Έντυπη Έκδοση

* ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ LOGISTICS

Υστερεί η Ελλάδα στις συνδυασμένες μεταφορές

Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης έχει ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας και των συνδυασμένων μεταφορών στην Ελλάδα. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγουν οι παραγωγικοί φορείς που συμμετείχαν στη συζήτηση στη Βουλή, του νομοσχεδίου για την εφοδιαστική αλυσίδα του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο ψηφίζεται αυτήν την εβδομάδα.

Παρουσιάζοντας τα αποτέλεσμα έκθεσης, η οποία αξιολογεί τις επιπτώσεις του νομοσχεδίου στην πραγματική οικονομία, ο ΣΕΒ, ακόμη μια φορά, υποστήριξε ότι η Ελλάδα, παρά τη γεωγραφική της θέση, καταγράφει υστέρηση στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ενδεικτικό είναι ότι η συμμετοχή του κλάδου στο ΑΕΠ εκτιμάται πως ανέρχεται στο 9-10%, γεγονός που σημαίνει ότι τα περιθώρια ανάπτυξης είναι ιδιαίτερα μεγάλα, αν ληφθεί υπόψη ότι η μέση παγκόσμια συνεισφορά του κλάδου στο ΑΕΠ υπολογίζεται στο 14%.

Στην έκθεση επισημαίνεται ότι, κατά την τελευταία 20ετία, η διείσδυση των ασιατικών προϊόντων στις αναπτυγμένες ευρωπαϊκές αγορές συνέβαλε στην αύξηση κατά 381% του συνολικού όγκου του εμπορευματικού φορτίου.

Τα περιθώρια ανάπτυξης που έχει η χώρα μας γίνονται περισσότερο προφανή, αν ληφθεί υπόψη ότι τα λιμάνια της Μεσογείου διαχειρίζονται το 9% της παγκόσμιας μεταφοράς εμπορευμάτων, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 48% της ευρωπαϊκής αγοράς.

Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι και η πλειοψηφία του διερχόμενου φορτίου (52%) που διακινείται μέσω του Σουέζ, με κατεύθυνση προς τον ευρωπαϊκό Βορρά, καταλήγει σε λιμένες της Μεσογείου και από κει διακινείται, με άλλα μεταφορικά μέσα, προς το Βορρά.

Στην έκθεση του ΣΕΒ τονίζεται ότι το σχέδιο νόμου για την εφοδιαστική αλυσίδα έρχεται τόσο να επιλύσει χρόνια προβλήματα του κλάδου όσο και να παρέμβει, δημιουργώντας το κατάλληλο περιβάλλον, ώστε να αξιοποιηθούν οι ευκαιρίες που δημιουργούνται από τις μετατοπίσεις στις ροές και τις τάσεις του παγκοσμιοποιημένου εμπορίου.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της «Εκθεσης Επιπτώσεων» του ΣΕΒ, οι σημαντικότερες άμεσες επιπτώσεις των αλλαγών που υιοθετούνται με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου εντοπίζονται μεταξύ άλλων

- στη μείωση του επιχειρηματικού ρίσκου που συνδέεται με την αδειοδότηση,

- στην ενίσχυση της ικανότητας προσέλκυσης επενδύσεων και μείωση της αβεβαιότητας,

- στη μείωση του θεσμικού χρόνου αδειοδότησης,

- στη μείωση του κόστους ευκαιρίας της επένδυσης,

- στη μείωση του κόστους κατασκευής υψηλών κτηρίων για σταθερή χωρητικότητα παλετών.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ελληνική Εταιρεία Logistics
ΣΕΒ
Νομοσχέδια
Βουλή