Έντυπη Έκδοση

Με «ηθική» στήριξη έκανε πρόγραμμα η ΚΟΑ

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού έλαμψε διά της απουσίας της από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση του φετινού προγράμματος της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών.

Ο νέος διευθυντής της ΚΟΑ Στέφανος Τσιάλης Ο νέος διευθυντής της ΚΟΑ Στέφανος Τσιάλης Ισως γιατί δεν είχε να της προσφέρει παρά μόνο «ηθική» στήριξη (!). «Είμαστε συμπαραστάτες, υποστηρικτές και αρωγοί, δυστυχώς σε αυτή την κρίσιμη περίοδο, περισσότερο ηθικά και λιγότερο οικονομικά, αλλά δεν παύουμε να είμαστε στο πλευρό της Ορχήστρας», ανέφερε στο περιθώριο της συνέντευξης Τύπου η υπάλληλος του υπουργείου Πολιτισμού Μαργαρίτα Αλεξομανωλάκη που εκπροσωπούσε τους ανωτέρους της. «Και δηλαδή με ποιο τρόπο μας στηρίζετε;», επέμεινε ο πρόεδρος του Δ.Σ. της ΚΟΑ Θεόδωρος Φορτσάκης, για να λάβει την αφοπλιστική απάντηση: «Μα, σας είπα, περισσότερο ηθικά παρά οικονομικά». «Στην πορεία ίσως βρεθεί μια έκτακτη επιχορήγηση», συμπλήρωσε η υπάλληλος του ΥΠΠΟΑ. «Είναι σίγουρα παρηγορητικό να μιλάτε για έκτατη επιχορήγηση και αυτό θα μας βοηθήσει... Καταλαβαίνω ότι υπάρχει πρόθεση από το υπουργείο για βοήθεια, θα μας ενδιέφερε να μάθουμε περισσότερα», είπε ο νέος διευθυντής της ΚΟΑ Στέφανος Τσιάλης, αναμένοντας περαιτέρω ενημέρωση από την υπάλληλο του υπουργείου, καθώς δεν είχε, ως φαίνεται, καμία άλλη επίσημη επικοινωνία με την ηγεσία του ΥΠΠΟΑ. Η κ. Αλεξομανωλάκη στη συνέχεια χαρακτήρισε ως «επιχορήγηση» της Ορχήστρας από το ΕΣΠΑ τη συμμετοχή της στις δράσεις της Αγονης Γραμμής, ενός προγράμματος δηλαδή στο οποίο συμμετέχουν και δεκάδες άλλοι φορείς, οπότε τα χρήματα επιμερίζονται σε πολλούς δικαιούχους και όχι μόνο στην Ορχήστρα. Και αναρωτιέται κανείς αν ο υπουργός ή έστω η υφυπουργός Πολιτισμού δεν έχουν ώς τώρα φροντίσει να ενημερώσουν τον διευθυντή ενός κρατικού οργανισμού, όπως είναι η ΚΟΑ, με πόσα χρήματα θα πορευτεί αυτή τη χρονιά, πώς είναι δυνατόν να προχωράει στον προγραμματισμό του;

Οι υπόνοιες αυτές δεν άργησαν να γίνουν βεβαιότητες, καθώς, σε σχετική ερώτηση προς τον κ. Τσιάλη, επεσήμανε ότι μέχρι στιγμής αν και έχει ζητήσει συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ, δεν έχει λάβει καμία απάντηση. Συνεπώς, προχωράει στα τυφλά.

Πριν γίνουμε μάρτυρες όλων αυτών, των εξόχως ελληνικών, ο νέος διευθυντής της ΚΟΑ, μας παρουσίασε το νέο πρόγραμμά του για την περίοδο 2014-2015, που έχει σαφώς διαφορετικό στίγμα από του προκατόχου του Βασίλη Χριστόπουλου, καθώς διάλεξε να δώσει ιδιαίτερο βάρος στα γνωστά κλασικά αριστουργήματα χωρίς να παραλείπει τα λιγότερα γνωστά ή εντελώς άγνωστα έργα στο πλατύ κοινό. Θέλει μια ΚΟΑ ανοικτή ακόμη και στο εντελώς αμύητο κοινό στην κλασική μουσική. Σ' αυτό το άνοιγμα εντάσσονται και μουσικές από τον κινηματογράφο, αν και στο συγκεκριμένο πεδίο θα περιμέναμε κάτι πιο πρωτοποριακό και σύγχρονο απ' όσα έχουν συμπεριληφθεί στο εν λόγω πρόγραμμα, μιας και τα τελευταία χρόνια η μουσική επένδυση σε ταινίες έχει δώσει απαράμιλλα αριστουργήματα που θα μπορούσαν να γίνουν πόλος έλξης για τους νέους.

Στο κλασικό πρόγραμμα της ΚΟΑ διατηρούνται οι θεματικοί κύκλοι και φέτος θα έχουμε τη δυνατότητα να ακούσουμε τη «Σλάβικη Ψυχή», που περιλαμβάνει 7 συναυλίες σε έργα συνθετών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Δεν θα μπορούσε να λείπει ο Κύκλος Γερμανοί Ρομαντικοί, δεδομένης της θητείας του νέου διευθυντή της ΚΟΑ στη Γερμανία και ειδικά στη Λιψία. Ο τρίτος Κύκλος του φετινού προγράμματος με τίτλο «Η Γαλλία στη Μουσική» περιλαμβάνει πέντε συναυλίες που εκπροσωπούν διαφορετικές όψεις της γαλλικής μουσικής, κυρίως του 20ού αιώνα, ενώ από τον «Ελληνικό Κύκλο» ξεχωρίζει η συναυλία προς τιμήν του Θόδωρου Αντωνίου.

Η ΚΟΑ παράλληλα εξασφάλισε τη συνεργασία με διεθνή ονόματα, όπως ο πιανίστας Πιέρ Λοράν Εμάρ, ο κλαρινετίστας Ντμίτρι Ασκενάζι, οι αρχιμουσικοί Κρίστοφ Πόπεν και Γιούραϊ Βαλτσουχά, η αρπίστα Γιάνα Μπόσκοβα, η Κινέζα βιολονίστα Τιάνγουα Γιάνγκ, ο νεαρός Ινδονήσιος μαέστρος Αντριάν Πραμπάβα κ.ά.

Δεν θα λείπουν και φέτος πλήθος από εκπαιδευτικά προγράμματα, μουσικές δωματίου σε ιδιαίτερους χώρους όπως το Gazarte και το Ωδείο Φίλιππος Νάκας.

Ο Στέφανος Τσιάλης δεν παρέλειψε να συγχαρεί τους δύο προκατόχους του, κ.κ. Φιδετζή και Χριστόπουλο, για το ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο στο οποίο παραλαμβάνει την Ορχήστρα, εστιάζοντας μεταξύ άλλων στο κοινωνικό και εκπαιδευτικό της έργο, που θα γίνει ακόμη πιο εντατικό και εκτενές.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσική
Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (ΚΟΑ)