Έντυπη Έκδοση

Πολύπλευρη συνεργασία με τους καλλιτέχνες

Σανίδες σωτηρίας αναζητούν οι δισκογραφικές εταιρείες λόγω της πτώσης των πωλήσεών τους. Οσο όμως δεν θα βλέπουν «φως» στον έλεγχο του κατεβάσματος μουσικής από το Ιντερνετ, ο αγώνας για επιβίωση θα γίνεται πιο έντονος.

Δ. Γιαρμενίτης - Θ. Καραγρηγόρης - Γ. Ηλιόπουλος. Δ. Γιαρμενίτης - Θ. Καραγρηγόρης - Γ. Ηλιόπουλος. Την περασμένη εβδομάδα η γαλλική Εθνοσυνέλευση ενέκρινε σχέδιο νόμου, το οποίο εμπνεύστηκε ο ίδιος ο γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί. Προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη διακοπή της σύνδεσης στο Διαδίκτυο όσων κατεβάζουν μουσική ή ταινίες. Η σύνδεση θα κόβεται, αλλά ο υπαίτιος θα συνεχίσει να πληρώνει τη συνδρομή του. Αγνωστο όμως είναι το αν θα ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο άλλες χώρες. Στην Ελλάδα, πάντως, οι δισκογραφικές βλέπουν με καλό μάτι το «μοντέλο των 360 μοιρών»: αντί μια εταιρία να πουλάει μόνο cd, να «εκμεταλλεύεται» συνολικά τον καλλιτέχνη, κάνοντας τις συναυλίες του και πουλώντας σε διαφορετικές μορφές υλικό του.

Πριν από λίγες ημέρες, στο 5ο Φόρουμ της Μουσικής που διοργανώθηκε από το μουσικό κανάλι MAD άνθρωποι των δισκογραφικών εταιρειών τοποθετήθηκαν:

*Ο Δημήτρης Γιαρμενίτης, διευθύνων σύμβουλος της Sony Music, ανέφερε ότι το 360 Model ξεκίνησε ως επιχειρηματικό εγχείρημα στα τέλη της δεκαετίας του '90 εξ ανάγκης και όχι ως κάτι που επεβλήθη με κάποιον τρόπο: με τη δημιουργία νέων μουσικών ειδώλων και την ανάγκη διάφορων κλάδων να συσχετιστούν με τον καλλιτέχνη (branding), δημιουργήθηκε η ανάγκη να συνδεθεί η εταιρεία με το σύνολο των δραστηριοτήτων του σε διάφορα μαγαζιά.

*Ο Θάνος Καραγρηγόρης, διευθύνων σύμβουλος της Universal, υποστήριξε ότι τώρα που υπάρχει πτώση στις πωλήσεις του cd είναι φυσιολογικό οι δισκογραφικές να έχουν αλλάξει τη σύνθεση του παζλ της δομής τους, ώστε να ανταποκρίνονται στη νέα εποχή. Σχετικά με τη μεταμόρφωση ενός τραγουδιστή σε ένα πολλαπλό προϊόν επισήμανε ότι δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στον καλλιτέχνη και το έργο του.

*Ο Γιάννης Ηλιόπουλος, ιδιοκτήτης της ανεξάρτητης δισκογραφικής «Sound of everything», ανέφερε ότι είναι δύσκολο να ακολουθηθεί το 360 Model από ανεξάρτητες δισκογραφικές, καθώς σε πολλές περιπτώσεις η σχέση εταιρείας-καλλιτέχνη είναι τόσο «χαλαρή», σε σημείο να μην υπάρχουν συμβόλαια...

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσική
Τελευταίες ειδήσεις στην κατηγορία Οικονομία
EΚΠΟΙΖΩ: «Ωρολογιακή βόμβα τα κόκκινα δάνεια»
Στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα
Εμίρης: Πήγαμε καλά στις ιδιωτικοποιήσεις
Απώλειες 0,11% στο χρηματιστήριο της Αθήνας
Από 1η Αυγούστου τα εκκαθαριστικά για τον ΕΝΦΙΑ