Έντυπη Έκδοση

Hollywood

ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΑΦΛΕΚ

Από την ταινία «Gone Girl» Από την ταινία «Gone Girl» «ΔΕΝ ΤΟΥΣ άρεσα, ύστερα τους άρεσα. Με μίσησαν και τώρα με αγαπούν». Αυτή είναι μια από τις τελευταίες ατάκες του Νικ Νταν, χαρακτήρα που ερμηνεύει ο Μπεν Αφλεκ στη νέα του ταινία «Gone Girl» («Το κορίτσι που εξαφανίζεται»), διασκευή του μπεστ σέλερ της Γκίλιαν Φλιν, που θα δούμε τον Οκτώβρη στην Ελλάδα.

Θα μπορούσε όμως να αναφέρεται και στον ίδιο τον Μπεν Αφλεκ και την πορεία της κινηματογραφικής του καριέρας. Φοιτητής στην ταινία «Dazed and Confused», καλλιτέχνης σε κόμικς στην ταινία «Chasing Amy» (δύο ανεξάρτητες ταινίες που ξεχώρισαν στο Φεστιβάλ του Σάντανς), σμηναγός στο «Περλ Χάρμπορ», σούπερ ήρωας των πολεμικών τεχνών στο «Daredevil», εκτελεστής δολοφόνος στο «Gigli», άσος στους κομπιούτερ, αλλά και κυνηγημένος από τους πάντες στο «Paycheck», στέλεχος μεγάλης εταιρείας στο «The Company Men», πράκτορας της CIA στο «Επιχείρηση: Argo» (που σκηνοθέτησε ο ίδιος), ερωτευμένος ρομαντικός στο «Μέχρι το θαύμα», ο Αφλεκ έδειξε πως είναι από τους ηθοποιούς εκείνους που δεν περιορίζεται στο να θεωρεί τον εαυτό του έναν απλά μεγάλο σταρ, αλλά έναν ηθοποιό με μεγάλη γκάμα, που αντιμετωπίζει στα σοβαρά το επάγγελμά του.

«Το κορίτσι που εξαφανίζεται» είναι μια περιπέτεια με στοιχεία νουάρ, σκηνοθετημένη από τον Ντέιβιντ Φίντσερ («Το κορίτσι με το τατουάζ», «The Social Network», «Zodiac», «Seven»), με τον Αφλεκ στο ρόλο ενός «χρυσού» παιδιού, χωρίς όμως ιδιαίτερες ηθικές αξίες, που η καριέρα του βρίσκεται στην κατιούσα, είναι στο στόχαστρο των ταμπλόιντ και μισείται από το κοινό του, που τον υποψιάζεται πως δολοφόνησε την όμορφη γυναίκα του, την οποία ερμηνεύει η Ρόζαμουντ Πάικ. Μπορεί ο χαρακτήρας του Νικ Νταν, που ερμηνεύει ο Αφλεκ, να είναι πολύ διαφορετικός από εκείνον του 42άχρονου ηθοποιού, αλλά έχουν ένα κοινό στοιχείο: και οι δύο γίνονται στόχος των μίντια και, συχνά, της περιφρόνησης του κοινού.

«Δεν υπάρχει τίποτα στο χαρακτήρα αυτό που να με κάνει να αισθάνομαι δεμένος κατά οποιονδήποτε τρόπο μ' αυτόν», ανέφερε πρόσφατα σε συνέντευξή του ο Αφλεκ. «Εκτός του ότι αισθάνθηκα πως έμοιαζα να κοιτάζω σε μια εκδοχή της ζωής μου που δεν αναγνώριζα μέσα από το πρίσμα των μίντια». Ο λόγος που επέλεξε αυτό το ρόλο είναι, όπως εξηγεί ο ηθοποιός, επειδή ο Ντέιβιντ Φίντσερ είναι ένας τόσο σχολαστικός σκηνοθέτης που, πολλές φορές, γυρίζει μέχρι 50 φορές την ίδια σκηνή. «Αυτό ήταν μουσική στ' αυτιά μου, μου αρέσει η ιδέα να δουλεύω τόσο σκληρά κάθε μέρα όλες τις μέρες. Σ' αυτό σημασία παίζει και η αίσθηση του ρίσκου: Είναι αυτό το άτομο έτοιμο να κάνει κάτι με την ταπείνωσή μου, ή με την τιμιότητά μου και με τη γύμνια μου και με το βαθμό στον οποίο εκθέτω τον εαυτό μου με τρόπο αληθινό;». Παλιότερα, όπως και όλοι οι διάσημοι ηθοποιοί στο ξεκίνημά τους, ο Αφλεκ ήταν αναγκασμένος να δεχτεί οποιοδήποτε ρόλο. «Αισθανόμουν σαν να έπαιζα σε σαπουνόπερες, όπου δεν είχα κανένα έλεγχο σ' αυτά που έλεγα ή στην ιστορία. Συνεχώς σκεφτόμουν: Αυτό δεν έχει καμιά σχέση με μένα, θα ήθελα να μου έγραφαν έναν καλύτερο ρόλο. Γιατί δεν θέλω να είμαι αυτός ο τύπος».

Αντίθετα, σήμερα, ο Αφλεκ μπορεί να επιλέγει και να ελέγχει τους ρόλους του. Ακόμη, ο βραβευμένος με δύο Οσκαρ (το πρώτο για το σενάριο της ταινίας «Ο ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ», που έγραψε μαζί με το φίλο του Ματ Ντέιμον, και το δεύτερο -καλύτερης ταινίας- για την ταινία «Argo») ηθοποιός έχει μια παράλληλη, εξίσου ενδιαφέρουσα καριέρα ως σκηνοθέτης. Εκτός από την «Argo», έχει σκηνοθετήσει άλλες δύο πολύ καλές ταινίες: «Η πόλη» (The Town) και το φιλμ νουάρ «Χωρίς ίχνη» (Gone Baby, Gone). Τώρα, ετοιμάζεται να σκηνοθετήσει μια νέα ταινία, το «Live By Night», βασισμένο στο μυθιστόρημα του Ντένις Λεχέιν (ο οποίος είχε γράψει και το μυθιστόρημα του «Gone Baby, Gone»). Εχει αναλάβει, επίσης, και τη σκηνοθεσία του τέταρτου μέρους της τηλεοπτικής σειράς «Project Greenlight», με πρωταγωνιστή τον Ματ Ντέιμον. Και σαν αυτό να μην ήταν αρκετό, ανέλαβε πρόσφατα να ερμηνεύσει το ρόλο του Batman στη νέα περιπέτεια «Batman εναντίον Superman: η αυγή της δικαιοσύνης» που σκηνοθετεί ο Ζακ Σνάιντερ («300»).

Η ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΔΕΚΑΕΤΙΩΝ

ΤΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ της διάσημης τραγουδίστριας Πέγκι Λι, που πέθανε το 2002 σε ηλικία 81 χρόνων, ανέλαβε να σκηνοθετήσει ο Τοντ Χέινς («Velvet Goldmine», «Ο Παράδεισος είναι μακριά»), με πρωταγωνίστρια τη βραβευμένη με Οσκαρ (για την ταινία «Walk the Line») Ριζ Γουίδερσπουν. Το σενάριο, που αρχικά είχε γράψει η Νόρα Εφρον («Σίλκγουντ», «Οταν ο Χάρι συνάντησε τη Σάλι»), η οποία πέθανε το 2012, ανέλαβε να διασκευάσει ο βραβευμένος με το βραβείο Πούλιτζερ θεατρικός συγγραφέας Νταγκ Ράιτ.

Τραγουδίστρια σε μεγάλες μπάντες, τραγουδοποιός και συνθέτρια, με καριέρα που κάλυψε επτά δεκαετίες, παντρεμένη τέσσερις φορές, η Πέγκι Λι αγκάλιασε και το ροκ-εν-ρολ, ερμηνεύοντας, στη δεκαετία του '60, τραγούδια των Μπιτλς και προσθέτοντας στο επάγγελμά της και εκείνο της ηθοποιού, αναλαμβάνοντας, το 1965, το ρόλο μιας αλκοολικής τραγουδίστριας των blues στην ταινία «Pete Kelly's Blues», ρόλο για τον οποίο προτάθηκε για Οσκαρ.

ΟΙ ΠΕΙΡΑΤΕΣ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ

ΣΤΗΝ 5η κατά σειρά ταινία των «Πειρατών της Καραϊβικής» επανέρχεται ο Ορλάντο Μπλουμ, για να ερμηνεύσει και πάλι το ρόλο του πειρατή Γουίλ Τέρνερ στην ταινία «Οι πειρατές της Καραϊβικής: Οι νεκροί δεν λένε παραμύθια». «Ενας από τους λόγους που στο παρελθόν δέχτηκα να παίξω στην ταινία ήταν επειδή σ' αυτήν είχε αναμιχθεί ο Τζόνι Ντεπ», ανέφερε ο Βρετανός ηθοποιός. «Ενώ μεγάλωνα, ήμουν μεγάλος φαν του Τζόνι και ήθελα να ήμουν πολύ κοντά σ' αυτόν και να δω πώς εργαζόταν -κι αυτό για μένα ήταν μεγάλο δώρο».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Hollywood