Έντυπη Έκδοση

MAZDA ΜΧ-5

Επαναπροσδιορίζει την κατηγορία

Την ώρα που η ελληνική αγορά αναζητά ακόμη εισαγωγέα, το Portfolio της Mazda εξακολουθεί να ανανεώνεται με άκρως ενδιαφέροντα μοντέλα

Αν η SLK μπορεί να υπερηφανεύεται πως ήταν το μοντέλο που επανέφερε στο προσκήνιο την αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή το 1996, το ΜΧ-5 είναι το μοντέλο μέσω του οποίου αναβίωσε μια ολόκληρη κατηγορία. Ηταν πριν από 25 χρόνια (1989), όταν έκανε την εμφάνισή της η 1η γενιά του ΜΧ-5, μοντέλο που, κάποια χρόνια αργότερα, το βρίσκουμε να φιγουράρει στο βιβλίο των ρεκόρ Guinness ως το ρόουντστερ με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία.

Η ανάγκη για την ύπαρξη στην αγορά ενός μοντέλου με τις αξίες του ΜΧ-5 ποτέ δεν έλειψε. Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια περιορίστηκε αισθητά, όμως το βέβαιο είναι πως εξακολουθεί να υπάρχει. Σε αυτήν ακριβώς την ανάγκη έρχεται να απαντήσει η 4η γενιά του ιαπωνικού ρόουντστερ που παρουσιάστηκε πριν από μερικές ημέρες σε ειδική εκδήλωση στη Βαρκελώνη.

Η αισθητική του βασίζεται στη νέα σχεδιαστική «γλώσσα» της Mazda με την ονομασία Kodo, όμως αυτό από μόνο του δεν λέει πολλά. Η ουσία είναι πως το νέο ΜΧ-5 δείχνει μυώδες, επιθετικό και σπορ. Ο,τι πρέπει, δηλαδή, για ένα μοντέλο που απ' ό,τι έχει δείξει το παρελθόν, προορίζεται για να μείνει στην αγορά 8-9 χρόνια. Παράλληλα, είναι μικρότερο και ελαφρύτερο από το μοντέλο που αντικαθιστά. Είναι κάτι που δεν συνηθίζεται, όμως για τη Mazda δεν είναι η πρώτη φορά. Το ίδιο είχε συμβεί και με την προηγούμενη γενιά του 2. Σε κάθε περίπτωση, το νέο ΜΧ-5 έχει μήκος 3,91 μ. (-105 χλστ.), δηλαδή αντίστοιχο ενός σούπερ μίνι. Αντίστοιχα μειωμένο είναι το ύψος που πλέον φτάνει το 1,23 μ. (-20 χλστ.) και το μεταξόνιο που ανέρχεται σε 2,31 μ. (-15 χλστ.). Μοναδική διάσταση που αυξήθηκε, είναι το πλάτος, που φτάνει το 1,73 μ. (+10 χλστ.).

Πού οδηγούν όλα αυτά; Πρώτα απ' όλα στη μείωση του βάρους κατά 100 κιλά σε σύγκριση με το μοντέλο 3ης γενιάς. Αυτό σημαίνει πως το ΜΧ-5 θα ζυγίζει περίπου 1.050 κιλά. Επιπλέον, η ιδανική κατανομή βάρους (50:50) ανάμεσα στους δύο άξονες και η επίτευξη του χαμηλότερου κέντρου βάρους στην ιστορία του μοντέλου υπόσχονται ακόμη μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση. Πρακτικά, από τη μείωση διαστάσεων, βάρους και το ιδανικό ζύγισμα του αυτοκινήτου, βελτιώνονται τα πάντα. Από την οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις, μέχρι την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.

Βέβαια η Mazda επέλεξε να κρατήσει και κάτι κρυφό, πιθανότατα μέχρι την παρουσίαση του μοντέλου στο Παρίσι τον Οκτώβριο και αυτό δεν ήταν άλλο από τα μηχανικά μέρη. Αρκέστηκε σε μια απλή αναφορά πως η πρώτη πισωκίνητη εκδοχή του πατώματος SkyActiv θα συνδυαστεί -αποκλειστικά- με κινητήρες βενζίνης SkyActiv-G και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Αν δεν υπάρξει κάποια έκπληξη, αυτό μεταφράζεται σε κινητήρες 1.5 και 2.0 λίτρων, με 140 και 180 ίππους αντίστοιχα.

Το μότο που επέλεξε η Mazda για την πρώτη παρουσίαση του νέου της διθέσιου μοντέλου ήταν «Long live the roadster». Πιασάρικο όσο και ουσιώδες. Η back to the basics προσέγγιση βρίσκει την απόλυτη έκφρασή της στο ΜΧ-5. Χειροκίνητη υφασμάτινη οροφή, μίνιμαλ εσωτερικό και συμπαγείς διαστάσεις. Στα πρώτα σχόλια που ακολούθησαν την αποκάλυψη του ιαπωνικού ρόουντστερ ήταν πως αισθητικά παραπέμπει στη Ζ4 της εποχής Bangle της BMW. Κάποιοι άλλοι, θα ήθελαν η οθόνη infotainment στο επάνω μέρος του ταμπλό να ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό, καθώς κατά την κρίση τους δεν συνάδει με το χαρακτήρα του ΜΧ-5. Υπερβολές. Η ουσία είναι πως όταν το νέο ΜΧ-5 έρθει -ελπίζουμε και στην ελληνική αγορά, μέσα στο 2015, θα υπάρχει ένας σοβαρός λόγος να ασχοληθεί ξανά κανείς με την κατηγορία των ρόουντστερ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκίνητο
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων