Έντυπη Έκδοση

Πάλι στο στόχαστρο της ΔΗΜΑΡ η ΝΕΡΙΤ

Στο στόχαστρο της ΔΗΜΑΡ για ακόμη μία φορά η ΝΕΡΙΤ. Με δύο ερωτήσεις προς τον υπουργό Επικρατείας που κατατέθηκαν τις τελευταίες ημέρες τίθεται θέμα τόσο για το επίμαχο ανταποδοτικό τέλος όσο και για τον πρόσφατο διαγωνισμό καλλιτεχνικών ειδικοτήτων (εικονολήπτες - σκηνοθέτες) που βρίσκεται σε εξέλιξη στη ΝΕΡΙΤ. Εχουμε και λέμε λοιπόν...

Η ΔΗΜΑΡ ρωτάει γιατί ο διαγωνισμός για εικονολήπτες δεν έγινε μέσω ΑΣΕΠ Η ΔΗΜΑΡ ρωτάει γιατί ο διαγωνισμός για εικονολήπτες δεν έγινε μέσω ΑΣΕΠ Ερώτηση προς τον υπουργό Επικρατείας και την υφυπουργό στον πρωθυπουργό για το ανταποδοτικό τέλος υπέρ της ΝΕΡΙΤ κατέθεσαν χθες οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκος Τσούκαλης, Δημήτρης Αναγνωστάκης, Ασημίνα Ξηροτύρη και Θωμάς Ψύρρας. Οπως αναφέρεται μεταξύ άλλων στο κείμενό τους: «Μετά από σχετική εισήγηση του Δ.Σ. της ΝΕΡΙΤ Α.Ε. τα έσοδα από το ανταποδοτικό τέλος για το 2014 έχουν προϋπολογιστεί στα 191 εκατομμύρια ευρώ από τα οποία τα 101 καλύπτουν το κόστος λειτουργίας της ΝΕΡΙΤ. Η εταιρεία θα συνεισφέρει 91,4 εκατομμύρια στο πρωτογενές πλεόνασμα του κρατικού προϋπολογισμού για το 2014. Ωστόσο, όπως προκύπτει από την επιστολή του αναπληρωτή προέδρου του Εποπτικού Συμβουλίου (Ε.Σ.) της ΝΕΡΙΤ, Ανδρέα Χ. Ζούλα, προς τον Πρόεδρο και τα μέλη του Ε.Σ. της ΝΕΡΙΤ, με ημερομηνία 15/09/2014, "σήμερα γίνεται παρακράτηση του πόρου κατά 50% και άνω, ενώ ο ιδρυτικός νόμος της ΝΕΡΙΤ δεν προβλέπει τέτοιο πράγμα"». Στην ίδια επιστολή αναφέρεται ότι: «Η παρακράτηση γίνεται, για να υπολογίζεται το παρακρατούμενο ποσό (το οποίο είναι περίπου 100 εκατ. ευρώ) στο συνολικό πλεόνασμα του κρατικού προϋπολογισμού». Από τα παραπάνω συνάγεται το προφανές, ότι δηλαδή η παρακράτηση μεταβάλλει το ανταποδοτικό τέλος υπέρ της ΝΕΡΙΤ σε ουσιαστικό φόρο. Κοινώς σε χαράτσι, στο βαθμό που ένα μεγάλο μέρος του ποσού παρακρατείται. Κατόπιν αυτών ερωτώνται οι υπουργοί: Ποιος αποφάσισε και γιατί την παρακράτηση του 50% του λεγόμενου ανταποδοτικού τέλους προς τη ΝΕΡΙΤ; Σε ποια νομική διάταξη βασίζεται το σκεπτικό της παρακράτησης, μέρους του ανταποδοτικού τέλους το οποίο χρεώνεται στους πολίτες προς τη ΝΕΡΙΤ, ως άλλο «χαράτσι»;

Μία μέρα νωρίτερα ο βουλευτής Νίκος Τσούκαλης είχε καταθέσει άλλη μια ερώτηση προς τον υπουργό Επικρατείας με θέμα το διαγωνισμό καλλιτεχνικών ειδικοτήτων (εικονολήπτες - σκηνοθέτες) που βρίσκεται σε εξέλιξη στη ΝΕΡΙΤ. «Στο παρελθόν, οι διαγωνισμοί που είχαν γίνει -τελευταίος το 2006- για την πρόσληψη εικονοληπτών είχαν γίνει μέσω του ΑΣΕΠ», αναφέρεται στο κείμενό του. «Εκεί τέθηκαν σειρά κριτηρίων (μεταξύ άλλων πτυχίο εικονολήπτη, πιστοποίηση αγγλικής γλώσσας, προϋπηρεσία) βάσει των οποίων έγιναν οι προσλήψεις. Ωστόσο στο διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη, μεταξύ των προσόντων δεν είναι η αγγλική γλώσσα, που είναι απαραίτητη καθώς το menu των εντολών στις τηλεοπτικές κάμερες είναι στα αγγλικά και σε άλλες γλώσσες, αλλά όχι στα ελληνικά.

Επίσης, από τα στοιχεία που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα και καταγγέλλουν συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, προκύπτει ένα ιδιαίτερα σοβαρό θέμα που έχει σχέση με την προϋπηρεσία. Σύμφωνα με την καταγγελία, κάποιοι διαγωνιζόμενοι εμφανίζουν προϋπηρεσία ίση ή και μεγαλύτερη από το χρόνο που έλαβαν το πτυχίο τους. Δηλαδή π.χ. να έλαβαν το πτυχίο τους το 2005 ή το 2010 και να εμφανίζουν προϋπηρεσία πλέον των 10 χρόνων, δηλαδή πριν από το 2004. Επί της ουσίας η άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος που ήταν απαραίτητο προσόν στους προηγούμενους διαγωνισμούς, στο συγκεκριμένο διαγωνισμό δεν εμφανίζεται μεταξύ των αναγκαίων προσόντων. Αυτό έχει ως συνέπεια να διεκδικούν τις θέσεις των εικονοληπτών εργαζόμενοι που μετατάχθηκαν από άλλες ειδικότητες σε θέσεις εικονοληπτών και έλαβαν τον τίτλο των σπουδών τους στη συνέχεια. Ετσι εμφανίζονται να έχουν προϋπηρεσία σε μία θέση για την οποία δεν είχαν για πολλά χρόνια άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος, δηλαδή ένα απαραίτητο προσόν για να καταλάβουν θέση, παλαιότερα στη δημόσια τηλεόραση. Επίσης εμφανίζεται ως υποχρεωτικό προσόν η γνώση χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών, κάτι που μπορεί να μην είναι απαραίτητο, όσο τουλάχιστον είναι η γνώση μιας ξένης γλώσσας».

Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο υπουργός: «Γιατί ο διαγωνισμός για την πρόσληψη εικονοληπτών δεν έγινε όπως και οι παλαιότεροι διαγωνισμοί, μέσω του ΑΣΕΠ και επελέγη αρχικά η ICAP και στη συνέχεια αξιολογητές (;) της ΝΕΡΙΤ; Πώς υπολογίζεται η προϋπηρεσία των διαγωνιζόμενων; Βάσει της προϋπηρεσίας, βάσει της χρονιάς λήψης άδειας εξασκήσεως επαγγέλματος ή βάσει της χρονιάς αποφοίτησης από τη σχολή εικονοληπτών; Γιατί τα αγγλικά ή άλλες ξένες γλώσσες δεν είναι μεταξύ των απαραίτητων προσόντων ενώ είναι η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών για τους οποίους είναι ως ένα βαθμό πολύτιμη η γνώση της αγγλικής γλώσσας; Σε ποιες κινήσεις θα προβείτε για να διορθώσετε τα κακώς κείμενα του διαγωνισμού για την πρόσληψη εικονοληπτών που βρίσκεται σε εξέλιξη;».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Νεα Ελληνική Ραδιοφωνία Ιντερνετ και Τηλεόραση (ΝΕΡΙΤ)
ΔΗΜΑΡ
Τηλεόραση
TV & Media