Έντυπη Έκδοση

Να μάθουμε, επιτέλους, τους παραβάτες στα ιδιωτικά σχολεία

Πολλές παραβιάσεις των νόμων από τις ιδιωτικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης καταγγέλλονται από την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών, αλλά και το ίδιο το υπουργείο Παιδείας στέλνει στους εισαγγελείς διάφορες περιπτώσεις.

Οι σημαντικότερες από τις υποθέσεις πιθανών παρανομιών των τελευταίων ετών είναι:

1 Ιδιωτικό σχολείο εντάχθηκε παράνομα στο σύστημα δωρεάν διανομής των σχολικών βιβλίων, που αφορά μόνο τα δημόσια σχολεία, αφού οι μαθητές των ιδιωτικών πληρώνουν τα βιβλία.

2 Αλλο ιδιωτικό σχολείο στις εξετάσεις του περασμένου Ιουνίου έπαιρνε μία μέρα πριν τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων (έχοντας δηλώσει ψεύτικο πρόγραμμα εξετάσεων), τα δίδασκε στους μαθητές του και την άλλη μέρα διενεργούσε τις εξετάσεις, στις οποίες προφανώς όλοι αρίστευαν. Οι βαθμοί αυτοί θα «μετρήσουν» για την εισαγωγή στις ανώτατες σχολές, άρα «κλέβουν» τη θέση κάποιου άλλου υποψηφίου.

3 Αλλο ιδιωτικό σχολείο της περιφέρειας καταγγέλθηκε ότι είχε τους καθηγητές του στο υπόγειο του σχολείου να λύνουν τα θέματα και να προσπαθούν να τα μεταβιβάσουν στους μαθητές που έγραφαν τις Πανελλαδικές.

4 Μεγάλες οφειλές σε ασφαλιστικά ταμεία διαπίστωσε ο υπουργός Παιδείας στο ΙΕΚ ΔΟΜΗ, και ανακοίνωσε την ανάκληση της άδειας λειτουργίας του. Κομπίνα με τις εισφορές στο ΙΚΑ είχε αποκαλυφθεί πέρυσι σε άλλο ΙΕΚ.

Αυτές είναι μερικές από τις πρόσφατες περιπτώσεις, αλλά υπάρχουν και παλαιότερες: Εξαγορά των θεμάτων του Ι.Β. (International Baccalaureate) είχε καταγγελθεί προ ετών, σε περισσότερα από ένα ιδιωτικά σχολεία, που προσφέρουν το πρόγραμμα του διεθνούς απολυτηρίου για σπουδές στο εξωτερικό, ώστε οι απόφοιτοί τους, με καλύτερη βαθμολογία από αυτή που άξιζαν, να καταφέρουν να εισαχθούν στα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου.

Ιδιωτικά ΤΕΕ (Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια) έδιναν απολυτήρια με 20, ακόμη και χωρίς παρακολούθηση, με αποτέλεσμα οι κάτοχοί τους να διεκδικούν θέση στο Δημόσιο και να την κερδίζουν λόγω υψηλής βαθμολογίας. Η κ. Γιαννάκου, τότε υπουργός Παιδείας, τα έκλεισε.

Φροντιστήριο στην Αθήνα έστελνε με sms τις απαντήσεις στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, τουλάχιστον σε αυτό το μάθημα των πανελλαδικών εξετάσεων τους έπιασαν. Το πρόβλημα είναι ότι μετά τις καταγγελίες και την οριστική εκδίκαση των υποθέσεων δεν μαθαίνουμε ποιοι είναι οι παραβάτες. Θα έπρεπε, όμως, να δημοσιοποιούνται τα ονόματα για δύο λόγους: Πρώτον, γιατί η δημοσίευση της καταδικαστικής απόφασης θα δυσφημούσε τους παραβάτες με αποτέλεσμα να φοβούνται να παρανομήσουν ξανά στο μέλλον, ανησυχώντας για την επαγγελματική τους απαξίωση. Ποτέ δεν μάθαμε, για παράδειγμα, ποια τελικά μεγάλα ιδιωτικά σχολεία εξαγόραζαν τα θέματα του International Baccalaureate. Δεύτερον, γιατί έτσι θα ξεκαθάριζε το τοπίο, αφού θα ξεχώριζαν οι σοβαροί επαγγελματίες από τους απατεώνες. Ενώ τώρα ισοπεδώνονται όλοι και δυσφημείται συνολικά ο κλάδος των ιδιωτικών σχολείων ή των ΙΕΚ, πράγμα άδικο, γιατί σε κάθε επάγγελμα υπάρχουν οι σωστοί επαγγελματίες και οι άλλοι.

Η δημοσίευση των παραβατών μπορεί να απέτρεπε τους γονείς να γράψουν τα παιδιά τους στα σχολεία που «κλέβουν» στις εξετάσεις, αν και επειδή ζούμε στην Ελλάδα, μπορεί να λειτουργούσε τελείως αντίθετα και να τα έστελναν πολλοί εκεί, προσδοκώντας στην ψεύτικη υψηλή βαθμολογία. Οσο υπάρχουν οι παρανομίες που δεν τιμωρούνται, όσο υπάρχουν άνθρωποι που προσπαθούν να υπερσκελίσουν τους άλλους παρανομώντας, δεν μπορούμε να απαγκιστρωθούμε και από το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, που φαντάζει ως όαση αξιοκρατίας, ενώ παρουσιάζει πολλά προβλήματα.

Αν θέλουμε, όμως, να λειτουργήσουμε κάποια στιγμή ως ευνομούμενη χώρα πρέπει να υιοθετήσουμε τέτοιες πρακτικές δημοσιοποίησης όλων αυτών των περιπτώσεων, ώστε επιτέλους να ξεχωρίσει η ήρα από το σιτάρι.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αναλύσεις
Γνώμες/Απόψεις
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Παιδεία
Εκπαίδευση