Έντυπη Έκδοση

Κέρδη και ζημιές για τους δύο πρωταγωνιστές

Οι πρωταγωνιστές του ντιλ εμφανίζονται κερδισμένοι, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας.

Ε. Γκριμάλντι - Γ. Σ. Βαρδινογιάννης Ε. Γκριμάλντι - Γ. Σ. Βαρδινογιάννης * Ο Γ. Σ. Βαρδινογιάννης (Sea Star, ΑΝΕΚ): Το 2000 ανέλαβε μια υπερχρεωμένη ΑΝΕΚ και σε λιγότερο από μία δεκαετία κατάφερε να τη φέρει σε ηγετική θέση στην ελληνική αγορά, αφού ελέγχει πλέον τις δύο (ΑΝΕΚ, Hellenic Seaways) από τις τέσσερις ισχυρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες. Ηταν αυτός που κράτησε τον έλεγχο της ΑΝΕΚ όταν ο Ναπολιτάνος Ε. Grimaldi επιδίωξε να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχό της. Για να το πετύχει δημιούργησε τη Sea Star Capital (εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Κύπρου, μέσω της οποίας εξαγόρασε το ποσοστό των Μινωικών Γραμμών.

Στη συνέχεια το προσέφερε στον Ε. Grimaldi παίρνοντας ως αντάλλαγμα το ποσοστό που κατείχε εκείνος στην ΑΝΕΚ. Ετσι, η ακτοπλοϊκή εταιρεία των Χανίων πέρασε και πάλι σε κρητικά χέρια.

Στην Hellenic Seaways εισήλθε πληρώνοντας αρκετά υψηλά τιμήματα για να εξαγοράσει αρχικά το 34,7% του Π. Λασκαρίδη και τώρα το 33,35% των Μινωικών Γραμμών, ύστερα από συμφωνία με τον όμιλο Grimaldi (Μινωικές Γραμμές). Προσέφερε, μάλιστα, αυτά τα τιμήματα, παρά το γεγονός ότι οι δύο εταιρείες συμφερόντων του (Sea Star Capital, ΑΝΕΚ) έχουν μεγάλες δανειακές υποχρεώσεις. Ποντάρει, ωστόσο στο ότι ο όμιλος που δημιουργεί θα παραγάγει σημαντικές υπεραξίες, οι οποίες θα καταγραφούν και στην πορεία της μετοχής της εταιρείας στο Χ.Α.

* Ο Ε. Grimaldi (Grimaldi Group, Μινωικές Γραμμές): Θέλει να κάνει το colpo grosso στην Αδριατική. Ηδη, ελέγχει τις Μινωικές Γραμμές και φέρεται να εποφθαλμιά και τα μερίδια αγοράς που ελέγχει στην περιοχή ο Α. Βγενόπουλος (Attica Group) με πλοία Superfast και Blue Star Ferries. Εμπειρα στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι ο ναπολιτάνος επιχειρηματίας χρησιμοποιεί ουσιαστικά τις Μινωικές Γραμμές προκειμένου να ελαχιστοποιήσει (για τον ίδιο και τον όμιλό του) το ποσό που θα απαιτηθεί για να κατακτήσει ηγετική θέση στην Αδριατική.

Ετσι, λένε, υποχρέωσε τις Μινωικές Γραμμές να αγοράσουν έναντι 150 εκατ. ευρώ ένα γιγαντιαίο πλοίο (Cruise Europa), το οποίο είχε παραγγείλει αρχικά ο ίδιος για λογαριασμό του ομίλου της Νάπολης. Διακινδυνεύοντας ενδεχόμενη εμπορική αποτυχία, αφού το συγκεκριμένο πλοίο θεωρείται δύσκολο να εξασφαλίσει υψηλά ποσοστά πληρότητος, λόγω του μεγάλου μεγέθους του. Πολύ περισσότερο αυτή την εποχή, που η κίνηση σττις γραμμές της Αδριατικής μειώνεται σταθερά λόγω της κρίσης.

Ταυτόχρονα, οι Μινωικές Γραμμές υποχρεώθηκαν να πουλήσουν ένα συμβατικό περιουσιακό τους στοιχείο στην Hellenic Seaways. Κι αυτό καθώς ο όμιλος Grimaldi αναζητούσε ρευστό προκειμένου να αποπληρωθεί το πρώτο από τα νέα πλοία, το οποίο θα παραληφθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Ετσι, υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς, οι Μινωικές κινδυνεύουν να βρεθούν διπλά ζημιωμένες, καθώς θα «φορτωθούν» ένα πανάκριβο πλοίο (ο τρόπος πληρωμής του θα αποφασιστεί το επόμενο δίμηνο), ενώ δεν έχουν πλέον καμία παρουσία στο κεντρικό Αιγαίο. Εκεί όπου τώρα κυριαρχούν η Attica (Blue Star Ferries) και το σχήμα ΑΝΕΚ-Hellenic Seaways.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα