Έντυπη Έκδοση

ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ ΤΟ «EUROPALINK» ΧΤΥΠΑΕΙ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΕΣ

Εχει βάλει στόχο τη νησίδα...

Το δις εξαμαρτείν ου... νεώς σοφής... Αρκετά μικρά ρήγματα στη δεξιά πλευρά του, αλλά και δύο μεγάλα, έχει υποστεί, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των δυτών, το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Europalink», με σημαία Ιταλίας, που συγκρούστηκε για δεύτερη φορά μέσα σε ένα χρόνο, ξημέρωμα Σαββάτου, υπό αδιευκρίνιστη αιτία, στη νησίδα «Περιστέρες» βορειοανατολικά της Κέρκυρας.

Το «Europalink» ανήκει στην εταιρεία «Grimaldi - Minoan Lines», έχει ναυπηγηθεί το 2007, έχει μήκος 218 μέτρα και πλάτος 30. Την ώρα της πρόσκρουσης οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή ήταν εξαιρετικές, ενώ το ίδιο πλοίο είχε χτυπήσει και πάλι στην ίδια βραχονησίδα και πέρσι το καλοκαίρι! Μάλιστα, τότε, το ατύχημα είχε σημειωθεί στο παρθενικό ταξίδι του στη συγκεκριμένη γραμμή.

Εκτιμήσεις κάνουν λόγο ότι ο Ιταλός καπετάνιος του πλοίου (η Minoan έχει απορροφηθεί ουσιαστικά από την ιταλική Grimaldi), λόγω και της έλλειψης ισχυρής σήμανσης, πήρε τη στροφή στην περιοχή πιο κλειστά από τη χαραγμένη ρότα και το πλοίο βρήκε με το πλάι πάνω στην ξέρα. Από την πρόσκρουση, στο πλοίο προκλήθηκε ρήγμα δεκάδων μέτρων και εισήλθαν νερά εντός των στεγανών, με αποτέλεσμα να σημάνει συναγερμός στις λιμενικές αρχές και να μεταφερθεί με ρυμουλκό στο λιμάνι. Αν και προκλήθηκε μεγάλη αναστάτωση μεταξύ των επιβατών, ευτυχώς δεν υπήρξε τραυματισμός. Καλού-κακού όλοι φόρεσαν τα σωσίβιά τους και περίμεναν οδηγίες από το πλήρωμα. Το Λιμεναρχείο, πάντως, διερευνά και τις ευθύνες του πληρώματος.

Το πλοίο, που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκόνα, κατέπλευσε με ασφάλεια στο λιμάνι της Κέρκυρας, αποβιβάζοντας τους 692 επιβάτες, οι οποίοι φιλοξενούνται προσωρινά σε ξενοδοχεία της περιοχής. Κοντά στο πλοίο βρίσκονται δύο ρυμουλκά, προκειμένου να παράσχουν οποιαδήποτε βοήθεια ζητηθεί, ενώ μέχρι αργά χθες το βράδυ γινόταν η αποβίβαση των οχημάτων.

Ρήγματα

Χθες το πρωί ιδιώτες δύτες καταδύθηκαν στα ύφαλα του πλοίου όπου διαπίστωσαν αρκετά μικρά ρήγματα στη δεξιά πλευρά του, αλλά και δύο μεγάλα. Η απάντληση των υδάτων από τη στιγμή του ατυχήματος γίνεται με αντλίες. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία αναμένεται να μεριμνήσει από ώρα σε ώρα για τη μεταφορά των επιβατών στον προορισμό τους πιθανότατα με άλλο πλοίο. Στο «Europalink» απαγορεύθηκε ο απόπλους από το Λιμεναρχείο της Κέρκυρας μέχρι την αποκατάσταση της ζημιάς και τη σχετική βεβαίωση πιστοποιητικού ασφαλείας από το νηογνώμονα του πλοίου. Το πλοίο μετέφερε 692 επιβάτες, 70 μέλη πληρώματος και 306 Ι.Χ. αυτοκίνητα.

Ναυτικοί της Κέρκυρας επισήμαναν στο Corfupress.com ότι σημειώνονται συχνά ατυχήματα στην περιοχή, η οποία θεωρείται εξαιρετικά επικίνδυνη, καθώς υπάρχουν ύφαλα και νησίδες και, παρά την ύπαρξη ενός φάρου πάνω στις Περιστέρες, η σήμανση είναι πολύ περιορισμένη και, σε ορισμένα σημεία, ανύπαρκτη.

Τα πλοία που εκτελούν τη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ιταλία γνωρίζουν για το επικίνδυνο της περιοχής, ωστόσο το ατύχημα καραδοκεί και υπάρχει πάγιο αίτημα για βελτίωση της σήμανσης με ειδικούς φάρους και σημάδια που να κατευθύνουν απολύτως τα διερχόμενα πλοία και σκάφη.

Πάντως, στο παρελθόν υπήρξαν έντονες φήμες ακόμα και για... αγώνα δρόμου μεταξύ ανταγωνιστριών εταιρειών που εκτελούσαν δρομολόγια στην Αδριατική για το ποιος θα περάσει πρώτος τα στενά, άρα θα μικρύνει και το χρόνο ταξιδιού σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, με τα πλοία να αναχωρούσαν από την Ηγουμενίτσα περίπου την ίδια ώρα...

Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, ο ανταγωνισμός έχει περιοριστεί αισθητά, ελάχιστες εταιρείες (οι περισσότερες πλέον ιταλικών συμφερόντων) έχουν απομείνει στη γραμμή και οι καπετάνιοι δεν «εφορμούν» με πλήρη ταχύτητα, προσπαθώντας να κάνουν οικονομία στα πανάκριβα, πλέον, καύσιμα...

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Ναυτικά ατυχήματα/Ναυάγια