Έντυπη Έκδοση

ΝΕΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ * 290 ΦΟΡΤΗΓΑ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ... ΑΝΕΡΓΙΑΣ

Αποζημιώσεις εδώ και τώρα ζητούν οι μεταφορείς

Οι Ελληνες μεταφορείς δεν το βάζουν κάτω. Ετσι, στις αρχές Οκτωβρίου, αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), με επικεφαλής τον πρόεδρό της Απόστολο Κενανίδη θα έχει, εκ νέου, συναντήσεις στις Βρυξέλλες, με αντικείμενο την αποζημίωση των Ελλήνων ιδιοκτητών φορτηγών από το ρωσικό εμπάργκο.

Η ομοσπονδία θα έχει συνάντηση με κοινοτικούς αξιωματούχους, αρμόδιους για θέματα μεταφορών (Επιτροπή Μεταφορών της Ε.Ε.), αλλά και με Ελληνες ευρωβουλευτές, οι οποίοι με ερωτήσεις τους στο Ευρωκοινοβούλιο έχουν ταχθεί στο πλευρό των μεταφορέων.

Οι Ελληνες ευρωβουλευτές και η ΟΦΑΕ καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπεριλάβει τον εν λόγω κλάδο στους φορείς που θα λάβουν χρηματοδοτική ενίσχυση για τις οικονομικές απώλειες, λόγω του ρωσικού εμπάργκο, προκειμένου να υπάρξει προσωρινή αντιστάθμιση των επιπτώσεων της υφιστάμενης κατάστασης.

Σύμφωνα με στελέχη της ΟΦΑΕ, οι Ελληνες αυτοκινητιστές έχουν υποστεί σημαντική ζημιά, ωστόσο, μέχρι στιγμής, οι εξαγγελίες, τόσο της Κομισιόν όσο και της ελληνικής κυβέρνησης, δεν τους περιλαμβάνουν ανάμεσα σε αυτούς που θα λάβουν αποζημίωση.

10 εκατ. ευρώ η ζημιά

Οπως τονίζει ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, Απόστολος Κενανίδης, η ζημιά σε ετήσια βάση μπορεί να υπερβεί ακόμη και τα 10 εκατ. ευρώ, ενώ 290 και πλέον αυτοκινητιστές αντιμετωπίζουν το φάσμα της ανεργίας. Μάλιστα, η Ομοσπονδία έχει αποστείλει γράμμα προς τις αντίστοιχες της Ιταλίας, της Ισπανίας και της Πολωνίας για τη σύσταση κοινού μετώπου.

Ως βασικό επιχείρημά της, η ΟΦΑΕ προβάλλει το γεγονός ότι, στο παρελθόν, η Ε.Ε., με νομοθετικές πράξεις [Κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 525/92, Κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 266/93, Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 811/95] ενέκρινε στους Ελληνες μεταφορείς ενισχύσεις, προκειμένου να τους αποζημιώσει για τα επιπλέον χιλιόμετρα που έπρεπε να διανύσουν εξαιτίας του εμπάργκο στην πρώην Γιουγκοσλαβία.

Γενικότερα, στις συναντήσεις με τους κοινοτικούς αξιωματούχους, η ΟΦΑΕ θα υποστηρίξει ότι η απαγόρευση εισαγωγής προϊόντων ευρωπαϊκής προέλευσης, που ανακοίνωσε η Ρωσική Ομοσπονδία, έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην εξαγωγική δραστηριότητα ορισμένων κρατών-μελών, όπως η Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψη ότι το 40% των ελληνικών εξαγωγών σε αγροτικά προϊόντα κατευθύνεται στη Ρωσία.

Ραντεβού

Προκειμένου να ενισχύσει τη διαπραγματευτική της ισχύ, η ΟΦΑΕ θα έχει συναντήσεις και με τους υπουργούς Ανάπτυξης Νίκο Δένδια και Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στους οποίους θα κάνει εκτενή ενημέρωση για τη δραματική κατάσταση που βιώνει ο κλάδος (άνω του 50% του στόλου είναι ακινητοποιημένο), ο οποίος πλήττεται από την παράνομη μεταφορά, την οικονομική κρίση και την υπερφορολόγηση.

Ειδικά, στον υπουργό Ανάπτυξης, η Ομοσπονδία θα παραθέσει σειρά προτάσεων για τον εκσυγχρονισμό των μεταφορέων σε μεγαλύτερα σχήματα, ζητώντας χρηματοδοτικές - κεφαλαιακές διευκολύνσεις.

«Η πολιτεία θα πρέπει να λάβει υπόψη τις μεγάλες οικονομικές εκκρεμότητες προς τις εφορίες και τα ασφαλιστικά ταμεία του κάθε μεταφορέα, λόγω της ανεργίας και της υπολειτουργίας του κλάδου.

Για παράδειγμα, δίνοντας κίνητρα για τη δημιουργία μεγάλων εταιρειών, παρακάμπτοντας τις οφειλές προς τον ασφαλιστικό φορέα και την εφορία και παρέχοντας κεφάλαια εκκίνησης», υποστηρίζει ο κ. Κενανίδης, αποσαφηνίζοντας ότι «η πολιτεία οφείλει να δώσει τη δυνατότητα και στους υπάρχοντες αυτοκινητιστές, ώστε να κάνουν μεταβολή της εταιρείας ή του οχήματός τους, χωρίς να απαιτείται ρύθμιση ή εξόφληση των ασφαλιστικών τους εισφορών, εφόσον δεν αποσύρονται από το επάγγελμα, ή ακόμη να δώσει τη δυνατότητα ρύθμισης σε αυτοκινητιστές που θέλουν να πουλήσουν το όχημά τους και να αποσυρθούν από το επάγγελμα ή να συνταξιοδοτηθούν».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ)
Αποζημιώσεις
Εξαγωγές
ΠΕΞαραγωγοί