Έντυπη Έκδοση

Μικρότερη η κάμψη των τιμών τον Αύγουστο

Επειτα από ένα χρόνο ο Αύγουστος του 2014 βρήκε τις τιμές των περισσότερων αγαθών κι υπηρεσιών να μειώνονται από 1% (δημητριακά) έως 33% (νωπές πατάτες), αλλά και λίγων άλλων να συνεχίζουν να αυξάνουν από 2-3% (γαλακτοκομικά-αβγά, ελαιόλαδο, αλκοολούχα ποτά, καπνός) έως 5% (ηλεκτρισμός) και 25-27% (αεροπορικά εισιτήρια, φάρμακα).

Το αποτέλεσμα ήταν σε ετήσια βάση ο δείκτης τιμών κατανάλωσης στην Ελλάδα να μειωθεί τον Αύγουστο κατά 0,3%, σημειώνοντας τη μικρότερη υποχώρηση από τις αρχές του 2014 και ουσιαστικά από τον Μάρτιο του 2013 παρά το γεγονός ότι σε μηνιαία βάση ο δείκτης υποχώρησε 1,2% και στο δωδεκάμηνο συνέχισε να πέφτει κατά 1,4%.

Την παραπάνω εξέλιξη ορισμένοι ερμηνεύουν ως προοίμιο τερματισμού του αποπληθωρισμού κι ανάκαμψης της οικονομίας. Ομως για να ανακάμψει πραγματικά η οικονομία πρέπει οι τελικές τιμές των προϊόντων να πέσουν για να γίνουν αυτά ανταγωνιστικά κι όχι να διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα, όπως ακόμη συμβαίνει σήμερα σε πολλά είδη αγαθών κι υπηρεσιών.

Γιατί ενώ από το 2009 έως και το 2013 η καταναλωτική δαπάνη στη χώρα έπεσε κατά 24% σε τρέχουσες τιμές, ο πληθωρισμός αυξήθηκε κατά 9% περίπου και σήμερα (Αύγουστος 2014) παραμένει κατά 6% υψηλότερος από τα επίπεδα του 2009...

Ειδικότερα, συγκριτικά με τα επίπεδα τιμών του 2009 τον Αύγουστο 2014 οι παρακάτω κατηγορίες παρέμεναν ανατιμημένες: στέγαση και αλκοολούχα ποτά-καπνός κατά 31%, μεταφορές κατά 24%, ξενοδοχεία-καφέ-εστιατόρια κατά 3% και διατροφή κατά 2%.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Οικονομικές έρευνες και μελέτες