Έντυπη Έκδοση

Μετά τις επιχειρήσεις, και οι καταναλωτές απαισιόδοξοι στη Γερμανία

Η ψυχολογία των Γερμανών καταναλωτών χειροτέρεψε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Σεπτέμβριο, με το οικονομικό κλίμα να υποχωρεί εκ νέου στις 8,6 μονάδες και να προβλέπεται νέα κάμψη στις 8,3 μονάδες τον Οκτώβριο.

Οι προσδοκίες για το εισόδημα και την οικονομία, όπως και η διάθεση για αγορές μειώθηκαν όλα στον ίδιο βαθμό, δηλαδή 6-7 μονάδες, σύμφωνα με έρευνα της GfK, εξαιτίας της γεωπολιτικής έντασης που οι καταναλωτές θεωρούν απειλή για τις εξελίξεις στη Γερμανία.

Την περασμένη Τρίτη, ο δείκτης επιχειρηματικής εμπιστοσύνης του Ifo είχε δείξει πως οι επιχειρήσεις δεν πιστεύουν πλέον πως θα υπάρξει ισχυρή ανάπτυξη στο β' μισό του έτους. Ο δείκτης έπεσε στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων 18 μηνών. Στο μεταξύ, και το βαρόμετρο απασχόλησης του Ifo έδειξε κάμψη, επισημαίνοντας την εξασθένιση της γερμανικής οικονομίας.

Ακόμη, το κλίμα μεταξύ των οικονομικών εμπειρογνωμόνων υποχωρεί σταθερά για εννέα συνεχόμενους μήνες. Ο σχετικός δείκτης ZEW, του οποίου η μακροχρόνια επίδοση είναι κατά μέσον όρο 24,6 μονάδες, βρίσκεται τώρα στις 6,9 μονάδες, που είναι το χειρότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2012, όταν οι αγορές άρχισαν να ανεβαίνουν μετά την καταστροφική κρίση χρεών. ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΛΛΩΝΙΑΤΗΣ

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Οικονομικές έρευνες και μελέτες