Έντυπη Έκδοση

Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ ΤΟ 2022

Κατεβάζουν τους εργολάβους από το Μετρό

Δημοπρατείται πριν από το τέλος του 2014, με προγραμματισμό να ξεκινήσει έως το φθινόπωρο του 2015, η κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό, από το Αλσος Βεΐκου έως το Γουδή, μήκους 13 χιλιομέτρων με 14 νέους σταθμούς.

Η νέα γραμμή, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, αναμένεται να είναι έτοιμη σε επτά χρόνια από την έναρξη κατασκευής του έργου, δηλαδή τα πρώτα δρομολόγια θα ξεκινήσουν περί το τέλος του 2022 και μάλιστα με 17 νέους συρμούς, που θα κινούνται χωρίς οδηγό.

Την κατασκευή της νέας γραμμής ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σε κοινή συνέντευξη Τύπου με το δήμαρχο Αθηναίων Γιώργο Καμίνη, παρουσία αρμόδιων κυβερνητικών και δημάρχων από τις πυκνοκατοικημένες περιοχές που θα διέρχεται η νέα γραμμή.

Εγκαταλείπονται οριστικά τα σενάρια εισόδου εργολάβων ιδιωτών, που είχαν βλέψεις να κατασκευαστεί η νέα γραμμή με μέθοδο αυτοχρηματοδότησης και να αναλάβουν την εκμετάλλευση του δικτύου με έσοδα από εισιτήρια, όπως στα έργα των αυτοκινητοδρόμων που εισπράττουν ακριβά διόδια.

Ανακοινώθηκε ότι η νέα γραμμή θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο.

Οι πόροι θα εξασφαλιστούν μέσω δανείων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ύψους 800 εκατ. ευρώ και άλλα 400 εκατομμύρια ευρώ θα προέλθουν από το νέο ΕΣΠΑ (2014-2020) και εγχώρια χρηματοδότηση.

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 περιλαμβάνει τους σταθμούς Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λ. Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης τόνισε τη μεγάλη σημασία του έργου για την Αθήνα, για τους κατοίκους των περιοχών από τις οποίες διέρχεται το έργο και για τις προσπάθειες που έγιναν για τη χρηματοδότησή του.

Ο Χρ. Τσίτουρας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε., επεσήμανε ιδιαίτερα τη νέα φιλοσοφία σχεδιασμού του έργου αυτού, τόσο για τις νέες τεχνολογίες που ενσωματώνει όσο και για την ουσιαστική ανάπλαση των περιοχών στις οποίες χωροθετούνται οι νέοι σταθμοί, σε συνεργασία με τους Δήμους Αθήνας, Γαλατσίου, Ζωγράφου και Καισαριανής.

Τόνισε επίσης ότι η ωρίμανση του έργου αυτού γίνεται ουσιαστικά εντός της εταιρείας από το στελεχικό δυναμικό της Αττικό Μετρό. Για πολύ σημαντικό έργο έκανε λόγο ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης. «Η Γραμμή 4 καλύπτει ένα εμφανές κενό», τόνισε, σημειώνοντας ότι είναι ιδιαίτερα σημαντική και η διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες.

Η γραμμή Αλσος Βεΐκου-Γουδή υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 220.000 επιβάτες. Το έργο θα μειώσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως και παράλληλα θα μειώσει τους αέριους ρύπους CO2 κατά 280 τόνους ημερησίως στην ατμόσφαιρα της πόλης. Ο χρόνος διαδρομής από το Αλσος Βεΐκου ώς το κέντρο της πόλης θα είναι περίπου 10 λεπτά.

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται επίσης η επέκταση των εγκαταστάσεων συντήρησης και επισκευών του αμαξοστασίου Σεπολίων, καθώς και η κατασκευή ενός νέου Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας για όλες τις γραμμές του Μετρό εντός του αμαξοστασίου Σεπολίων.

Η Γραμμή 4, όταν ολοκληρωθεί στο σύνολό της, προβλέπεται να φτάσει μέχρι τη Λυκόβρυση και θα έχει μήκος 32 χλμ., με 30 σταθμούς και προϋπολογισμό 3,3 δισ. ευρώ. Περισσότεροι από 500.000 επιβάτες θα εξυπηρετούνται καθημερινά, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθούν κατά 480 τόνους ημερησίως.

Στη χθεσινή συνέντευξη παραβρέθηκαν επίσης ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, οι γενικοί γραμματείς Δημοσίων Εργων και Τηλεπικοινωνιών Σ. Σιμόπουλος και Μ. Δασκαλάκης, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Χρήστος Τσίτουρας και οι δήμαρχοι Γαλατσίου Γιώργος Μαρκόπουλος, Καισαριανής Γιώργος Κοντόσταυλος και Ζωγράφου Τίνα Καφατσάκη.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Κατασκευαστικές Εταιρείες
Αττικό Μετρό Α.Ε.
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Διαγωνισμοί /Συμβάσεις έργων