Έντυπη Έκδοση

VOLVO XC90

Νέα εποχή για τη Volvo

Το νέο XC90 είναι το πρώτο μοντέλο που εξελίχθηκε στη μετα Ford εποχή και δείχνει το δρόμο που θα ακολουθήσει η Volvo μέχρι τη συνολική αλλαγή της γκάμας της, το 2020

«Αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες μέρες στην ιστορία μας. Δεν λανσάρουμε απλά ένα νέο μοντέλο, επαναλανσάρουμε τη μάρκα. Σήμερα, ξεκινά μια νέα εποχή για την εταιρεία μας». Τα λόγια ανήκουν στον CEO της Volvo, Hakan Samuelsson, ο οποίος υπογραμμίζει τη σημασία του νέου XC90 για τη μάρκα, ως ένα μοντέλο που ανοίγει το δρόμο για αυτά που θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια.

Μια ματιά στο νέο κορυφαίο SUV της Volvo αρκεί για να πείσει πως η σουηδική εταιρεία εισέρχεται πράγματι σε μια νέα εποχή. Νέα σχεδιαστική γλώσσα, διάχυτη πολυτέλεια, τεχνολογικές καινοτομίες με έμφαση -ως συνήθως- στην ασφάλεια και αποδοτικοί κινητήρες, είναι τα highlights της 2ης γενιάς του XC90. Ακόμη και η εμπορική πολιτική της εταιρείας εκσυγχρονίζεται. Για πρώτη φορά, η είσοδος ενός μοντέλου της Volvo στην αγορά θα γίνει online. Τα πρώτα 1.927 -αριθμημένα- αντίτυπα του XC90 (First Edition), που διατέθηκαν μέσω της επίσημης ιστοσελίδας www.volvocars.com, πουλήθηκαν μέσα σε διάστημα 47 ωρών. Ο αριθμός φυσικά δεν είναι τυχαίος, αλλά παραπέμπει στο έτος ίδρυσης της Volvo.

Με το νέο XC90, η Volvo έχει σαν στόχο να κλείσει την ψαλίδα ανάμεσα σε αυτή και τις BMW, Audi και Mercedes. Πρόκειται για ένα αρκετά φιλόδοξο σχέδιο, αλλά κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο η Volvo να μπει σφήνα στο γερμανικό κατεστημένο στα πολυτελή μοντέλα. Αλλωστε η εξέλιξη του XC90 διήρκεσε 3 χρόνια και αποτέλεσε μέρος μιας επένδυσης 11 εκατ. δολαρίων σε νέα μοντέλα και μονάδες παραγωγής.

Αισθητικά, το μεγαλύτερο καπό,  οι περισσότερες «γωνίες» σε σχέση  με αυτό που μας είχε συνηθίσει η Volvo  τα προηγούμενα χρόνια και το μίνιμαλ αλλά πολυτελές εσωτερικό, είναι  τα κύρια στοιχεία στην εμφάνιση  του XC90 Αισθητικά, το μεγαλύτερο καπό, οι περισσότερες «γωνίες» σε σχέση με αυτό που μας είχε συνηθίσει η Volvo τα προηγούμενα χρόνια και το μίνιμαλ αλλά πολυτελές εσωτερικό, είναι τα κύρια στοιχεία στην εμφάνιση του XC90 Αισθητικά, το μεγαλύτερο καπό, οι περισσότερες «γωνίες» σε σχέση με αυτό που μας είχε συνηθίσει η Volvo τα προηγούμενα χρόνια και το μίνιμαλ αλλά πολυτελές εσωτερικό, είναι τα κύρια στοιχεία στην εμφάνιση του XC90. Εντάξει, κάποιες πομπώδεις αναφορές σε στοιχεία όπως π.χ. τα φώτα DLR σχήματος «Τ», τα οποία η Volvo αποκαλεί «σφυρί του Thor», δεν λείπουν, όμως η ουσία είναι πως το νέο XC90 είναι επιβλητικό αυτοκίνητο.

Στα μηχανικά μέρη, η νέα γενιά 4κύλινδρων κινητήρων 2.0 λίτρων Drive-Ε υπόσχεται να συνδυάσει ιδανικά απόδοση και χαμηλή κατανάλωση. Στην κορυφή της γκάμας θα τοποθετηθεί η έκδοση Plug-in-Hybrid, η οποία θα συνδυάζει κινητήρα πετρελαίου με ηλεκτροκινητήρα και θα έχει συνδυαστική ισχύ περίπου 400 ίππων με εκπομπές CO2 γύρω στα 60γρ./χλμ. Πάντως, η έκδοση με την οποία ξεκίνησαν οι πωλήσεις εφοδιάζεται με τον κινητήρα D5 με διπλό τούρμπο, ισχύ 225 ίππων και ροπή 470 Nm, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Μέχρι εδώ όλα καλά, όμως υπάρχει μια ακόμη ιδιαίτερα σημαντική πτυχή στο νέο XC90. Αποτελεί το πρώτο μοντέλο που παρουσιάζει η Volvo απαλλαγμένη από την Ford και υπό κινεζική ιδιοκτησία. Ως εκ τούτου, η παρουσία του είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την πορεία και τις φιλοδοξίες που υπάρχουν για τη Volvo στην κινεζική αγορά. Αν πετύχει εμπορικά, ίσως σηματοδοτήσει εξελίξεις και για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που αδυνατούν να διεισδύσουν στο εγχώριο αγοραστικό κοινό.

Για τη Volvo, λοιπόν, είναι πολύ σημαντικό το νέο XC90 να αρέσει στους εύπορους Κινέζους. Για την ώρα, το 75% των πολυτελών μοντέλων που πωλούνται στην Κίνα είναι BMW, Mercedes και Audi. Σε αυτό ακριβώς το κοινό στοχεύει η Volvo. Αν το XC90 δεν πετύχει, «θα πονέσει αρκετά», σύμφωνα με δήλωση του Li Shufu, ιδιοκτήτη της Geely, στην οποία ανήκει η Volvo, στη Wall Street Journal. Στο ίδιο μήκος κύματος και η δήλωση του επικεφαλής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της Volvo, Alain Visser, στο ΤΙΜΕ: «Το XC90 είναι η μεγαλύτερη απόδειξη του οράματός μας. Αν δεν πετύχει, τότε έχουμε θέμα».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκίνητο
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων