραφίας των ΤΕΙ υποβαθμίζονται σε καθαρά και αποκλειστικά τεχνικές και δεν μπορούν να θεωρούνται ολοκληρωμένες».

«Ποια είναι η ουσία της πρότασης αυτής; Τι επιδιώκει και τι συνέπειες επιφέρει;», αναρωτιέται η Ζωή Χατζή. «Σύμφωνα με το σκεπτικό της πρότασης, στο περιβάλλον που έχει πλέον δημιουργηθεί από την εκτεταμένη χρήση ψηφιακών μηχανών, ηλεκτρονικών υπολογιστών και ειδικότερα την ψηφιακή επεξεργασία της εικόνας, η γνώση Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου, τα οποία εξετάζονται για την εισαγωγή υποψηφίων στο Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών, δεν έχει πλέον ιδιαίτερο βάρος».

Αυτή η «παράξενη», προσθέτει, για ένα Τμήμα Καλλιτεχνικών Σπουδών, γνωμάτευση, ότι «δεν έχει πλέον ιδιαίτερο βάρος, η γνώση στο Ελεύθερο και στο Γραμμικό Σχέδιο, σημαίνει κατά λογική ακολουθία ότι δεν έχει πλέον ιδιαίτερο βάρος, στο περιβάλλον της ψηφιακής επεξεργασίας της εικόνας, ούτε η (αναπόσπαστα συνδεδεμένη με το σχέδιο) εικαστική γνώση που παρέχεται στα πλαίσια του προγράμματος σπουδών του Τμήματος».

Τι υποκρύπτεται πράγματι πίσω από αυτή την έωλη αλληλουχία; «Ενα πράγμα. Θέλουνε περισσότερη "πελατεία" σπουδαστών», αποκαλύπτει η πρόεδρος της Ενωσης. Ως συνηγορία υπέρ της κατάργησης των εξετάσεων των μαθημάτων σχεδίου χρησιμοποιήθηκε εξάλλου το επιχείρημα ότι καταργείται συγχρόνως και το κόστος της φροντιστηριακής προετοιμασίας για αυτά. «Η κατάργηση, με άλλα λόγια, παρουσιάζεται με το ένδυμα της κοινωνικής ευαισθησίας», επισημαίνει η κ. Χατζή, συνοψίζοντας: «Η πρόταση του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας δεν οδηγεί στην κατάργηση του αχρείαστου και αδικαιολόγητου αυτού κόστους, αλλά στην κατάργηση της απολύτως απαραίτητης και δικαιολογημένης εικαστικής προετοιμασίας! Είναι ο λόγος που ζητάμε από το υπουργείο να ανακαλέσει την απόφαση».

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

3 σχόλια

1 Ο/Η Σπύρος Παπασπύρου έγραψε: (πριν 4 έτη)
Από που προκύπτει ότι κάποιος υποψήφιος φωτογράφος που δεν έχει γνώση γραμμικού σχεδίου θα είναι κατάλληλος για : "...για φωτογραφίες γάμων και βαφτίσεων!»..."
Και για να σοβαρευτούμε, το να έχει κάποιος υποψήφιος φωτογράφος γνώσεις ελευθέρου σχεδίου το κατανοώ αλλά οι γνώσεις γραμμικού σχεδίου σε τι θα τον βοηθήσουν;
Και να πούμε και κάτι άλλο; Πόσοι από τους καθηγητές ΠΕ8 (πτυχιούχοι, δηλαδή, Ανωτάτων Σχολών Καλών Τεχνών πρόεδρος των οποίων είναι η κ. Χατζή) έχουν γνώσεις γραμμικού σχεδίου; Ειδικότερα οι νεώτεροι;Μήπως σχεδόν κανένας;
Πότε εξεταζόντουσαν στο γραμμικό σχέδιο για την εισαγωγή τους στις Σχολές;
2 Ο/Η Δημήτρης Σλημιστινός έγραψε: (πριν 4 έτη)
Οπως φένεται, η κα Χατζή περιθοριοποιεί και θεωρεί υποδεέστερο άλλων, το επάγγελμα και τη τέχνη του φωτογράφου γάμων. Αρχικά εξεφτελίζει το ίδιο της το κείμενο απο την πρώτη κιόλας πρόταση και παράλληλα εξεφτελίζει σαν πρόεδρος την θέση της και την ειδικότητά της. Χωρις να έχω κάτι με τους καθηγητές του γραμμικού σχεδίου, πρέπει να πω πως σύμφωνα με τη κα Χατζή (εφ όσων γίνανε τα εν λόγω τα ΤΕΙ, σχολες φωτογράφων γάμου) μιας και θα είναι άχρηστοι οι καθηγητές, θα πρέπει πλέον να αντικατασταθούν με φωτογράφους γάμων.
Και σας υπενθυμίζω κα Χατζή, πως πολλοί φωτογράφοι ειναι πολύ πιο μορφωμένοι και καταρτισμένοι απο εσάς και απο τους ίδιους τους καθηγητές. Και αν δε σταματήσει ο εγωκεντρικός τρόπος σκέψης πρώτα απο εσάς, δε θα σταματήσει ουτε απο τους μαθητές τους οποίους τους το μεταδίδετε, αρα ούτε απο κανένα νεο. Συνέπεια αυτών, εμπρός προς τα πίσω....
3 Ο/Η Κ. Αντωνακάκης έγραψε: (πριν 4 έτη)
Δεν έχω γνώμη επί της ουσίας του θέματος αλλά θέλω να πω το εξής για τον τρόπο που σχολιάζετε το θέμα:

Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό να ξέρει κάθε άνθρωπος μια "τέχνη" ή ένα επάγγελμα, δεν είναι ντροπή κανένα επάγγελμα, ντροπή είναι να αδιαφορεί το κράτος όταν υπάρχουν μεγάλα κομμάτια πληθυσμού χωρίς ειδίκευση. Το να μπορεί κάποιος να ζήσει βιοποριστικά χωρίς να έχει την ανάγκη του κράτους ούτε άλλων προσφέροντας μια χρήσιμη υπηρεσία είναι μεγάλη υπόθεση για τον ίδιο αλλά και την κοινωνία. Συνεπώς μην το υποτιμούμε αυτό.

Επιπλέον μέσα στην μεγάλη μάζα υπάρχουν καταπληκτικοί φωτογράφοι με ταλέντο, συχνά παραγνωρισμένοι, που τιμούν το επάγγελμά τους.
Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 3

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
ΤΕΙ
Παιδεία
Εκπαιδευτικοί/Καθηγητές
Εικαστικά
Εκπαίδευση
Φωτογραφία