Έντυπη Έκδοση

15 σταθμοί φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων

Σε πιλοτική ανάπτυξη 15 σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Αθήνα και την Κοζάνη προχωρεί η ΔΕΗ, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Green eMotion. Τα χαρακτηριστικά αλλά και τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης παρουσιάστηκαν χθες σε διεθνές συνέδριο που πραγματοποιείται στην Αθήνα και το οποίο διοργάνωσε η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού.

Μάλιστα κατά τη διάρκεια του συνεδρίου τονίστηκε από τους φορείς και τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να γίνει ισχυρός μοχλός ανάπτυξης για την εθνική οικονομία τα επόμενα χρόνια, καθώς αναμένεται σταθερή αύξηση του αριθμού ηλεκτρικών οχημάτων και στους ελληνικούς δρόμους.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Αρθούρος Ζερβός, τόνισε ότι «η ηλεκτροκίνηση μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό μοχλό ανάπτυξης και να κινητοποιήσει σημαντικά επενδυτικά κεφάλαια τα επόμενα χρόνια».

Παράλληλα, ο κ. Ζερβός ανέφερε ότι στην Ελλάδα η Επιχείρηση εφαρμόζει σχέδιο για την εγκατάσταση15 σταθμών φόρτισης (8 στην Κοζάνη και 7 στην Αθήνα), καθώς και για την ενοικίαση 15 ηλεκτρικών οχημάτων μέσω leasing, τα οποία θα μεταδίδουν ηλεκτρονικά στοιχεία σχετικά με την κατανάλωση και τη συμπεριφορά τους.

Είπε επίσης ότι «η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης στην Κοζάνη και στην Αθήνα έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ η κυκλοφορία ισάριθμων ηλεκτρικών αυτοκινήτων δίνουν την ευκαιρία σε όλους, και κυρίως στους αρμόδιους φορείς που θα κληθούν να πάρουν αποφάσεις για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, βάσει επιστημονικών δεδομένων και με πραγματικά στοιχεία, να συζητήσουν για ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο για το μοντέλο εγκατάστασης των υποδομών που θα υιοθετηθεί».

Ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γ. Μανιάτης δήλωσε ότι «ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων (Η/Ο) είναι ένας αναδυόμενος τομέας, ο οποίος μπορεί, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να δημιουργήσει έως και 700.000 νέες θέσεις εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ενωση τα επόμενα 10 χρόνια. Από αυτές τις θέσεις εργασίας, τεκμηριωμένα η Ελλάδα μπορεί να δημιουργήσει τουλάχιστον τις 7.000». Ενώ τόνισε μεταξύ άλλων ότι η «ηλεκτροκίνηση συγκεντρώνει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, της περιβαλλοντικής μέριμνας και της αναπτυξιακής δυναμικής».

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και υπεύθυνος στα θέματα ενέργειας Θ. Πετράκος, στην τοποθέτησή του εξήγησε μεταξύ άλλων ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης «υποστηρίζει τη μεγάλη επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς και την ηλεκτροκίνησή τους, καθώς και εισαγωγή οχημάτων νέων τεχνολογιών (ηλεκτρικά αυτοκίνητα), ειδικά όταν αυτό μπορεί να συνδυαστεί με την εγχώρια τεχνολογική και βιομηχανική ανάπτυξη».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, βασικό πλεονέκτημα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι το χαμηλό κόστος χρήσης. Κι αυτό γιατί, βάσει των ισχυόντων τιμολογίων της ΔΕΗ, η κατανάλωση κυμαίνεται στο 1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, δηλαδή έως και δέκα φορές λιγότερο σε σχέση με ένα μέσο βενζινοκίνητο όχημα. Η αυτονομία έπειτα από πλήρη φόρτιση κυμαίνεται στα 150 με 200 χιλιόμετρα, ενώ ο χρόνος που απαιτείται για να «γεμίσει» η μπαταρία ξεκινά από μισή ώρα (με ειδικούς αλλά ακριβούς φορτιστές) και φθάνει μέχρι τις 10 ώρες από την πρίζα του σπιτιού. Τέλος, να σημειωθεί ότι προς το παρόν δεν υπάρχει, ακόμη, ειδικό τιμολόγιο για τη φόρτιση αυτοκινήτων. Η χρέωση γίνεται με το κανονικό οικιακό τιμολόγιο, ή με το νυχτερινό, αν η φόρτιση γίνεται τις νυχτερινές ώρες.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Ηλεκτροκίνηση
ΔΕΗ
Καύσιμα/Ενέργεια