Έντυπη Έκδοση

Περί Θεού και αγάπης

Αγαπητή «Ελευθεροτυπία», διάβασα με ενδιαφέρον και προσοχή το άρθρο του Παύλου Μεθενίτη «Ο Θεός είναι μεγάλος» (31/8/2014) και μπορώ να πω ότι συμφωνώ κατά το 75% των γραφομένων του, κυρίως των πρώτων παραγράφων· ότι πολλοί πόλεμοι και εγκλήματα έχουν γίνει εν ονόματι του Θεού και με υποκίνηση ιερατείων.

Ολα όσα γράφει για τις Σταυροφορίες, τους κονκισταδόρ και την ευλογία των όπλων από ιερατεία είναι γνωστά και σωστά.

Το συμπέρασμά του, όμως, ότι αν υπάρχει Θεός θα έπρεπε να είχε κατακεραυνώσει τον τζιχαντιστή που έσφαξε σαν τραγί τον δημοσιογράφο, με προβλημάτισε, καθώς και η δήλωσή του ότι ο Θεός δεν ενδιαφέρεται γιατί "έχει πάρει αναρρωτική άδεια".

Κατ' αρχάς δεν μας εξηγεί σε ποιον Θεό αναφέρεται, γιατί οι άνθρωποι και οι θρησκείες γενικά, έχουν πολύ συγκεχυμένες και αντιφατικές απόψεις περί Θεού. Αναφέρεται π.χ. στον Θεό των πανθεϊστών, των τζιχαντιστών, του Ινδουισμού, των φιλοσόφων ή των χριστιανών; Εχει σημασία να το ξεκαθαρίσουμε αυτό εκ προοιμίου.

Αν πάλι έχει υπόψη του το Θεό του Χριστιανισμού, θίγει πράγματι ένα από τα κεφαλαιώδη ερωτήματα της συν-ύπαρξης του Θεού με το κακό, και το γιατί ο Θεός ανέχεται το κακό, όντας παντοδύναμος και πανάγαθος. Στο πρόβλημα έχουν δοθεί διάφορες απαντήσεις από θεολογούντες φιλοσόφους όπως τους Olivier Clement, Paul Ricoeur, Clive Staples Lewis, κ.ά. με 2 κατά βάση απαντήσεις: Πρώτον, ο Θεός δεν επεμβαίνει στην ελευθερία των ανθρώπων, στο αυτεξούσιό τους, αφού τους έδωσε την ηθική ελευθερία και τη συνείδηση να δρουν και να λειτουργούν. Γιατί αλλιώς θα έπρεπε να επεμβαίνει συνεχώς και καθημερινώς κεραυνοβολώντας τα εκατομμύρια εγκληματίες, πολεμοχαρής και φαυλεπίφαυλους. Δεύτερον, για πολύ σοβαρούς θεολογικούς και σωτηριολογικούς λόγους, που εν μέρει μας αποκάλυψε και εν μέρει εικάζουμε, δεν πατάσσει το κακό με ημίμετρα ή μικροχειρουργικές επεμβάσεις, όπως εμείς θα θέλαμε, δεν λειτουργεί ως ένας αστυνόμος πάνω απ' το κεφάλι μας, αλλά ενιαία, οριστικά και εσχατολογικά όταν εκείνος το αποφασίσει, θα πατάξει το κακό "ποιώντας καινά τα πάντα" (Αποκ. 21:3-5· 2Πε. 3:13). Αν έπρεπε να κεραυνοβολήσει κάποιους, σίγουρα ανάμεσά τους ήταν οι σταυρωτές του Ιησού και οι δήμιοι χιλιάδων άλλων αθώων!

Σίγουρα, ο Χριστιανισμός όπως τον δίδαξε ο ίδιος ο Χριστός, που είπε ν' αγαπάμε τους εχθρούς μας, δεν ευθύνεται για τη διαστροφή του μηνύματος του ευαγγελίου του από ιερατεία που ευλογούν όπλα εν ονόματι του Θεού.

Η μη επέμβαση του Θεού στα καθημερινά της ανθρωπότητας δεν αποδεικνύει κατ' ανάγκην και την ανυπαρξία του».

Φιλικά

Ευάγγελος Προκοπίου

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Στη στήλη
Οι αναγνώστες γράφουν