Έντυπη Έκδοση

ΕΤΕπ: 500 εκατ. σε Μετρό Θεσσαλονίκης και αυτοκινητοδρόμους

Χρηματοδοτική «ένεση» 500 εκατ. της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων στον άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη και του Μετρό Θεσσαλονίκης. Παρουσία του προέδρου της ΕΤΕπ, Werner Hoyer, υπεγράφησαν χθες οι εν λόγω χρηματοδοτικές συμβάσεις, μεταξύ της ΕΤΕπ και του υπουργείου Υποδομών.

Ειδικότερα, δάνειο 300 εκατ. της ΕΤΕπ θα στηρίξει τη συμμετοχή του Δημοσίου στα έργα παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων στον άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, που αποτελούν εθνική και ευρωπαϊκή προτεραιότητα στις επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών.

Το δάνειο θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων μήκους 239 χλμ. και μικρότερα έργα αναβάθμισης υφιστάμενων αυτοκινητοδρόμων, σε μήκος 434 χλμ., πάνω σε αυτόν τον κύριο άξονα.

Πρόκειται για τη δεύτερη και τελευταία δόση της χρηματοδότησης της ΕΤΕπ, από το σύνολο των 650 εκατομμυρίων ευρώ, για την επανεκκίνηση των εργασιών κατασκευής των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων.

Αντίστοιχα, 200 εκατ. θα δοθούν για την επιπρόσθετη ενίσχυση του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η ΕΤΕπ ήδη χρηματοδοτεί, εν μέρει, τη βασική γραμμή του Μετρό της Θεσσαλονίκης, σε συνδυασμό, με προηγούμενα δάνεια, που συνολικά φθάνουν τα 650 εκατ. ευρώ.

Η επέκταση στην Καλαμαριά

Η κατασκευή της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά περιλαμβάνει 5 νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής.

Προβλέπονται επίσης οι υποδομές για τη μελλοντική επέκταση της Γραμμής προς Αεροδρόμιο, καθώς και η κατασκευή οργανωμένου χώρου Μετεπιβίβασης από τις λεωφορειακές γραμμές στο σταθμό «Μίκρα», ενώ προγραμματίζεται παράλληλα και η κατασκευή σταθμού αυτοκινήτων στην ίδια θέση.

Με τη λειτουργία της επέκτασης, το Μετρό θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά το Δήμο Καλαμαριάς, καθώς αναμένεται ότι η απόσταση από το Σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε μόλις 15 λεπτά.

Με το έργο αυτό αναμένεται ότι θα εξυπηρετούνται περισσότεροι από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προβλέπεται ότι θα ολοκληρωθεί σε 5 έτη και θα παραδοθεί εντός του 2018.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Διαγωνισμοί /Συμβάσεις έργων
Θεσσαλονίκη
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια
Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ)
Αττικό Μετρό Α.Ε.