Έντυπη Έκδοση

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΝΗΣΙΩΤΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΠΛΟΙΟ

Αποβίβαση ΝΕΛ από τις άγονες Βορ. Αιγαίου

Την έκπτωση της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου από τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας αποφάσισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Ο κ. Βαρβιτσιώτης κήρυξε έκπτωτη την εταιρεία από τη δρομολογιακή γραμμή Θεσσαλονίκη/Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ικαρία και Λαύριο-Ψαρά-Μεστά Χίου.

Παράλληλα, στην απόφαση προβλέπεται η κατάπτωση εγγυητικών επιστολών υπέρ του Δημοσίου, ύψους 1.500.000 ευρώ για κάθε μία από τις ανωτέρω συμβάσεις, ενώ η ΝΕΛ αποκλείεται από τη δυνατότητα να συμμετάσχει σε δημόσιους διαγωνισμούς για ένα έτος.

Στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας, αφού πρώτα επεσήμαναν ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στο Βόρειο Αιγαίο δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα, υπογράμμισαν ότι η απ' ευθείας ανάθεση των γραμμών σε άλλη εταιρεία θα είναι διάρκειας δύο μηνών, καθώς θα συγκληθεί άμεσα το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (είναι προγραμματισμένο για την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου), το οποίο θα συζητήσει την προκήρυξη νέου διαγωνισμού για τις συγκεκριμένες γραμμές.

Υπενθυμίζεται ότι η ΝΕΛ είχε κληθεί σε απολογία το προηγούμενο χρονικό διάστημα, με το αιτιολογικό της πλημμελούς εκτέλεσης δρομολογίων για τη γραμμή Θεσσαλονίκη/Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ικαρία και την αδικαιολόγητη μη εκτέλεση δρομολογίων για τη γραμμή Λαύριο-Ψαρά-Μεστά Χίου, επί σχεδόν τρεις μήνες.

Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, καμία οφειλή του Δημοσίου δεν βρίσκεται σε εκκρεμότητα προς τη ΝΕΛ, πλην των μισθωμάτων του μήνα Αυγούστου, που βρίσκονται σε διαδικασία εκταμίευσης.

«Οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, άλλωστε, καταβάλλουν άμεσα τα μισθώματα προς τις εταιρείες, εφ' όσον και εκείνες από την πλευρά τους προσκομίσουν τα απαραίτητα από το νόμο δικαιολογητικά. Γι' αυτό το λόγο, καμία άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία από όσες εξυπηρετούν δρομολογιακές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας δεν έχει εκφράσει αντίστοιχη διαμαρτυρία», επισημαίνεται από το υπουργείο.

Αναφορικά με την απόφαση, ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ότι «φαινόμενα ασυνέπειας σε εκτέλεση δρομολογίων που τα θέτουν σε απομόνωση δεν γίνονται ανεκτά. Σήμερα βάζουμε τέλος σε μια κατάσταση που ταλαιπωρούσε χρόνια τους νησιώτες του Βορείου Αιγαίου και ειδικά τους κατοίκους της Λήμνου».

Ιδιαίτερη αξία έχει και η «προειδοποίηση» που απηύθυνε πρόσφατα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης.

Ο κ. Σακέλλης ανέφερε ότι υπάρχει κίνδυνος άγονες γραμμές να μείνουν χωρίς πλοία, εάν δεν υπάρξει τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου και αναδιάταξη των υφιστάμενων γραμμών, ώστε να καταστούν βιώσιμες.

Σήμερα, οι εν λόγω γραμμές του Βορείου Αιγαίου εξυπηρετούνται με πλοία «τρίτης κατηγορίας», για τα οποία προβλέπεται το ανάλογο μίσθωμα. Για να δρομολογηθούν στις γραμμές πιο σύγχρονα πλοία (δεύτερης κατηγορίας ή πρώτης) θα πρέπει να αυξηθεί το μίσθωμα.

Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να υπάρξει αναδιάρθρωση κονδυλίων, γεγονός που παραδέχθηκε στην ίδια διημερίδα και ο υπουργός Ναυτιλίας, σημειώνοντας στη δευτερολογία του ότι θα γίνει αναδιάρθρωση των κονδυλίων, προκειμένου να αξιοποιηθούν καλύτερα.

Μάλιστα, αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο Βόρειο Αιγαίο, επισημαίνοντας ότι «...θα μπορούσαμε κάλλιστα τα χρήματα αυτά που σκοπεύουμε να διαθέσουμε, αναδιαρθρώνοντας τις γραμμές, να τα αξιοποιήσουμε σε άλλους, δημοφιλέστερους προορισμούς. Ομως, θεωρούμε ακριβώς ότι το Βόρειο Αιγαίο έχει μια αναπτυξιακή προοπτική, την οποία πρέπει να την ενισχύσουμε».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Υπουργείο Ναυτιλίας
Λιμάνια και Ναυπηγεία
Για το ίδιο θέμα
Δύο προτάσεις για τις άγονες γραμμές του βορειοανατολικού Αιγαίου