Έντυπη Έκδοση

ΜΕ 1.000 ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ - ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΘΑ ΞΕΡΟΥΜΕ - ΘΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΚΕΝΑ ΕΚΤΙΜΑΕΙ ΤΩΡΑ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Λοβέρδος: Οι καθηγητές θέλουν το τέλειο

Τα σχολεία ξεκίνησαν χθες, αλλά πλήρη εικόνα για τα κενά δεν είχε χθες ούτε ο υπουργός Παιδείας, που βρέθηκε για τον αγιασμό σε μικρά νησιά της Δωδεκανήσου. «Τη Δευτέρα θα ξέρουμε», είπε μιλώντας στο «Mega» και πρόσθεσε: «Κάνουμε και εμείς υπολογισμούς, όπως κάνουν και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις. Εχουμε 127.033 διορισμένους μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Ο υπουργος Παιδείας Ο υπουργος Παιδείας  Τις τελευταίες ημέρες διορίσαμε περίπου 5.000 αναπληρωτές, που ήταν μία καλή ενέργεια πριν ανοίξουν τα σχολεία. Θα τοποθετηθούν τις επόμενες ημέρες ανάλογα με τα κενά, που θα προσδιοριστούν τη Δευτέρα με τρόπο οριστικό, άλλοι 10.000 αναπληρωτές και θα παραμείνουν ακόμα 1.000 για να καλύψουν κενά που θα προκύψουν από έκτακτες περιστάσεις».

Σε άλλη συνέντευξή του στο «Βήμα FM» είπε ότι η φετινή χρονιά «είναι η πιο δύσκολη χρονιά από πλευράς έλλειψης χρημάτων και από έλλειψη προσωπικού λόγω των συνταξιοδοτήσεων». Αντιθέτως, στο θέμα των βιβλίων τόνισε ότι τα πράγματα είναι καλά, γιατί τα βιβλία είναι στη θέση τους.

Για τους μεγάλους αριθμούς κενών που δίνουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών, διευκρίνισε: «Ο υπολογισμός που κάνουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις και προς τιμήν τους το λένε, είναι κατά τις εκπαιδευτικές ανάγκες έτσι όπως η δεοντολογία ή οι νόμοι ορίζουν, δηλαδή, για το τέλειο. Σε ό,τι αφορά την επάρκεια της λειτουργίας, τα κενά που θα προκύψουν μετά τη διαδικασία που σας είπα, θα είναι γύρω στα 1.000, δηλαδή λιγότερο από το 1% του εκπαιδευτικού προσωπικού. Αυτό είναι κακό, διότι θα έπρεπε να μην υπάρχει κανένα κενό. Το 12.000 ή το 10.000 ή το 8.000 προκύπτει από την ανάγκη να γίνουν όλα όσα η εγκύκλια νομοθεσία προβλέπει. Ομως, έχουμε μια νομοθεσία που διαμορφώθηκε σε περίοδο ακμής, αλλά βρισκόμαστε σε μια κατάσταση οικονομικής παρακμής, που θέτει σε αμφισβήτηση τους θεσμούς του κοινωνικού κράτους σε παιδεία, υγεία και μεταφορές και κάνουμε αυτό που μπορούμε καλύτερα».

Αίθουσες... κοντέινερ

«Καλή χρονιά» με κενά σε εκπαιδευτικούς και χωρίς σχολικούς φύλακες. 15.000 μαθητές χωρίς μέσο μετακίνησης

Χωρίς λεωφορεία για τη μετακίνηση χιλιάδων μαθητών, με κενά σε εκπαιδευτικούς, με κοντέινερ αντί για σχολικές αίθουσες, αλλά και χωρίς σχολικούς φύλακες ξεκινάει άλλη μια προβληματική σχολική χρονιά για τη Θεσσαλονίκη. Αν και οι εκπρόσωποι των Αρχών της πόλης επέλεξαν να δώσουν το «παρών» σε άρτια σχολικά κτήρια, στον χθεσινό αγιασμό, τα προβλήματα είναι τόσο έντονα που δύσκολα μπορούν να «κρυφτούν κάτω από το χαλί».

24ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου 24ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου Σε μία περίπτωση, μάλιστα, διευθυντής σχολείου ζήτησε από τους άνεργους γονείς, οι οποίοι αναγκαστικά μένουν στο σπίτι, να μη στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, καθώς δεν υπάρχουν αίθουσες, μέχρι να εγκατασταθούν τα καινούργια κοντέινερ, στα οποία θα γίνονται μαθήματα όλη τη χρονιά.

Κι επειδή η καλή σχολική χρονιά απ' τον αγιασμό φαίνεται, το πρώτο χτύπημα του κουδουνιού στα σχολεία βρήκε 15.000 μαθητές της Θεσσαλονίκης και τους γονείς τους να ψάχνουν τρόπο να πάνε στο σχολείο. Κι αυτό γιατί ο Σύνδεσμος Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας-Θράκης αποφάσισε την επ' αόριστον αποχή του από τη μεταφορά μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης, λόγω μη καταβολής των δεδουλευμένων τους για τις περιόδους 2012-2013 και 2013-2014. Συναντήθηκαν με τον περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα, ο οποίος αμέσως μετά, σε δηλώσεις, επέρριψε στο υπουργείο Οικονομικών την ευθύνη για το ότι δεν συμπεριελήφθη στην προχθεσινή τροπολογία για την κάλυψη των αδιάθετων δρομολογίων η αναδρομικότητα, για την οποία είχε συμφωνήσει το υπουργείο Εσωτερικών με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε προηγούμενη συνάντηση.

25ο Δημοτικό Σχολείο Κορδελιού-Ευόσμου 25ο Δημοτικό Σχολείο Κορδελιού-Ευόσμου Αυτό θα έχει ως συνέπεια να μην μπορέσει να υλοποιηθεί κανένα από τα δρομολόγια, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία χιλιάδων μαθητών, δήλωσε ο Α. Τζιτζικώστας, και ζήτησε από την κυβέρνηση «να δώσει άμεσα λύση για την εξόφληση των ενταλμάτων πληρωμής της μεταφοράς μαθητών για τα σχολικά έτη 2012-2013 και 2013-2014». Το θέμα αφορά κυρίως μαθητές του Δήμου Θέρμης, Θερμαϊκού και Λαγκαδά, που είναι αναγκασμένοι να διανύουν πάνω από 5 χιλιόμετρα, καθημερινά, για να φθάσουν στα σχολεία τους.

Ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης Γιώργος Ορφανός παραβρέθηκε σε τρία σχολεία. Στα δύο είχε φοιτήσει ως μαθητής. Το άλλο ήταν το 3ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου, στον Δήμο Ελευθερίου Κορδελιού-Ευόσμου, ο οποίος αντιμετωπίζει ίσως τα περισσότερα προβλήματα σχολικής στέγης στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης. Το συγκεκριμένο σχολείο που επισκέφτηκε ο Γ. Ορφανός είναι και το μοναδικό νέο σχολικό κτήριο που χτίστηκε τα τελευταία 6 χρόνια στον δήμο.

Σύμφωνα με τον δημοτικό σύμβουλο, επικεφαλής της παράταξης «Ενωτική Ριζοσπαστική Κίνηση Ενεργών Πολιτών Ελευθερίου Κορδελιού-Ευόσμου» Ανέστη Βασιλειάδη, πολλά σχολεία του δήμου, ή έχουν σημαντικά προβλήματα ή είναι τελείως ακατάλληλα. Δημοτικό σχολείο στεγάζεται επί 8 χρόνια σε γυμναστήριο, αίθουσες χωρίστηκαν στα 2 με γυψοσανίδες, για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες. Αλλού, το μάθημα γίνεται σε προκάτ-αίθουσες στα προαύλια των σχολείων, ενώ για γραφείο των εκπαιδευτικών χωρίστηκε με γυψοσανίδα ο διάδρομος.

Σχολικές αίθουσες Σχολικές αίθουσες Σε σχολείο της Θεσσαλονίκης οι σχολικοί φύλακες μοίρασαν ανοικτή επιστολή προς τους γονείς, με την οποία τους ενημέρωναν για τους κινδύνους που θα αντιμετωπίσουν τα παιδιά τους, λόγω έλλειψης σχολικών φυλάκων.

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας των απεργών της «Coca Cola - 3Ε» προκάλεσε η παρουσία του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, μαζί με στελέχη της εταιρείας, στον αγιασμό του 3ου Δημοτικού Σχολείου Τριανδρίας και του 69ου Δημοτικού Σχολείου Χαριλάου. Πρόκειται για δύο σχολεία στα οποία πραγματοποιήθηκαν εργασίες βελτίωσης των κτηρίων, τις οποίες χρηματοδότησε η «Coca Cola - 3Ε».

ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΑΡΗΚΟΩΝ - ΚΩΦΩΝ: ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΜΟΝΟ 30 ΑΠΟ ΤΟΥΣ 90 ΜΑΘΗΤΕΣ

Αγιασμός με πολλές απουσίες

Αγιασμός, στο σχολείο όπου οι μαθητές δεν ακούν το κουδούνι -το βλέπουν. Δέκα το πρωί, οι μεγάλοι περιστροφικοί κόκκινοι λαμπτήρες ξεκινούν να αναβοσβήνουν στο Ειδικό Σχολείο Βαρήκοων και Κωφών Αγίας Παρασκευής. Με τα αντανακλαστικά τους τεταμένα, 30 μαθητές συγκεντρώνονται στο προαύλιο. Κανείς δεν αναρωτιέται πού είναι οι υπόλοιποι 60. Είναι κοινό μυστικό ότι «κάθε χρόνο τα δρομολόγια των μαθητών καθυστερούν από μία εβδομάδα έως και ένα μήνα».

Η αιτία αυτής της καθυστέρησης είναι και φέτος η ίδια: Δεν έχει ολοκληρωθεί ο διεθνής διαγωνισμός που προκηρύσσει η Περιφέρεια για τη μεταφορά μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα σχολεία της Αττικής. Αποτέλεσμα, εκατοντάδες μαθητές που διαμένουν μακριά από τα σχολικά συγκροτήματα όπου φοιτούν να απουσιάζουν τις πρώτες ημέρες -ίσως και εβδομάδες- από το σχολείο.

Η Μαριάννα, κωφή μαθήτρια του Ειδικού Σχολείου της Αγίας Παρασκευής, μένει στο Περιστέρι και έρχεται με ταξί για μάθημα στην Αγία Παρασκευή. Χθες, προκειμένου να μη χάσει τον αγιασμό, πήρε λεωφορείο και μετρό, περνώντας μιάμιση ώρα στο δρόμο. Το ίδιο και ο Τάρα, που ξεκίνησε από το Κορωπί και ο Νίκος που μένει στα Πατήσια και η Αγγελική από τα Σεπόλια. Η Ζωή, βαρήκοη μαθήτρια από το Πόρτο Ράφτη, έμεινε στο σπίτι, όπως και μαθητές από τη Λούτσα και το Κορωπί.

«Κάπου το συνηθίζεις. Λες, εντάξει, θα έρθει ο Οκτώβριος, να μπει το νερό στο αυλάκι, να έρθει ο ταξιτζής, να πάρει το παιδί, να το πάει στο σχολείο», λέει ο πατέρας της Ζωής, Μιχάλης Σφυράκης. Λόγω του σοβαρού προβλήματος υγείας που αντιμετωπίζει ο ίδιος, δεν μπορεί να καλύψει κανένα κενό στα δρομολόγια: «Πρέπει να πηγαίνω σχεδόν καθημερινά στο νοσοκομείο. Δεν υπάρχει κανείς να την πάει», τονίζει ο κ. Σφυράκης.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του Ειδικού Λυκείου και του Γυμνασίου Αγίας Παρασκευής κ. Χρυσόστομο Παπασπύρου «σήμερα ήρθε στον αγιασμό το 1/3 των μαθητών μας. Τους περισσότερους μαθητές τους έφεραν οι γονείς τους, οι οποίοι πήραν άδεια από τις δουλειές τους για έρθουν». Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι «όταν υπάρχει κρίση σε μια χώρα οι πρώτοι που πληρώνουν τη νύφη είναι οι αδύναμες ομάδες».

«Η διοίκηση είναι απρόσωπη», λέει και συνεχίζει: «Εχει μόνο σφραγίδα, υπογραφή και πρωτόκολλο. Είναι τόσο απρόσωπη, που δεν μπορεί να νιώσει την αγωνία ενός πατέρα, την επιθυμία ενός μαθητή για μάθηση και κοινωνικοποίηση και τη μεγάλη απογοήτευσή του όταν του στερείς αυτό το δικαίωμα. Οι γονείς απαιτούν να είναι όλα έτοιμα με τον αγιασμό. Αυτό δεν γίνεται αν λάβει κανείς υπόψη την ελλιπή οργάνωση που χαρακτηρίζει ολόκληρη τη χώρα. Δείχνουμε κατανόηση όσο μπορούμε. Δεν θα βάλουμε απουσίες στα παιδιά μέχρι να στρώσει η κατάσταση και η παράδοση των μαθημάτων θα γίνεται σε χαλαρούς ρυθμούς».

«Φωλιά αγάπης»

«Ο χώρος αυτός είναι μια φωλιά αγάπης. Εδώ πρέπει να αισθανόμαστε όμορφα και να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον», είπε ο ίδιος στη νοηματική καλωσορίζοντας τους μαθητές του Ειδικού Σχολείου. Οι καθηγητές τον αποκαλούν «φωτεινό παντογνώστη». Η πόρτα του γραφείου του είναι συνέχεια ανοιχτή. «Ποτέ δεν κάνω τον διευθυντή. Είμαι απλώς ο Χρυσόστομος», λέει ο ίδιος. Στους τοίχους, φωτογραφίες από την παράσταση της «Ορέστειας» που έδωσαν οι μαθητές σε μετάφραση του ιδίου, στη νοηματική.

Αποφοίτησε από το Χημικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών, έκανε διδακτορικό στη Γλωσσολογία στο Αμβούργο και μιλάει επτά γλώσσες. «Τρεις νοηματικές -ελληνικά, γερμανικά και κυπριακά- και τέσσερις προφορικές ελληνικά, αγγλικά, γερμανικά και πορτογαλικά. Ονειρεύομαι να μάθω σανσκριτικά. Θα τα καταφέρω;», μου είπε αργότερα, όταν τον συνάντησα στο γραφείο του -ο προφορικός λόγος του ήταν απόλυτα κατανοητός σε μένα ενώ εκείνος με καταλάβαινε με χειλαναγνωσία. Στο σχολείο, άλλωστε, οι κωφοί μαθητές εκτός από τη νοηματική μαθαίνουν να συνεννοούνται προφορικά «για να είναι προετοιμασμένοι για τον έξω κόσμο», και γραπτά.

Χωρίς να έχουν δεδομένες τις ευκολίες των ακουόντων, «εδώ προσπαθούμε να φτιάξουμε έναν μικρόκοσμο, όμορφο για το παιδί» λένε οι καθηγητές. Πολλές φορές συναντούν τρομαγμένους γονείς ή απογοητευμένους. «Πρώτα πρέπει οι ίδιοι να αποδεχτούν το παιδί και στη συνέχεια το ίδιο να γίνει αποδεκτό από το κοινωνικό σύνολο. Τους λέμε δεν πειράζει, δεν χάθηκε ο κόσμος, κωφό είναι, θα πάρει μια εκπαίδευση και θα έχει πρόσωπο στην κοινωνία», αναφέρει ο διευθυντής. Η Ελένη, που μένει στο Ντράφι και έμεινε χθες στο σπίτι γιατί δεν είχε μέσο να πάει στον αγιασμό, αυτή την εκπαίδευση ονειρεύεται. Σε ένα χαρτί ζωγράφισε έναν ήλιο. «Μαμά, εγώ γιατί δεν έχω δικαίωμα να πάω σχολείο;» έγραψε. Ποιος θα της δώσει απάντηση;

Ελληνικό γυμνάσιο στην Ιμβρο γιοκ

Παρά τις υποσχέσεις των τουρκικών Αρχών και των τοπικών παραγόντων, το ελληνικό γυμνάσιο στην Ιμβρο δεν άνοιξε, αφού δεν δόθηκε άδεια, αφήνοντας στα κρύα του λουτρού τους ομογενείς μαθητές και τις οικογένειές τους. Ετσι πήγαν χαμένες οι προσπάθειες και οι πιέσεις της Ενωσης Ιμβρίων, του Πατριαρχείου και του ελληνικού Προξενείου στην Κωνσταντινούπολη.

Η επίσημη εκδοχή είναι ότι δεν δόθηκε άδεια σε κανένα ιδιωτικό σχολείο, όπως είναι τυπικά και το ελληνικό. Ετσι χθες το κανούργιο σχολείο που έχτισαν οι ομογενείς στο χωριό Αγρίδια (Τεπέκιοϊ) έμεινε ερμητικά κλειστό. Τώρα οι μαθητές που τελείωσαν το ελληνόφωνο δημοτικό που εδρεύει στους Αγίους Θεοδώρους (Ζεϊτινλί), θα πρέπει να συνεχίσουν, αν θέλουν να παραμείνουν στην Ιμβρο, σε τουρκικό σχολείο.

Υπενθυμίζεται ότι το 1964 οι τουρκικές Αρχές, ακολουθώντας ένα πρόγραμμα αφελληνισμού του νησιού, έκλεισαν σε μια μέρα 6 δημοτικά και ένα γυμνάσιο και άφησαν 600 μαθητές στο δρόμο. Αυτό ανάγκασε τα περισσότερα παιδιά με τις οικογένειές τους να φύγουν για Κωνσταντινούπολη και μετά για Ελλάδα.

Η εξέλιξη αυτή, όπως και η απαλλοτρίωση περιουσιών και η εγκατάσταση ανοιχτών φυλακών στο νησί, οδήγησε τους Ιμβρίους να το εγκαταλείψουν μαζικά και λίγα χρόνια αργότερα ο ελληνικός πληθυσμός του νησιού από 6.000 έφτασε να αριθμεί λιγότερο από τρεις εκατοντάδες άτομα, και από αυτά τα περισσότερα ηλικιωμένοι.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτικοί/Καθηγητές
Σχολεία
Παιδεία
Υπουργείο Παιδείας
Παιδί
Εκπαίδευση