Έντυπη Έκδοση

HYUNDAI i20

Πράξη δεύτερη

Αυτή φαίνεται πως είναι η πιο σοβαρή απόπειρα των κορεατών να προσεγγίσουν τα ευρωπαϊκά στάνταρ

Αν ποτέ κυκλοφορούσε ένα βιβλίο για την κατηγορία των σούπερ μίνι αυτοκινήτων, θα έπρεπε να έχει τίτλο «Η μάχη των αριθμών». Δεν είναι υπερβολή, αλλά πραγματικότητα. Κάθε φορά που παρουσιάζεται ένα νέο μοντέλο στη συγκεκριμένη κατηγορία, βγαίνουν τα κομπιουτεράκια κι αρχίζουν οι υπολογισμοί.

 Εδώ τα νούμερα δεν παίζουν ρόλο εντυπωσιασμού, όπως στα σπορ αυτοκίνητα. Στο segment Β, όταν παρουσιάζεις καινούργιο μοντέλο, σε όσο περισσότερες κατηγορίες οι αριθμοί είναι υπέρ σου τόσο περισσότερο αποκτάς συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Αυτό είναι και το ζητούμενο για τη Hyundai και το νέο i20. Ενα μοντέλο που θα παρουσιαστεί επίσημα στο Παρίσι στις αρχές Οκτωβρίου και που οι Κορεάτες μάς κατέστησαν σαφές σε όλους τους τόνους πως σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στις εγκαταστάσεις τους επί ευρωπαϊκού εδάφους (Γερμανία), γιατί έχει κύριο στόχο να κερδίσει την αποδοχή της συγκεκριμένης αγοράς. Η αλήθεια είναι πως τα νούμερα της ευρωπαϊκής αγοράς πλέον δεν εντυπωσιάζουν κανέναν, όμως η Ευρώπη αποτελεί κάτι σαν διαβατήριο. Αν το μοντέλο σου θεωρηθεί καλό γι' αυτή, τότε είναι καλό για οποιαδήποτε αγορά.

Για εταιρείες όπως η Hyundai, που δεν έχουν τίποτα ως δεδομένο και πρέπει να αποδεικνύουν διαρκώς πως βελτιώνονται, η ευρωπαϊκή αγορά έχει τη δική της σημασία. Υπό αυτό το πρίσμα, η νέα γενιά του i20 εισέρχεται στο στίβο της μικρής κατηγορίας έχοντας αρκετούς αριθμούς υπέρ της. Οι Κορεάτες υποστηρίζουν πως οι χώροι για τους επιβάτες είναι οι μεγαλύτεροι της κατηγορίας και για να ενισχύσουν την άποψή τους, παραθέτουν -τι άλλο- τα σχετικά νούμερα. Με το μεταξόνιο να έχει μεγαλώσει και διαμορφωθεί στα 2,57 μ., η Hyundai αναφέρει πως οι μπροστινοί επιβάτες έχουν 33 χλστ. περισσότερο χώρο για τα κεφάλια τους, 24 χλστ. για τα πόδια τους και 15 χλστ. για τους ώμους τους. Το νέο πάτωμα του i20 επέτρεψε την τοποθέτηση τμημάτων του κινητήρα και του ταμπλό πιο μπροστά, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση χώρων στο εσωτερικό. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε από τα 295 στα 326 λίτρα, τιμή σχεδόν κορυφαία, καθώς υπολείπεται κατά μόλις 4 λίτρα τής -κορυφαίας σε αυτό τον τομέα- νέας Fabia.

Πρόκειται για ένα μοντέρνο αμάξωμα,  από το οποίο δεν λείπουν κάποιες ιδιαίτερες πινελιές, όπως η 3η κολόνα μαύρου χρώματος, που δημιουργεί ένα ωραίο οπτικό εφέ, με την οροφή να μοιάζει πως εκτείνεται στο κενό. Η τελευταία, πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας, θα μπορεί να είναι γυάλινη και συρόμενη Πρόκειται για ένα μοντέρνο αμάξωμα, από το οποίο δεν λείπουν κάποιες ιδιαίτερες πινελιές, όπως η 3η κολόνα μαύρου χρώματος, που δημιουργεί ένα ωραίο οπτικό εφέ, με την οροφή να μοιάζει πως εκτείνεται στο κενό. Η τελευταία, πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας, θα μπορεί να είναι γυάλινη και συρόμενη Κι αν οι χώροι είναι μία από τις παραμέτρους που «στοιχειώνουν» κάθε νέο μοντέλο της μικρής κατηγορίας, μια άλλη είναι η ποιότητα. Αν μάλιστα το μοντέλο έχει ασιατικό pedigree, ένας λόγος παραπάνω. Και σε αυτό τον τομέα το νέο i20 φέρεται να έχει εμφανώς βελτιωθεί, αν και υπήρξαν κάποιες ενστάσεις για τους διακόπτες από μερίδα ξένων δημοσιογράφων που είχαν την ευκαιρία να δουν το αυτοκίνητο σε στατική παρουσίαση. Η Hyundai από την πλευρά της αναφέρει πως έχει κάνει εκτεταμένη χρήση μαλακού πλαστικού που ονομάζεται ΤΡΟ (Thermal Plastic Olefin) στο εσωτερικό, το οποίο διατηρεί ποιοτική εικόνα ακόμη και έπειτα από αρκετό χρονικό διάστημα.

Σχεδιαστικά δύσκολα θα βρεις μοντέλο στη συγκεκριμένη κατηγορία που θα σε αφήσει με το στόμα ανοιχτό, και το i20 δεν αποτελεί εξαίρεση. Από την άλλη πλευρά, όμως, δεν μπορείς να αρνηθείς το γεγονός πως οι σχεδιαστές του προσπάθησαν αρκετά και το τελικό αποτέλεσμα τους δικαιώνει. Πρόκειται για ένα μοντέρνο αμάξωμα, από το οποίο δεν λείπουν κάποιες ιδιαίτερες πινελιές, όπως η 3η κολόνα μαύρου χρώματος, που δημιουργεί ένα ωραίο οπτικό εφέ, με την οροφή να μοιάζει πως εκτείνεται στο κενό. Η τελευταία, πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας, θα μπορεί να είναι γυάλινη και συρόμενη.

Στον τομέα των κινητήρων συναντάμε 4 σύνολα, δύο βενζίνης και δύο ντίζελ. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε τον 1.25 σε δύο εκδόσεις (ισχύος 75 και 84 ίππων) και τον 1.4 με 100 ίππους (0-100 σε 11,6''). Οι εκδόσεις πετρελαίου είναι αυτές με τους γνωστούς κινητήρες 1.1 και 1.4, με 75 και 90 ίππους αντίστοιχα. Μελλοντικά, θα υπάρξει και ένας τούρμπο 1.0 λίτρου. Σε επίπεδο εξοπλισμού το i20 θα διαθέτει στάνταρ ή προαιρετικά στοιχεία, όπως υποδοχή για smartphone, αισθητήρες παρκαρίσματος, οθόνη infotainment 7 ιντσών, διχρωμία στο ταμπλό, ακόμη και θερμαινόμενη στεφάνη τιμονιού. Αντιθέτως, σε αντίθεση με τα χειροκίνητα κιβώτια 5 και 6 σχέσεων, η αυτόματη έκδοση (1.4 βενζίνης) θα έχει κιβώτιο 4 σχέσεων (ουπς).

Στοιχεία σχετικά με κατανάλωση και εκπομπές ρύπων δεν έχουν γίνει γνωστά, όμως τουλάχιστον για τα ντίζελ ο στόχος θα είναι σαφώς κάτω από 100 γρ./χλμ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκίνητο
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων