Έντυπη Έκδοση

Nissan: συνεχίζονται οι αποχωρήσεις κορυφαίων στελεχών

Τελευταίο κρούσμα, η αποχώρηση, έπειτα από 23 χρόνια, του Andy Palmer, ενός εκ των στενότερων συνεργατών του Carlos Ghosn

Μόλις πριν από λίγες μέρες, ο Andy Palmer, επικεφαλής του τμήματος στρατηγικού σχεδιασμού της Nissan και δεξί χέρι του CEO, Carlos Ghosn, αποχώρησε από την ιαπωνική εταιρεία για να ενταχθεί στο δυναμικό της Aston Martin.

Πρόκειται για μια κίνηση που έρχεται να προστεθεί στην αποχώρηση, πριν από περίπου 9 εβδομάδες, του -πρώην- προέδρου της Infiniti, Johan de Nysschen, ο οποίος πλέον προσφέρει τις υπηρεσίες του στην Cadillac.

Δεν είναι όμως μόνο οι συγκεκριμένες δύο απώλειες που σηματοδοτούν μια τάση στους κόλπους της Nissan. Η αρχή έγινε τον Αύγουστο του 2013 από τον Carlos Tavares, τότε δεξί χέρι του Ghosn στη Renault, που πήρε τη θέση του CEO στην ανταγωνιστική PSA (Peugeot/Citroen), για να ακολουθήσει στις αρχές του 2014 ακόμη μία απώλεια, αυτή του επικεφαλής επικοινωνίας, Simon Sproule.

Αναμφίβολα, πρόκειται για μια σειρά αρνητικών εξελίξεων σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για τη Nissan, που οδηγεί κάποιους αναλυτές της αγοράς στη διαπίστωση πως η δεξαμενή ταλέντων που είχε στο πλευρό του ο Ghosn αρχίζει να στερεύει. Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο του Ιάπωνα Koji Endo, αναλυτή του χώρου του αυτοκινήτου, ο οποίος υπογραμμίζει πως «ένας αριθμός αρκετά ικανών στελεχών φεύγει από τη Nissan, δημιουργώντας μια κατάσταση κάθε άλλο παρά ενθαρρυντική».

Η Nissan από την πλευρά της δεν συμμερίζεται την... αγωνία της αγοράς, εκφράζοντας την άποψη πως οι συγκεκριμένες αποχωρήσεις είναι απόλυτα φυσιολογικές, αντικατοπτρίζοντας τη δυναμική μιας ανταγωνιστικής αγοράς. «Στο συγκεκριμένο κλάδο της αγοράς πάντοτε υπήρχε και θα υπάρχει πολλή κινητικότητα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος Τύπου της Nissan.

Αυτή προφανώς είναι μια ανάγνωση που βολεύει τη Nissan, καθώς είναι βέβαιο πως υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος. Ο Palmer υπήρξε στέλεχος της Nissan επί 23 χρόνια και επέλεξε να φύγει από μια εταιρεία που πέρυσι πούλησε περισσότερα από 5 εκατ. οχήματα, για να ενταχθεί σε μια εταιρεία που το 2013 πούλησε 4.200 οχήματα. Με τη διαφορά πως η νέα του θέση είναι αυτή του CEO. Αυτό που έχει ακουστεί για την εποχή του Ghosn στη Nissan, είναι πως η παρουσία του στερεί από όλα τα υπόλοιπα στελέχη τη δυνατότητα ανέλιξης, στοιχείο ασφαλώς αρνητικό για τις φιλοδοξίες υψηλόβαθμων στελεχών.

Χαρακτηριστική είναι η αποστροφή ενός εξ αυτών, που σε ανύποπτο χρόνο δήλωσε πως «απ' ό,τι φαίνεται, ο Ghosn θα κατέχει τη θέση του CEO της Nissan για όσο διάστημα επιθυμεί και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ίδιου».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκίνητο
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων