Έντυπη Έκδοση

Αίθουσες... κοντέινερ

«Καλή χρονιά» με κενά σε εκπαιδευτικούς και χωρίς σχολικούς φύλακες. 15.000 μαθητές χωρίς μέσο μετακίνησης

Χωρίς λεωφορεία για τη μετακίνηση χιλιάδων μαθητών, με κενά σε εκπαιδευτικούς, με κοντέινερ αντί για σχολικές αίθουσες, αλλά και χωρίς σχολικούς φύλακες ξεκινάει άλλη μια προβληματική σχολική χρονιά για τη Θεσσαλονίκη. Αν και οι εκπρόσωποι των Αρχών της πόλης επέλεξαν να δώσουν το «παρών» σε άρτια σχολικά κτήρια, στον χθεσινό αγιασμό, τα προβλήματα είναι τόσο έντονα που δύσκολα μπορούν να «κρυφτούν κάτω από το χαλί».

24ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου 24ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου Σε μία περίπτωση, μάλιστα, διευθυντής σχολείου ζήτησε από τους άνεργους γονείς, οι οποίοι αναγκαστικά μένουν στο σπίτι, να μη στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, καθώς δεν υπάρχουν αίθουσες, μέχρι να εγκατασταθούν τα καινούργια κοντέινερ, στα οποία θα γίνονται μαθήματα όλη τη χρονιά.

Κι επειδή η καλή σχολική χρονιά απ' τον αγιασμό φαίνεται, το πρώτο χτύπημα του κουδουνιού στα σχολεία βρήκε 15.000 μαθητές της Θεσσαλονίκης και τους γονείς τους να ψάχνουν τρόπο να πάνε στο σχολείο. Κι αυτό γιατί ο Σύνδεσμος Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας-Θράκης αποφάσισε την επ' αόριστον αποχή του από τη μεταφορά μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης, λόγω μη καταβολής των δεδουλευμένων τους για τις περιόδους 2012-2013 και 2013-2014. Συναντήθηκαν με τον περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα, ο οποίος αμέσως μετά, σε δηλώσεις, επέρριψε στο υπουργείο Οικονομικών την ευθύνη για το ότι δεν συμπεριελήφθη στην προχθεσινή τροπολογία για την κάλυψη των αδιάθετων δρομολογίων η αναδρομικότητα, για την οποία είχε συμφωνήσει το υπουργείο Εσωτερικών με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε προηγούμενη συνάντηση.

25ο Δημοτικό Σχολείο Κορδελιού-Ευόσμου 25ο Δημοτικό Σχολείο Κορδελιού-Ευόσμου Αυτό θα έχει ως συνέπεια να μην μπορέσει να υλοποιηθεί κανένα από τα δρομολόγια, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία χιλιάδων μαθητών, δήλωσε ο Α. Τζιτζικώστας, και ζήτησε από την κυβέρνηση «να δώσει άμεσα λύση για την εξόφληση των ενταλμάτων πληρωμής της μεταφοράς μαθητών για τα σχολικά έτη 2012-2013 και 2013-2014». Το θέμα αφορά κυρίως μαθητές του Δήμου Θέρμης, Θερμαϊκού και Λαγκαδά, που είναι αναγκασμένοι να διανύουν πάνω από 5 χιλιόμετρα, καθημερινά, για να φθάσουν στα σχολεία τους.

Ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης Γιώργος Ορφανός παραβρέθηκε σε τρία σχολεία. Στα δύο είχε φοιτήσει ως μαθητής. Το άλλο ήταν το 3ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου, στον Δήμο Ελευθερίου Κορδελιού-Ευόσμου, ο οποίος αντιμετωπίζει ίσως τα περισσότερα προβλήματα σχολικής στέγης στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης. Το συγκεκριμένο σχολείο που επισκέφτηκε ο Γ. Ορφανός είναι και το μοναδικό νέο σχολικό κτήριο που χτίστηκε τα τελευταία 6 χρόνια στον δήμο.

Σύμφωνα με τον δημοτικό σύμβουλο, επικεφαλής της παράταξης «Ενωτική Ριζοσπαστική Κίνηση Ενεργών Πολιτών Ελευθερίου Κορδελιού-Ευόσμου» Ανέστη Βασιλειάδη, πολλά σχολεία του δήμου, ή έχουν σημαντικά προβλήματα ή είναι τελείως ακατάλληλα. Δημοτικό σχολείο στεγάζεται επί 8 χρόνια σε γυμναστήριο, αίθουσες χωρίστηκαν στα 2 με γυψοσανίδες, για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες. Αλλού, το μάθημα γίνεται σε προκάτ-αίθουσες στα προαύλια των σχολείων, ενώ για γραφείο των εκπαιδευτικών χωρίστηκε με γυψοσανίδα ο διάδρομος.

Σχολικές αίθουσες Σχολικές αίθουσες Σε σχολείο της Θεσσαλονίκης οι σχολικοί φύλακες μοίρασαν ανοικτή επιστολή προς τους γονείς, με την οποία τους ενημέρωναν για τους κινδύνους που θα αντιμετωπίσουν τα παιδιά τους, λόγω έλλειψης σχολικών φυλάκων.

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας των απεργών της «Coca Cola - 3Ε» προκάλεσε η παρουσία του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, μαζί με στελέχη της εταιρείας, στον αγιασμό του 3ου Δημοτικού Σχολείου Τριανδρίας και του 69ου Δημοτικού Σχολείου Χαριλάου. Πρόκειται για δύο σχολεία στα οποία πραγματοποιήθηκαν εργασίες βελτίωσης των κτηρίων, τις οποίες χρηματοδότησε η «Coca Cola - 3Ε».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτικοί/Καθηγητές
Σχολεία
Παιδεία
Υπουργείο Παιδείας
Παιδί
Εκπαίδευση
Κύριο θέμα
Λοβέρδος: Οι καθηγητές θέλουν το τέλειο