Έντυπη Έκδοση

Η πληροφορική και οι εξετάσεις

Επιστολή σχετικά με άρθρο του Στράτου Στρατηγάκη για την Πληροφορική μας απηύθυνε ο καθηγητής Αθανάσιος Δημόπουλος. Οπως αναφέρει:

Αγαπητέ κ. Στρατηγάκη, με αφορμή το άρθρο σας που δημοσιεύεται εδώ: http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=448895 σας εκθέτω μερικά γεγονότα και πηγές, τα οποία θα υποθέσω καλοπροαίρετα ότι αγνοείτε, αν και ως εκπαιδευτικός αναλυτής, σύμβουλος Σταδιοδρομίας-μέλος της ΕΛΕΣΥΠ (Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού) και μαθηματικός μού φαίνεται λίγο δύσκολο.

Ελπίζω σε κάθε περίπτωση να αποτελέσουν τροφή για σκέψη και να χρησιμοποιήσετε τις πηγές αυτού του μηνύματος σε μια επόμενη ανάλυσή σας. Επιπλέον ελπίζω είτε το μέσο που φιλοξενεί την άποψή σας είτε και όποιο άλλο μέσο στο οποίο κοινοποιείται η επιστολή αυτή να φιλοξενήσει και μια διαφορετική άποψη.

Ο κ. Λοβέρδος απλά επαναφέρει, και πολύ καλά κάνει, την επιστήμη Η/Υ ως εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλαδικές εξετάσεις σε μια προσπάθεια να εναρμονιστεί με τις πρακτικές προηγμένων εκπαιδευτικών συστημάτων, όπως: 1) International Baccalaureate (ΙΒ). Καταξιωμένο σύστημα πανευρωπαϊκά με υψηλότατο κύρος, φαντάζομαι ως αναλυτής το γνωρίζετε.

http://www.ibo.org/diploma/curriculum/group5/ComputerScience.cfm

2) General Certificate of Secondary Education (GCSE) - Μεγάλη Βρετανία

http://www.ocr.org.uk/qualifications/gcse-computing-j275-from-2012/

3) College Entrance Exami-nation Board (CEEB), που στις ΗΠΑ είναι το κεντρικό συμβούλιο εξετάσεων για εισαγωγή στα Κολέγια

https://apstudent.collegeboard.org/apcourse/ap-computer-science-a/course-details

4) Το Κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα, που υπάρχει ως επιλογή η εξέταση στην Επιστήμη Η/Υ για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια

http://www.moec.gov.cy/ypexams/panexams/exams2014/2014_06_06_015_themata.pdf

Επιπλέον, ως εκπαιδευτικός αναλυτής θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η πραγματικά σοβαρή μελέτη για το Νέο Λύκειο, αποτέλεσμα διαλόγου και πενταετούς προσπάθειας, είναι αυτή που είχε γίνει με το λεγόμενο σχέδιο Κουλαϊδή, που μπορείτε να το βρείτε εδώ:

http://ptsiotakis.blogspot.gr/2014/09/blog-post.html

Η περσινή ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έβγαλε σε διαβούλευση ένα δικής της εμπνεύσεως σχέδιο 12 με 20 Αυγούστου (!) του 2013, στο οποίο το μόνο γνωστικό αντικείμενο που απουσίαζε παντελώς σε σχέση με το σχέδιο Κουλαϊδή ήταν η Επιστήμη Υπολογιστών, όπως μπορείτε πολύ εύκολα να διαπιστώσετε στις σελίδες 19 και 20 του σχεδίου. Οι λόγοι που έγινε αυτό φυσικά και δεν έχουν καμιά επιστημονική βάση. Για τους γνωρίζοντες τον τρόπο και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες λειτουργούσε η τότε ηγεσία του υπ. Παιδείας, αυτά αποφασίστηκαν από ανθρώπους που ουδεμία σχέση έχουν με το εκπαιδευτικό σύστημα για λόγους "logistics" προσωπικού, εν μέσω "διαρροών" περί πλεονάζοντος προσωπικού και "εθελοντικών" μετατάξεων εκπαιδευτικών Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια. Φυσικά μετά την κατακραυγή στα σχόλια της δημόσιας διαβούλευσης, που μπορείτε να δείτε εδώ:

http://www.opengov.gr/ypepth/?p=1687, αναγκάστηκαν να το πάρουν πίσω, και να βρουν μια "λύση"-παρωδία, με ένα μονόωρο μάθημα στη Β' Λυκείου και 2 ώρες στη Γενική Παιδεία της Γ' Λυκείου. Παραμένει δε ιστορική η φράση του τότε υφυπουργού Συμεών Κεδίκογλου στη Βουλή, που έκλεισε το θέμα λέγοντας: "Η Πληροφορική δεν μπορεί να είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα για λόγους που δεν μπορώ να σας εξηγήσω τώρα". Αυτά ως μια μικρή αναδρομή στο πώς φτάσαμε ώς εδώ.

Επικαλούμενος την ιδιότητά σας ως συμβούλου Προσανατολισμού και σταδιοδρομίας, θα ήθελα να σας παραπέμψω και σε μερικές ακόμα πηγές σχετικά με τη χρησιμότητα της Επιστήμης Υπολογιστών στη νέα οικονομία, η οποία δεν είναι πια ένα ευφυολόγημα που παραπέμπει στο μακρινό μέλλον, αλλά συμβαίνει τώρα:

1) Μελέτη της ACM με τίτλο Informatics education: Europe cannot afford to miss the boat

http://europe.acm.org/iereport/ACMandIEreport.pdf.

2) Οι προβολές της ΜΚΟ code.org για τις θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ

http://code.org/stats που δείχνουν ότι οι θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ είναι 1.000.000 περισσότερες από τους απόφοιτους σχετικών σχολών.

3) Στο μήνυμα του προέδρου Obama, που ενθαρρύνει τους νέους να ασχοληθούν με τον Προγραμματισμό με την ευκαιρία της περυσινής Εβδομάδας του Κώδικα. http://youtu.be/6XvmhE1J9ΡΥ

Συνεχίζω με αρθρογραφία επιφανών Ελλήνων ακαδημαϊκών όπως:

1) Δ. Σπινέλλης στην «Καθημερινή»

http://www.kathimerini.gr/736524/opinion/epikairothta/arxeio-monimes-sthles/h-paideia-plhroforikhs-gia-ta-paidia-mas

2) Ι. Τσουκαλάς http://www. tsoukalas.org/newsArticle.aspx?UICulture=el-GR&id=611

3) Ι. Σηφάκης στο «Βήμα»

http://www.tovima.gr/society/article/?aid=528232, παρεμβάσεις που έγιναν κατά το χρόνο της διαβούλευσης του περσινού Ν/Σ και αγνοήθηκαν προκλητικά.

Τέλος, θα ήθελα να επικαλεστώ την ιδιότητά σας ως μαθηματικού, και να κλείσω με ένα ερώτημα. Δείτε στο πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Μαθηματικών του ΕΚΠΑ τα Μαθήματα Δέσμης Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών http://noether.math.uoa.gr/Undergraduate/programma-spoydn/propty3c7iaka-mathmata/mathmata-allon-tmimaton/mathmata-allon-tmimaton και τα μαθήματα επιλογής Εφαρμοσμένης Κατεύθυνσης http://noether. math.uoa.gr/Undergraduate/programma-spoydn/propty3c 7iaka-mathmata/mathmata-epilogs-efarmosmenis-kate ythynsis και απαντήστε μου αν έχετε την ευγενή καλοσύνη: Σε ποιο από τα δύο γνωστικά αντικείμενα πρέπει να έχει κάποιος υποψήφιος του τμήματος αυτού υπόβαθρο ώστε να διευκολυνθεί κατά τη διάρκεια των σπουδών του; Στη Χημεία ή στην Επιστήμη Υπολογιστών, και γιατί;».

Με τον δέοντα σεβασμό, Δημόπουλος Αθανάσιος, καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΑΚΗ:

Δεν αρνούμαι την εξέταση του προγραμματισμού στις πανελλαδικές εξετάσεις, αφού προτείνω να εξετάζεται ως ειδικό μάθημα σε όσες σχολές κρίνουν ότι το θέλουν. Αυτό που πρέπει να αποφύγουμε είναι η δημιουργία 6ου πεδίου με τις σχολές της Πληροφορικής χωριστά (που είναι η λύση την οποία προωθεί το υπουργείο Παιδείας, αν κατάλαβα καλά τις δηλώσεις του υπουργού). Αυτό, σε συνδυασμό με την πιθανή δημιουργία 7ου πεδίου, όπως ζητούν τα υπουργεία Εθνικής Αμυνας και Δημόσιας Τάξης, θα βάζει διλήμματα στους υποψηφίους που θα πρέπει στην αρχή της Γ' Λυκείου να επιλέγουν μόνο ένα πεδίο από τα επτά! Το πρόβλημα, συνεπώς, δεν είναι η Πληροφορική ως μάθημα, αλλά οι συνέπειες που θα έχει στο νέο εξεταστικό σύστημα και στις επιλογές των υποψηφίων.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Στη στήλη
Οι αναγνώστες γράφουν