Έντυπη Έκδοση

STRATI

Εκτυπώνοντας... αυτοκίνητο

Το Strati είναι φτιαγμένο από πλαστικό και προέκυψε από έναν 3D εκτυπωτή, αλλά δεν θα το βρείτε στα παιχνιδάδικα, γιατί, απλά, δεν είναι παιχνίδι

Πόσες ώρες χρειάζονται για να κατασκευαστεί ένα αυτοκίνητο; Σε μια από τις σύγχρονες μονάδες παραγωγής μιας μεγάλης εταιρείας, περίπου 10 ώρες αρκούν για να δημιουργηθεί από το μηδέν ένα καλογυαλισμένο αυτοκίνητο, έτοιμο προς χρήση.

 «Για να το πετύχει όμως αυτό η αυτοκινητοβιομηχανία χρειάστηκε δεκαετίες εξέλιξης και προόδου» σημειώνει ο John Rogers, CEO της Local Motors. Ποιας; Αν το όνομα της εταιρείας σάς φαίνεται άγνωστο, μην ανησυχείτε. Το αντίθετο θα ήταν περίεργο.

Η Local Motors εμφανίστηκε στο προσκήνιο πριν από λίγο καιρό και μόλις την περασμένη εβδομάδα πραγματοποίησε το δικό της σόου στους δρόμους του Σικάγο. Στο πλαίσιο της Διεθνούς Εκθεσης Κατασκευαστικής Τεχνολογίας, παρουσίασε το Strati, το πρώτο αυτοκίνητο που προέκυψε από έναν 3D εκτυπωτή, γνωστό ως ΒΑΑΜ (Big Area Additive Manufacturing), ο οποίος καλύπτει έκταση 9,3 τ.μ. Ο συγκεκριμένος εκτυπωτής μπορεί να επεξεργαστεί περίπου 18 κιλά έξτρα ανθεκτικού πλαστικού ανά ώρα.

Το ενδιαφέρον στην όλη υπόθεση αρχίζει από τη στιγμή που οι εμπνευστές του Strati δεν φαίνεται να αντιμετωπίζουν το δημιούργημά τους σαν πυροτέχνημα, αλλά κάνουν σχέδια για το μέλλον του. Σύμφωνα με το περιοδικό «Scientific American», η Local Motors χρειάστηκε μόλις 45 ώρες για την κατασκευή του Strati, που όπως φαίνεται και στη φωτογραφία είναι ένα 2θέσιο αυτοκίνητο κατασκευασμένο από υψηλής αντοχής πλαστικό. Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, ο χρόνος κατασκευής θα μειωθεί μέσα στους επόμενους δύο μήνες σε κάτω από 24 ώρες, για να καταλήξει να μην ξεπερνά τις 10 ώρες.

Η επιλογή του συγκεκριμένου σχεδίου για το Strati έγινε μέσω της διαδικτυακής κοινότητας της εταιρείας, όπου κατατέθηκαν πάνω από 200 προτάσεις. Μετά την κατασκευή του πλαισίου από τον εκτυπωτή, οι τεχνικοί της εταιρείας τοποθετούν τους τροχούς, τα παράθυρα, το τιμόνι, την καλωδίωση και φυσικά τον κινητήρα, που είναι ηλεκτρικός και προέρχεται από τη Renault. Γιατί ηλεκτρικός; Επειδή είναι πιο εύκολο να κατασκευαστεί, απαντά η Local Motors. Η αυτονομία ανέρχεται σε περίπου 200 χλμ. και η μέγιστη ταχύτητα σε 65 χ.α.ώ. (δείτε το πρώτο test drive του Strati στο http://www.youtube.com/ watch?v=fWjIa0uO0ΒΕ).

Μη θεωρήσετε πως πρόκειται για εργαστηριακό πείραμα. Το Strati θα είναι διαθέσιμο προς πώληση στις ΗΠΑ μέσα στο χρόνο με την τιμή του να τοποθετείται στο -αρκετά μεγάλο είναι αλήθεια- εύρος των 18.000-30.000 δολ. Αυτό είναι λοιπόν το μέλλον των αυτοκινήτων, σύμφωνα με τη Local Motors; «Φυσικά και ο κόσμος θα συνεχίσει να έχει τα μοντέλα του από το Ντιτρόιτ ή τη Γερμανία» αναφέρει με νόημα ο Rogers και καταλήγει: «Ομως θεωρώ πως θα υπάρχουν περιπτώσεις μικροεργοστασίων που θα έχουν κερδοφορία παράγοντας 10.000-15.000 μονάδες ετησίως και θα δείχνουν στους μεγάλους κατασκευαστές προς ποια κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθούν».

Επιπλέον, το πλαστικό που χρησιμοποιήθηκε στο Strati είναι πλήρως ανακυκλώσιμο. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Πως όταν το βαρεθείς, το επεξεργάζεσαι εκ νέου και φτιάχνεις ένα νέο (και διαφορετικό) αυτοκίνητο. Καθόλου άσχημο σαν ιδέα. Από την άλλη πλευρά, είναι δύσκολο να πεις τι είναι πιο εντυπωσιακό στη συγκεκριμένη περίπτωση: ο δημιουργός (εκτυπωτής) ή το δημιούργημα (αυτοκίνητο);

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκίνητο
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων