Έντυπη Έκδοση

Μετεγγραφές για λεφτά

Ενας τρόπος να κερδίσεις νέους πελάτες στο private banking είναι να κάνεις μετεγγραφή άτομα από μια άλλη τράπεζα. Αυτό προφανώς είχε στο νου του ο Ομιλος της Eurobank, και ειδικότερα ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Νίκος Καραμούζης που είναι υπεύθυνος, εντάσσοντας στις τάξεις του ομίλου τους κ.κ. Κορλίρα, Καραθανάση, Μπαμπαλή και Μεταξά από το private banking της Citi, που δεν φαίνεται να διάγει τις καλύτερες μέρες του.

Ολοι αυτοί θα στελεχώσουν την Eurobank EFG Private Bank στο Λουξεμβούργο. Αν δεν μας απατά η μνήμη, για να γίνει κανείς πελάτης του private banking της Citi θα έπρεπε να είχε μίνιμουμ 1 εκατ. δολάρια, αν πολλοί πελάτες διέθεταν πιο πολλά. Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι, όμως, ήθελαν να έχουν τη συντριπτική πλειονότητα των χρημάτων στο εξωτερικό, οπότε ίσως αυτό εξηγεί την ένταξή τους στην τράπεζα του Λουξεμβούργου, που παρέχει επίσης μεγαλύτερα περιθώρια ευελιξίας σε άλλα θέματα, π.χ. φορολογικά. Πάντως, τα περισσότερα τμήματα private banking των τραπεζών ήταν αντιμέτωπα μέχρι το πρόσφατο χρηματιστηριακό ράλι με μείωση των υπό διαχείριση κεφαλαίων τους. Ο λόγος ήταν ότι αρκετοί εύποροι πελάτες ζορίζονταν λόγω της κρίσης και απέσυραν χρήματα, για να καλύψουν άλλες ανάγκες τους, και παράλληλα οι τιμές των μετοχών και άλλων προϊόντων είχαν πληγεί. Υπενθυμίζεται ότι η άνθηση της ναυτιλίας, των κατασκευών και άλλων κλάδων βοήθησε πολύ το ελληνικό private banking τα προηγούμενα χρόνια, καθώς οι ιδιοκτήτες και τα υψηλόβαθμα στελέχη έγιναν καλοί πελάτες. Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, εκτιμάται ότι 25.000 με 30.000 ελληνικές οικογένειες είναι πελάτες του private banking στη χώρα μας (on shore).

Η σφραγισμένη επιταγή

Οταν υπάρχει πιστωτική ασφυξία, οι σφραγισμένες επιταγές πάνε σύννεφο. Οταν όμως τράπεζα σφραγίζει επιταγή ύψους 1 εκατ. ευρώ, που ανήκει σε γνωστό επιχειρηματία του ασφαλιστικού κλάδου, τα δεδομένα αλλάζουν. Εστω και αν η σχετική κινητοποίηση για την εξεύρευση των χρημάτων που θα μπουν στον λογαριασμό από τη μια πλευρά και το κλείσιμο της υπόθεσης με «τακτοποίηση» της σφραγισμένης επιταγής από την άλλη θα κάνουν το θέμα να ξεχαστεί. Στην Ελλάδα άλλωστε ζούμε.

Μιλά πιο πολύ, ξοδεύει λιγότερα

Ο τίτλος αποδίδει εύγλωττα την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας, όπου ο μέσος χρήστης μιλά κατά 30% περισσότερα λεπτά στο δίκτυο ανά μήνα σε σχέση με πριν, αλλά τα έσοδα των εταιρειών υποχωρούν. Ετσι όπως πάνε, μάλιστα, δεν αποκλείεται η μείωση των εσόδων να φθάσει το 10% στον κλάδο το 2009, αν και γενική είναι η εκτίμηση ότι η CosmOTE θα υποφέρει λιγότερο από τη Vodafone και τη Wind. Στελέχη του κλάδου αποδίδουν τη μείωση των εσόδων και την αύξηση της χρήσης στα διάφορα πακέτα με τα 1.000 λεπτά δωρεάν ομιλίας κτλ. που έχουν λανσάρει οι εταιρείες. Φυσικά, μεγάλο μερίδιο έχει η κατακόρυφη πτώση των τιμών στην καρτοκινητή, μετά τη μάχη των ετήσιων προσφορών του 1ου τριμήνου, οι οποίες σταμάτησαν μεν, αλλά οι επιπτώσεις τους θα γίνουν αισθητές ολόκληρη τη χρονιά. Το ερώτημα είναι αν θα αντέξουν όλες οι εταιρείες σ' αυτό το περιβάλλον ή κάποια δεν τα καταφέρει, οδηγούμενη σε αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Στη στήλη
Στρατηγικός επενδυτής