Έντυπη Έκδοση

ΒΛΑΒΗ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ * ΣΕ ΑΝΑΜΜΕΝΑ ΚΑΡΒΟΥΝΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Νοκ άουτ το Μετρό προς αεροδρόμιο

Μπαράζ παραπόνων σε ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ

Πονοκέφαλο σε υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Μεταφορών έχουν προκαλέσει τα τελευταία περιστατικά στη λειτουργία του Προαστιακού και του Μετρό. Την προηγούμενη εβδομάδα για περίπου 1,5 ημέρα το Μετρό δεν μπορούσε να κάνει δρομολόγια προς το αεροδρόμιο, κάνοντας στάση στον σταθμό «Δουκ. Πλακεντίας». Επίσης, εμφανής είναι η απουσία των νέων υπερσύχρονων συρμών, κορεατικής κατασκευής, καθώς μονάχα δύο κυκλοφορούν στις γραμμές του Μετρό, έναντι δεκαεφτά!

Ταλαιπωρία για τους επιβάτες του Μετρό, που χρειάστηκε να επιβιβαστούν στον Προαστιακό για να πάνε στο αεροδρόμιο Ταλαιπωρία για τους επιβάτες του Μετρό, που χρειάστηκε να επιβιβαστούν στον Προαστιακό για να πάνε στο αεροδρόμιο Τα ανωτέρω περιστατικά και κυρίως το «πέσιμο» της γραμμής του Μετρό προς το αεροδρόμιο αποτέλεσαν, μεταξύ άλλων, αντικείμενο ευρείας σύσκεψης στο υπουργείο Μεταφορών. Το «πέσιμο» της γραμμής, σύμφωνα με πληροφορίες, οφειλόταν σε βλάβη του «κλειδιού» στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας.

Την ευθύνη δεν την έχει η Αττικό Μετρό, αφού το τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας - Αεροδρόμιο ανήκει στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με εποπτεύουσα αρχή τον ΟΣΕ και, σε ρόλο κατασκευαστή, την ΕΡΓΟΣΕ.

Η βλάβη διήρκεσε από το βράδυ της Τετάρτης 10 Σεπτεμβρίου έως το πρωί της Παρασκευής 12 Σεπτεμβρίου. Ως προσωρινή λύση δόθηκε η εντολή για πύκνωση των δρομολογίων του Προαστιακού, ωστόσο το γεγονός ότι η γραμμή έμεινε «νεκρή» για 1,5 ημέρα σκόρπισε σωρεία ερωτημάτων σε εργαζομένους στο σιδηρόδρομο και το Μετρό. Για παράδειγμα:

* Ποιος ευθύνεται για τη βλάβη; Ο ΟΣΕ; Η ΕΡΓΟΣΕ; Αληθεύει ότι ο ΟΣΕ εξέφρασε σοβαρές ενστάσεις στην ΕΡΓΟΣΕ, αρνούμενος να παραλάβει οριστικά την εργολαβία Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών - Αεροδρόμιο;

* Ισχύει ότι η γραμμή έμεινε, για αρκετό διάστημα, χωρίς συντηρητή; Γι' αυτό χρειάστηκε 1,5 ημέρα για να επιδιορθωθεί το πρόβλημα, με αποτέλεσμα να δοθεί σε εξωτερική εργολαβία, με τη μορφή του κατεπείγοντος;

* Υπάρχουν κι άλλα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου που έχουν μείνει «ορφανά» από συντήρηση; Μήπως αποτελούν απόνερα της «εμφύλιας διαμάχης» μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ;

Ξέχωρα των ανωτέρω, προβληματισμός υπάρχει και για τους νέους, υπερσύχρονους συρμούς του Μετρό. Αν και η εταιρεία «Σταθερές Συγκοινωνίες», που λειτουργεί το δίκτυο του Μετρό, δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα έλλειψης συρμών, το γεγονός ότι οι συρμοί «σκουριάζουν» στα αμαξοστάσια δεν αποτελεί ενθαρρυντικό στοιχείο.

Πρόβλημα φαίνεται ότι έχει δημιουργηθεί στο μηχανισμό για το κλείσιμο θυρών. Ετσι, ενώ στις αρχές Ιουνίου το υπουργείο Μεταφορών «πανηγύριζε» για την οριστική παραλαβή των συρμών, δυστυχώς μονάχα δύο, έναντι δεκαεπτά, κυκλοφορούν στις γραμμές του Μετρό.

Το πρόβλημα, σύμφωνα με υπηρεσιακούς παράγοντες της Αττικό Μετρό, είναι διαχειρίσιμο και όπως τονίζεται τις επόμενες 15 ημέρες θα δοθούν ακόμα τρεις στην εταιρεία «Σταθερές Συγκοινωνίες» και οι υπόλοιποι σταδιακά.

Ωστόσο, το γεγονός ότι για τους 17 συρμούς δαπανήθηκαν 155 εκατ. ευρώ και αυτοί χρειάζονται πρόσθετες επισκευές είναι κάτι το οποίο έχει σχολιαστεί αρνητικά, πέρα από την κοινή διαπίστωση ότι ταλαιπωρούνται οι υφιστάμενοι συρμοί, οι οποίοι κάλλιστα θα μπορούσαν να έχουν μεγαλύτερο χρόνο συντήρησης.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
Αττικό Μετρό Α.Ε.