Έντυπη Έκδοση

MERCEDES C180 & C220 BLUETEC

Πιάσε με αν μπορείς

Πολύ καλές οι Α-CLASS, CLA και GLA, όμως από τη C-CLASS το επίπεδο είναι τέτοιο, που δυσκολεύεσαι να ακολουθήσεις

Ανεβαίνοντας την Κηφισίας στο ύψος του «Υγεία», το μάτι σου είναι πολύ πιθανό να πέσει πάνω στην επιγραφή που βρίσκεται σε πλευρά του κτηρίου που «βλέπει» στη λεωφόρο και στην οποία αναγράφεται: «Καλύτερος εργοδότης στην Ευρώπη τη χρονιά 2012/13».

Είναι αλήθεια πως η Mercedes το τελευταίο διάστημα έχει κάνει εμφανή βήματα προς  την κατεύθυνση της προσέγγισης ενός πιο νεανικού κοινού, όμως αυτά γίνονται μέσα από τη διεύρυνση της γκάμας της με νέα μοντέλα, όπως οι CLA και GLA Είναι αλήθεια πως η Mercedes το τελευταίο διάστημα έχει κάνει εμφανή βήματα προς την κατεύθυνση της προσέγγισης ενός πιο νεανικού κοινού, όμως αυτά γίνονται μέσα από τη διεύρυνση της γκάμας της με νέα μοντέλα, όπως οι CLA και GLA Είναι αλήθεια πως υπάρχουν φορές που η ζωή είναι περισσότερο ειρωνική και από διάλογο ταινίας του Γούντι Αλεν. Σκέφτομαι πως θα είχε το ίδιο -αν όχι περισσότερο- ενδιαφέρον η ύπαρξη ενός θεσμού για το «χειρότερο εργοδότη της Ευρώπης», όπου η Ελλάδα θα κατείχε με άνεση πολύ περισσότερες από μία θέσεις στην κορυφαία δεκάδα.

Βέβαια, η ειρωνεία στην πραγματική ζωή μπορεί να πάρει πολλές διαφορετικές μορφές από μια απλή επιγραφή στον τοίχο ενός κτηρίου. Στο χώρο του αυτοκινήτου, μπορεί να πάρει ακόμη και τη μορφή ενός διαχρονικού ερωτήματος: BMW ή Mercedes; Στην προκειμένη περίπτωση, η ειρωνεία έγκειται στο ότι ενώ φαινομενικά πρόκειται για δύο άκρως ανταγωνιστικές εταιρείες, το κοινό στο οποίο απευθύνονται είναι τελείως διαφορετικό. Αρα ουσιαστικά το παραπάνω δίλημμα απλώς δεν υφίσταται.

Ναι, είναι αλήθεια πως η Mercedes το τελευταίο διάστημα έχει κάνει εμφανή βήματα προς την κατεύθυνση της προσέγγισης ενός πιο νεανικού κοινού, όμως αυτά γίνονται μέσα από τη διεύρυνση της γκάμας της με νέα μοντέλα, όπως οι CLA και GLA. Αν η νέα γενιά της C-Class, όμως, έκανε μια δημόσια τοποθέτηση, αυτή θα ήταν η εξής: «Δεν με ενδιαφέρει να συναγωνιστώ τη Σειρά 3 στον οποιονδήποτε σπορ προσανατολισμό. Για εμένα προέχει η άνεση, η ασφάλεια και η οικονομία». Αρκετοί την έχουν χαρακτηρίσει ως μια μικρή S-Class, κυρίως λόγω αισθητικής. Και ως αντίληψη, θα συμπλήρωνα. Οσο για την αισθητική, αυτή είναι υποκειμενική. Ωραία, τώρα μπορώ να πω την άποψή μου; Με εξαίρεση την έκδοση με look AMG, το πίσω μέρος αδικεί τη συνολικά όμορφη εικόνα και όσο για το εσωτερικό, μπορεί η μεγάλη οθόνη στο επάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας να έχει εντυπωσιακή ανάλυση, όμως δείχνει ξένο σώμα. Αν ήταν αποσπώμενη και είχε τη λογική ενός tablet που το παίρνεις μαζί σου, εντάξει, όμως έτσι όπως είναι, πρόκειται για μια αισθητική άποψη που προσωπικά με ξεπερνάει.

Δεύτερη παρατήρηση. Με τη νέα C-Class, ο πήχυς στη μεσαία κατηγορία ανεβαίνει σε δυσθεώρητα ύψη. Οι Mercedes είχαν πάντοτε ένα ιδιαίτερο χάρισμα στο «φιλτράρισμα» του δρόμου, όμως είναι η πρώτη φορά που αυτή η αίσθηση υπάρχει σε μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας. Αυτό βέβαια χωράει αρκετή κουβέντα, καθώς οι διαστάσεις της σημερινής C-Class είναι αντίστοιχες της Ε-Class που βρισκόταν στην αγορά μέχρι το 2002. Οπως και να έχει πάντως, αυτή η C-Class διαθέτει περισσότερη τεχνολογία, απ' όση μπορείς να επεξεργαστείς.

Στο πιο ποιοτικό, με άψογη ηχομόνωση και άρτια εξοπλισμένο μοντέλο του segment D, το μόνο που μένει να σε απασχολεί είναι ο βαθμός που επιθυμείς να εμπλακείς στη διαδικασία της οδήγησης. Με εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε πόρτες, οροφή και τμήματα της ανάρτησης, η C-Class είναι περίπου 40 κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη, αλλά ταυτόχρονα πολύ πιο στιβαρή. Είτε έχεις την έκδοση βενζίνης με τον 1.6 των 156 ίππων (250 Nm ροπής από τις 1.200 σ.α.λ.) είτε την ντίζελ 2.2 με τους 170 ίππους και τα 400 Nm ροπής, η δύναμη που έχεις στη διάθεσή σου επαρκεί για να κινηθείς στο ρυθμό που θα επιλέξεις. Απλώς, η C-Class είναι ένα αυτοκίνητο που δεν σου δημιουργεί τη διάθεση να «επιτεθείς», αλλά να απολαύσεις το μοναδικό τρόπο που έχει για να σε πηγαίνει όσο πιο άνετα και ξεκούραστα γίνεται από το σημείο Α στο σημείο Β.

Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τους πίσω, ενώ για τις αποσκευές έχεις στη διάθεσή σου 480 λίτρα. Το εργοστάσιο υποστηρίζει πως με τη C180 θα χρειαστείς κατά μέσο όρο 5 λ./100 χλμ. ενώ με την C220 4 λ./100 χλμ., τιμές άκρως ικανοποιητικές, όμως σε κάθε περίπτωση, σε συνθήκες εκτός εργαστηρίου υπολόγισε κάτι παραπάνω. Κάτι «ψιλά» θα χρειαστεί να πληρώσεις και για τέλη κυκλοφορίας (104 ευρώ για τη C180 και 93 για τη C220). Τα χοντρά είναι στο κόστος κτήσης, όπου οι τιμές ξεκινούν από τα 32.900 (C180) και τα 43.100 (C220) ευρώ αντίστοιχα. Είναι πολλά; Αν δεν τα έχεις, ναι. Αν τα έχεις, όχι.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκίνητο
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων