Έντυπη Έκδοση

Εξυπνα τρικ για να απαλλαγείτε από τους πόνους στη μέση

Το «βίο αβίωτο» μπορούν να κάνουν στους πάσχοντες οι πόνοι στη μέση. Υπολογίζεται ότι ένας στους πέντε σε κάποια φάση της ζωής του θα υποφέρει από έντονους πόνους στη μέση, με συνέπεια πολλές φορές να μην μπορεί να εκτελεί τις καθημερινές του δραστηριότητες.

Μερικές φορές μπορεί να είναι μία σοβαρή κατάσταση, όπως αν αισθάνεστε μούδιασμα, αδυναμία ή μυρμήγκιασμα στα πόδια, ή να είναι συνέπεια τραυματισμού, οπότε πρέπει να αναζητήσετε ιατρική βοήθεια. Αλλά για την ήπια οσφυαλγία υπάρχουν μερικές απλές συμβουλές για να δοκιμάσετε στο σπίτι. Σύμφωνα με τη Χριστίνα Ι. Μπουντούρη, γενικό-οικογενειακό γιατρό, ο πάγος είναι καλύτερα να εφαρμοστεί τις πρώτες 24-48 ώρες έπειτα από ένα τράβηγμα στην περιοχή, γιατί μειώνει τη φλεγμονή. Αν και η θερμότητα μειώνει τον πόνο και χαλαρώνει τους μυς, εντείνει τις φλεγμονώδεις διαδικασίες, γι' αυτό είναι προτιμότερο να χρησιμοποιηθεί μετά τις 48 ώρες.

Και στις δύο περιπτώσεις θα πρέπει να απομακρύνετε το θερμό ή ψυχρό επίθεμα κάθε 20 λεπτά και να το επανατοποθετείτε ύστερα από ένα δεκάλεπτο.. Αν ο πόνος είναι οξύς, μπορεί η κίνηση να είναι επώδυνη. Αρχίστε να κινείστε και να κάνετε ήπιες διατάσεις όσο το δυνατόν συντομότερα, εξηγεί η κ. Μπουντούρη. Μη μείνετε στο κρεβάτι περισσότερο από δύο ημέρες. Συνεχίστε να κάνετε τις καθημερινές σας δραστηριότητες και μόλις αισθανθείτε καλύτερα ξεκινήστε αερόβια άσκηση, όπως κολύμπι, ποδήλατο και περπάτημα, χωρίς όμως να το παρακάνετε. Επίσης η κ. Μπουντούρη υπογραμμίζει: «Μην κάθεστε σκυμμένοι πάνω στην καρέκλα του γραφείου σας όλη την ημέρα. Να σηκώνεστε κάθε 20 λεπτά και να τεντώνετε το κορμί σας. Μην ξεχνάτε να τεντώνετε και τα πόδια σας. Μερικοί άνθρωποι βρίσκουν ανακούφιση από τον πόνο στην πλάτη κάνοντας ασκήσεις διατάσεων, όπως η γιόγκα». Οι ειδικοί αναφέρουν ακόμη πως θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τη στάση που έχει το σώμα σας όταν σηκώνετε βαριά αντικείμενα. Ποτέ μη λυγίζετε τη μέση, αλλά κάντε όλη την κίνηση από τα γόνατα, κρατώντας ευθειασμένη τη σπονδυλική στήλη. Οσο για τις γυναίκες, η κ. Μπουντούρη τονίζει: «Οι γυναίκες πρέπει δυστυχώς να εγκαταλείψουν τις ψηλές γόβες. Φοράτε παπούτσια με χαμηλά τακούνια, γιατί τα ψηλοτάκουνα αυξάνουν την πίεση στην κατώτερη σπονδυλική στήλη».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Υγεία
Ορθοπεδική
Υγεία & Διατροφή
Ιατρικές έρευνες & μελέτες