Έντυπη Έκδοση

HONDA HR-V

Επιστροφή έπειτα από 16 χρόνια

Σε αντίθεση με το 1998 και την 1η γενιά, το νέο HR-V θα έχει να αντιμετωπίσει αρκετά και αξιόλογα ανταγωνιστικά μοντέλα

Για την παλαιοντολογία τα 16 χρόνια μπορεί να είναι ένα ασήμαντο μέγεθος, για την αυτοκινητοβιομηχανία, όμως, είναι αρκετά μεγάλο διάστημα. Ειδικά αν το προσεγγίσεις από την πλευρά του HR-V, 16 χρόνια είναι όσα ακριβώς μεσολάβησαν από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε, ουσιαστικά δημιουργώντας την κατηγορία των crossover, μέχρι τη στιγμή που επιστρέφει για να διεκδικήσει το δικό του μερίδιο από αυτή.

Αν θέλει κανείς να είναι ειλικρινής, θα πρέπει να παραδεχτεί πως το HR-V του 1998 αποτέλεσε ένα αρκετά τολμηρό εγχείρημα, που προσεγγίζοντάς το σήμερα μπορείς άνετα να πεις πως ήταν μπροστά από την εποχή του. Οπως όμως συμβαίνει σχεδόν πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις, η αγορά χρειάζεται πίστωση χρόνου για να ανταποκριθεί. Οταν αυτό συνέβη περίπου στα μέσα της περασμένης δεκαετίας, το HR-V σταματούσε να παράγεται (2006). Αποτέλεσμα; Η εκτόξευση των πωλήσεων και η διεύρυνση της κατηγορίας των crossover έγινε χωρίς τη συμμετοχή της Honda, η οποία το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να καυχιέται πως ήταν αυτή που έδειξε το δρόμο και να μετρά διαφυγόντα κέρδη.

Η 2η γενιά του HR-V, που θα παρουσιαστεί σε λίγες μέρες στο Παρίσι, τοποθετείται -πλέον- σε μια από τις πιο εμπορικές κατηγορίες της αγοράς. Η Honda το παρουσιάζει ως πρωτότυπο, όμως μην μπερδεύεστε. Οταν έρθει στην ευρωπαϊκή αγορά στα μέσα του 2015, δεν θα έχει την παραμικρή διαφορά. Εχοντας αυτό ως δεδομένο, μπορείς να ισχυριστείς πως αν και είναι μοντέρνο, δεν πρωτοπορεί όπως συνέβη με την 1η γενιά.

Το πάτωμά του είναι ίδιο με εκείνο του Jazz, με τη Honda να υπογραμμίζει πως το HR-V διαθέτει τα «Magic Seats». Δεν υπάρχει καμία μαγεία, απλά έμφαση στην πρακτικότητα, καθώς η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να αναδιπλωθεί στο πάτωμα, δημιουργώντας ένα μεγάλο και λειτουργικό χώρο φόρτωσης. Επιπλέον, σε αντίθεση με το πρώτο HR-V που ήταν τετρακίνητο, η σύγχρονη version του θα έχει κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, όπως συνηθίζεται στα σημερινά crossover.

Σε επίπεδο κινητήρων η Honda επέλεξε να μας κρατήσει λίγο ακόμη σε αγωνία, πάντως οι πληροφορίες κάνουν λόγο για τους νέας γενιάς VTEC τούρμπο (1.0 και 1.5 λίτρο), που εκτός από υψηλή απόδοση, θα χαρακτηρίζονται και από χαμηλή κατανάλωση. Πιθανότατα θα δούμε και τον 1.6 ντίζελ που τοποθετείται στα Civic και CR-V, ενώ το πιθανότερο είναι πως θα υπάρξει και υβριδική έκδοση με κινητήρα 1.5.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκίνητο
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων