Έντυπη Έκδοση

Στην «Ωρα του Φοίνικα» η παράνοια του πραξικοπήματος

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Με τον ΤΖΙΜΜΥ ΚΟΡΙΝΗ

Είδε την πρώτη του αστυνομική ιστορία δημοσιευμένη σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών κι έγινε συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων πλήρους απασχολήσεως στα δεκαοχτώ του γράφοντας για τη «Μάσκα».

«Ιδια κι απαράλλαχτα τα πραξικο-πήματα σε όλο τον κόσμο, βασισμένα σε μια συνταγή, που θυμίζει συνταγή μαγειρικής» Τ. Κ. «Ιδια κι απαράλλαχτα τα πραξικο-πήματα σε όλο τον κόσμο, βασισμένα σε μια συνταγή, που θυμίζει συνταγή μαγειρικής» Τ. Κ. Η φωτογραφία κάτω αριστερά είναι από πρόσφατη εκδήλωση όπου επιδεικνύει δύο τεύχη του θρυλικού περιοδικού που γαλούχησαν γενιές και γενιές και σημάδεψαν ανεξίτηλα τη δική του ζωή. Για τους πολλούς «μασκόφιλους» που δεν το ξέρουν, κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο η «Μάσκα του Τζίμμυ Κορίνη», στη διεύθυνση www.maska.gr. Στο χώρο του κινηματογράφου μπήκε με την ταινία «Νυχτοπερπατήματα» και μια σειρά διαφημιστικών ταινιών που έγραψε και σκηνοθέτησε και μεταπήδησε στην τηλεόραση γράφοντας και σκηνοθετώντας κωμωδίες και θρίλερ. Μιλάμε με τον Τζίμμυ Κορίνη, με αφορμή το δωδέκατο βιβλίο του με τίτλο «Η Ωρα του Φοίνικα», εκδόσεις Γαβριηλίδη.

- Νέο θρίλερ;

«Είναι κι αυτό σκληροτράχηλο, αλλά αφήγημα σε στιλ θρίλερ, κάτι που δεν έχει αποπειραθεί να γράψει κανένας πριν από μένα με τον τρόπο που το έχω γράψει εγώ και με τέτοιο θέμα, ιστορία που τρέχει με κινηματογραφικό ρυθμό, ακολουθώντας τη μέθοδο beat the clock, ώστε να δημιουργεί μεγάλη αγωνία».

- Ο Φοίνικας του 1967;

«Εμένα μου ζήτησε ξένος παραγωγός να γράψω ένα κινηματογραφικό σενάριο για το πραξικόπημα. Του απάντησα ότι δεν με ενδιέφερε το πολιτικό κομμάτι, αλλά το θρίλερ που ζει ο κόσμος το πρώτο 48ωρο οποιουδήποτε πραξικοπήματος -η ασάφεια, η άγνοια, ο φόβος, η αίσθηση ότι είχε γίνει εισβολή εχθρικού κράτους ή κάποια αληθινή επανάσταση. Και αυτά, που, όπως αποδεικνύεται αργότερα, συμβαίνουν σε διάφορους χώρους, παρά τις κατοπινές διαψεύσεις των δραστών. Παίρνοντας "συγγραφική" άδεια από τον... μπακάλη, έγραψα το σενάριο βασιζόμενος στο δικό μας πραξικόπημα, που το είχα ζήσει και το ήξερα σχετικά καλά (γι' αυτό άλλωστε και μου ζητήθηκε να γράψω τέτοιο σενάριο) αλλά λόγω πολλών και διαφόρων δυσκολιών δεν έγινε ταινία».

- Ξένοι οι ήρωες;

«Αν ήσαν Ελληνες, θα υφίσταντο την οποιαδήποτε μοίρα τους ανάλογα με τις πολιτικές τους πεποιθήσεις. Χρησιμοποιώντας δύο ξένους, εντελώς ανίδεους και ανύποπτους για το τι συνέβαινε στην Ελλάδα, μου δινόταν η ευκαιρία να φέρω σε πρώτο πλάνο την παράνοια του πραξικοπήματος. Στα πραξικοπήματα κατεβαίνουν τα τανκς στους δρόμους, χάνουν τη ζωή τους κάμποσοι αθώοι πολίτες, γίνεται κατάληψη στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο, κλείνουν οι εφημερίδες, συλλαμβάνονται όλοι όσοι είναι αντίθετοι σε εκείνους που κάνουν το πραξικόπημα, πέφτουν και κάμποσα βασανιστήρια και... πάει λέγοντας. Τυφλοσούρτη!».

- Πώς έγινε μυθιστόρημα;

«Πέρασαν κάμποσα χρόνια από τότε που έγραψα το σενάριο μέχρι τώρα που κυκλοφορεί ως βιβλίο. Γιατί η καθυστέρηση; Δεν ήμουν σίγουρος ότι έπρεπε να το κυκλοφορήσω, μολονότι δεν το θεωρώ βιβλίο με πολιτικό περιεχόμενο. Τι δουλειά έχει η αλεπού στο παζάρι; σκεφτόμουν. Επειδή, όμως, γράφω αστυνομικά μυθιστορήματα από τα γεννοφάσκια μου, έχοντας μάθει την τέχνη μου από τον Ντάσιελ Χάμετ, τον Τζόναθαν Λάτιμερ, τον Ελερι Κουίν και κάμποσους άλλους πρωτεργάτες του είδους, και θεωρώ τον εαυτό μου "παραμυθά", όπως ήσαν κι εκείνοι, και επειδή ως συγγραφέας δεν παίρνω θέση σε όλα αυτά που διαδραματίζονται, δηλαδή, δεν προσπαθώ να επηρεάσω κανέναν, απλά επιτρέπω στα πρόσωπα του μυθιστορήματος να πει ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του, μέσα σε καταστάσεις που θυμίζουν γεγονότα ή σκόπιμα παραποιούν λεπτομέρειες των γεγονότων, είπα... διάβολε, κρίμα είναι να πάει χαμένο».

- Πώς το χαρακτηρίζετε;

«Είναι διαβαστερό και κάνει το αίμα να κυλάει πιο γρήγορα στις φλέβες. Το πρότεινα στον Σάμη Γαβριηλίδη, που έχει εκδώσει δύο από τα τελευταία μου βιβλία, κι εκείνος αδίστακτα συμφώνησε να το εκδώσει. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Ανθρώπινα
Συνεντεύξεις