Έντυπη Έκδοση

Πόλεμος ανακοινώσεων για τις «Θεσμοφοριάζουσες»

«Βροχή» πέφτουν οι ανακοινώσεις, μετά την ξαφνική απόφαση να ματαιωθούν όλες οι παραστάσεις των «Θεσμοφοριαζουσών» στην Αττική από την «Ακροπόλ» και τον Θεοφάνη Κιρκινέζο.

Γ. Κιμούλης Γ. Κιμούλης Οπως κατήγγειλε χτες ο Γιώργος Κιμούλης, μέσω της προσωπικής σελίδας του στο facebook, μετά τις αγωγές και τον ντόρο που προκλήθηκε, ο κ. Κιρκινέζος ως διά μαγείας βρήκε τα χρήματα και άρχισε να πληρώνει τους πάντες, ακόμα και για παλαιότερες ανεξόφλητες παραστάσεις: «Δεκάδες άνθρωποι, στους οποίους ο κύριος Κιρκινέζος χρωστούσε εδώ και πάρα πολύ καιρό δεδουλευμένα, όλη μέρα χθες -ξαφνικά κι απ' το πουθενά- δεχόντουσαν έκπληκτοι τηλεφωνήματα απ' το γραφείο του (...) και τους έλεγαν να περάσουν να πληρωθούν! Εφτασε στο σημείο σε άλλους να στέλνει χρήματα στο σπίτι τους και άλλους να πηγαίνει στο χώρο εργασίας τους και να τους τα δίνει σε φάκελο», αποκαλύπτει.

Εκτός απ' αυτούς που εργάστηκαν στις «Θεσμοφοριάζουσες», σύμφωνα με τον Γ. Κιμούλη, πληρώθηκαν και όσοι είχαν εργαστεί σε παλαιότερες παραστάσεις του «Ακροπόλ» -«Επιθεωρητής», «Εμπορος της Βενετίας» κ.ά. Η «Ε» επιβεβαίωσε ότι το ίδιο συνέβη και για το «Ολα για τη μητέρα μου») .

Και ο ηθοποιός απορεί: «Πού βρήκε τόσα πολλά χρήματα ξαφνικά και μέσα σε μία μέρα, ενώ αδιαφορούσε τόσα χρόνια επιδεικτικά, ποιοι του τα έδωσαν, αν του τα έδωσαν, και γιατί του τα έδωσαν. Γιατί αν είχε χρήματα, ποια ήταν η αιτία που ταλαιπωρούσε τόσο κόσμο; Ούτως ή άλλως όμως, θα έχει συνέχεια αυτή η ιστορία. Δεν πρόκειται να τελειώσει έτσι».

Δ. Πιατάς Δ. Πιατάς Σε ό,τι αφορά τις απειλές του κ. Κιρκινέζου ότι θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη εναντίον του ίδιου και του Δ. Τσακνή, ο κ. Κιμούλης καταφεύγει σε φράση του φίλου του Νίκου Καλογερόπουλου απ' τον «Καραϊσκάκη» του: «Δε μιλάνε για σκοινί στο σπίτι του κρεμασμένου».

Δηλώσεις μετανοίας

Σε προγενέστερη ανάρτηση ο Γ. Κιμούλης απαντάει και στην ανακοίνωση του Δ. Πιατά υπέρ του Φάνη Κιρκινέζου: «Γεια σου, ρε "φίλε" Δημήτρη, που "νιώθεις πόνο απ' τον ξαφνικό θάνατο" και που "ο πόνος είναι προσωπική σου υπόθεση" και "δε θες να γίνει τροφή σε κανένα ΜΜΕ"! Τότε γιατί έστειλε την επιστολή σου σε όλα τα ΜΜΕ η εταιρεία Ακροπόλ; Δε μπορούσες τουλάχιστον να τους πεις πως θα τη στείλεις εσύ, ώστε να φανεί πως ήταν μία "αυθόρμητη" δική σου "πονεμένη" κίνηση; Εύχομαι τουλάχιστον όλο αυτό να αναγκάσει τον Κιρκινέζο, έστω κι αν εισπράττει σαν αντικαταβολή κάποιες "δηλώσεις μετανοίας", να δώσει σε όλους τα χρήματα, που οφείλει σιγά σιγά, μόνο και μόνο για να μπορεί ελεύθερα να συγκρουστεί με τους "κακούς" Κιμούλη και Τσακνή! Χάνεται η αξιοπρέπεια, αλλά δίδονται κάποια χρήματα σ' αυτούς που τα έχουν ανάγκη πιο πολύ απ' όλους (;)... πάλι καλά!».

ΣΕΗ: Καμία ανοχή

Την πραξικοπηματική απόφαση του θεατρικού επιχειρηματία να ματαιώσει τις προγραμματισμένες παραστάσεις της αριστοφανικής κωμωδίας καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών. Οπως σημειώνεται: «Η απόφαση αυτή (...) δεν συνιστά μεμονωμένο περιστατικό, αφού κατά του συγκεκριμένου θεατρικού επιχειρηματία έχουν υποβληθεί και παλαιότερα καταγγελίες από ηθοποιούς για τη μη καταβολή των οφειλόμενων δεδουλευμένων αποδοχών τους. Σε τέτοιες ενέργειες, που επιτρέπουν στον εκάστοτε εργοδότη να εκφεύγει των νομίμων υποχρεώσεών του, καταστρατηγώντας τα επαγγελματικά δικαιώματα των ηθοποιών, δεν χωράει καμία ανοχή».

Αναλώσιμοι

Η αιφνίδια ματαίωση των παραστάσεων, επισημαίνει το ΕΕΚΕ πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ, «έφερε στο φως της δημοσιότητας το γεγονός πως η πλειονότητα των καλλιτεχνών της χώρας μας, την εποχή του Μνημονίου, στερούνται ακόμα και την ελάχιστη αμοιβή που δικαιούνται για το έργο τους (...). Πλέον, οι καλλιτέχνες και οι πνευματικοί δημιουργοί είτε εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα, είτε προσλαμβάνονται με συμβάσεις σε δημόσιους θεσμούς, θεωρούνται αναλώσιμοι διασκεδαστές που οφείλουν να δουλεύουν χωρίς αμοιβή, χωρίς ασφάλιση, χωρίς ένσημα, αναμένοντας τη «φιλανθρωπία» του επιχειρηματία ή υποσχεθείσες δημόσιες χρηματοδοτήσεις που δεν πραγματοποιούνται ποτέ».

Στο μεταξύ, ο Πιτσιρίκος (συνυπογράφει τη διασκευή στις «Θεσμοφοριάζουσες» με τον Γ. Κιμούλη), μέσω της προσωπικής ιστοσελίδας του, δημοσιοποιεί μια διαπίστωσή του απ' την εμπειρία της παράστασης: «Πως οι συντελεστές των παραστάσεων δουλεύουν σε συνθήκες γαλέρας. Ειδικά, οι νεότεροι ηθοποιοί. Αν ξέρατε τις αποδοχές τους και τους όρους των συμβολαίων τους, θα σας σηκωνόταν η τρίχα. Προφανώς, στην Ελλάδα του 2014, αυτό δεν συμβαίνει μόνο στους ηθοποιούς και τους ανθρώπους του θεάτρου. Συμβαίνει και σε πολλά ακόμα επαγγέλματα».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Θέατρο
Παραστάσεις