Έντυπη Έκδοση

«Πράσινο» στο διακανονισμό, ΟΛΠ - Cosco, από το Ελεγκτικό Συνέδριο

Ενέκρινε, σε δεύτερο βαθμό, σύμφωνα με πληροφορίες, το Ελεγκτικό Συνέδριο το φιλικό διακανονισμό μεταξύ ΣΕΠ (Cosco) - ΟΛΠ, μετά τη συζήτηση της αίτησης ανάκλησης που κατέθεσε η Cosco.

Επειτα από αυτή την εξέλιξη, ανοίγει ο δρόμος για επενδύσεις 230 εκατ. της Cosco στο δυτικό τομέα της προβλήτας ΙΙΙ. Υπέρ του φιλικού διακανονισμού έχει ταχθεί και ο ΟΛΠ, ο οποίος τον ενέκρινε, κατά πλειοψηφία, σε παλαιότερο διοικητικό συμβούλιο.

Ειδικότερα, η συμφωνία προβλέπει, μεταξύ άλλων, την παράλληλη αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος που καταβάλλουν κάθε χρόνο οι Κινέζοι στον ΟΛΠ, μέχρις ότου η ανάπτυξη της χώρας επανέλθει στα επίπεδα του 2008, συν 2% ετησίως.

Αντί για το αντάλλαγμα, ο ΟΛΠ θα λαμβάνει το 24,5% των εσόδων της Cosco (η θυγατρική στην Ελλάδα λέγεται ΣΕΠ) από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η κινεζική εταιρεία.

Σύμφωνα με στελέχη του ΟΛΠ, ο φιλικός διακανονισμός είναι επικερδής για τον οργανισμό, διότι:

(α) η επένδυση θα ανέλθει σε 230 εκατ. ευρώ,

(β) η καθαρή αξία της σύμβασης παραχώρησης θα ανέλθει, όταν ολοκληρωθεί η επένδυση, σε 860 εκατ. ευρώ κατά το απαισιόδοξο σενάριο και σε 1,084 δισ. στο αισιόδοξο σενάριο, από 498 εκατ. ευρώ που ήταν κατά την έναρξη της αρχικής σύμβασης. Διεθνείς μέτοχοι του ΟΛΠ Α.Ε. αναβιβάζουν πλέον τη συνολική αξία του οργανισμού στο ποσό του 1,8 έως 2,00 δισ. ευρώ,

(γ) εφόσον το ποσοστό εσόδων του ΟΛΠ Α.Ε. (24,5% από το 2017) παραμένει σταθερό, τότε η αύξηση των κινήσεων από 3,7 εκατ. TEU σε 6,2 TEU σημαίνει σχεδόν διπλασιασμό των εσόδων του,

(δ) ήδη από το 2013 το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα είναι μικρότερο του μεταβλητού,

(ε) στο σχέδιο αναβαθμίστηκε η έννοια του ελάχιστου εγγυημένου φορτίου, κάτω του όγκου του οποίου η ΣΕΠ Α.Ε. θα καταβάλλει penalties για κάθε υπολειπόμενο TEU (22 ευρώ το TEU). Η ετήσια εγγυημένη δυναμικότητα αυξάνεται στα 4.750.000 TEU,

(στ) η προβλήτα Πετρελαιοειδών χρηματοδοτείται και κατασκευάζεται από τη ΣΕΠ Α.Ε., αλλά παραμένει υπό την εκμετάλλευση του ΟΛΠ Α.Ε.,

(ζ) με το έργο αυτό και το νέο εξοπλισμό, το λιμάνι του Πειραιά θα μπορεί πλέον να υποδέχεται πλοία containers νέας τεχνολογίας (15.000 - 18.000 TEU), τα οποία τώρα δεν μπορούν να εξυπηρετούνται στις προβλήτες του ΟΛΠ Α.Ε. και της ΣΕΠ Α.Ε.,

(η) η ΣΕΠ Α.Ε. θα καταθέσει ή θα επεκτείνει νέες εγγυητικές επιστολές για την καλή εκτέλεση του έργου.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ελεγκτικό Συνέδριο
Επενδύσεις
Αποκρατικοποιήσεις
ΟΛΠ
Cosco