Έντυπη Έκδοση

ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΝ ΠΙΣΩ ΟΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΙ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΜΕΤΡΟ, ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ, ΤΡΑΜ

Αντί για τις συγκοινωνίες στα... βουλευτικά γραφεία

Κι άλλο κρούσμα ηλεκτροπληξίας στο μετρό. Οι νέοι συρμοί 1ης γενιάς παρουσιάζουν τεχνικά προβλήματα

Ελλείψεις προσωπικού στη ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) καταγγέλλουν η Ενωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ και το Σωματείο Ηλεκτροδηγών και λοιπών εργαζομένων κίνησης της ΣΤΑΣΥ (ΣΗΕΚ).

Οπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, η έλλειψη προσωπικού, η οποία οφείλεται και στις αποσπάσεις υπαλλήλων σε... βουλευτικά γραφεία, αποτυπώνεται στην ταλαιπωρία που υφίσταται το επιβατικό κοινό στην έκδοση καρτών απεριορίστων διαδρομών. Τα σωματεία επισημαίνουν ότι δεν θα ανεχθούν «αυτή την εξοργιστική κατάσταση», καλώντας την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να προχωρήσουν στις εξής ενέργειες:

- Να επανέλθουν στα καθήκοντά τους οι αποσπασμένοι, ώστε να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στα εκδοτήρια και να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

- Να γίνει πρόσληψη προσωπικού για τη συμπλήρωση των κενών θέσεων εργασίας στην έκδοση εισιτηρίων, τη λειτουργία και τον τεχνικό τομέα, αφού στις συγκεκριμένες δραστηριότητες οι εργασίες διεκπεραιώνονται μόνο χάρη στο φιλότιμο των εργαζομένων.

- Να επαναπροσληφθούν οι απολυμένοι του μετρό και να επιστρέψουν οι μεταταγμένοι της γραμμής 1 (πρώην ΗΣΑΠ), που αν και εξειδικευμένοι σε θέματα λειτουργίας, έχουν διατεθεί για τη φύλαξη αρχαιολογικών χώρων.

Σαν να μην έφταναν τα ανωτέρω, το ΣΗΕΚ κατήγγειλε και νέο κρούσμα ηλεκτροπληξίας, σε καμπίνα ηλεκτροδήγησης, σε συρμό της πρώτης γενιάς του μετρό. Το σωματείο υποστηρίζει ότι ο συρμός, στον οποίο συνέβη το περιστατικό, έχει «βεβαρημένο παρελθόν», ζητώντας από τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ τον επανέλεγχο, για λόγους ασφαλείας, όλων των συρμών της πρώτης γενιάς.

«Αλλο ένα κρούσμα ηλεκτροπληξίας στην καμπίνα ηλεκτροδήγησης έλαβε χώρα, στις 26/9/14, στη Γραμμή 2 του μετρό. Ο συρμός στον οποίο συνέβη το περιστατικό έχει βεβαρημένο παρελθόν και αναρωτιόμαστε εάν είναι τυχαίο το ότι τα περισσότερα γεγονότα έχουν συμβεί σε τρένα 1ης σειράς», αναφέρει το ΣΗΕΚ, καλώντας τη ΣΤΑΣΥ να αποσύρει άμεσα και να επισκευάσει όλους τους συρμούς πρώτης γενιάς.

Ξέχωρα από το ανωτέρω περιστατικό, αρνητική εντύπωση έχει προκαλέσει το γεγονός ότι και οι νέοι συρμοί τρίτης γενιάς παρουσιάζουν τεχνικά προβλήματα. Το υπουργείο Μεταφορών, στις αρχές Ιουνίου, έκανε λόγο για «οριστική παραλαβή» των 17 νέων, κορεατικής κατασκευής, συρμών στην εταιρεία «Σταθερές Συγκοινωνίες». Δυστυχώς, μονάχα δύο, έναντι δεκαεπτά, κυκλοφορούν στις γραμμές του μετρό. Πρόβλημα έχει δημιουργηθεί στο μηχανισμό που σχετίζεται με το κλείσιμο θυρών.

Αν και η ΣΤΑΣΥ, που λειτουργεί το δίκτυο του μετρό, δεν αντιμετωπίζει έλλειψη συρμών, το γεγονός ότι οι νέοι συρμοί κάνουν αραιά την εμφάνισή τους στο δίκτυο δεν αποτελεί ενθαρρυντικό στοιχείο, παρ' όλο που αποκτήθηκαν (κυρίως) για την επέκταση του μετρό στον Πειραιά.

Το εν λόγω πρόβλημα, σύμφωνα με υπηρεσιακούς παράγοντες της Αττικό Μετρό, είναι διαχειρίσιμο και, όπως τονίζεται, τις επόμενες 15 ημέρες θα δοθούν ακόμα τρεις στην εταιρεία «Σταθερές Συγκοινωνίες» και οι υπόλοιποι σταδιακά.

Ωστόσο, το γεγονός ότι για τους 17 συρμούς δαπανήθηκαν 155 εκατ. ευρώ και αυτοί χρειάζονται πρόσθετες επισκευές, είναι κάτι το οποίο έχει σχολιαστεί αρνητικά, πέρα από την κοινή διαπίστωση ότι ταλαιπωρούνται οι υφιστάμενοι, οι οποίοι κάλλιστα θα μπορούσαν να έχουν μεγαλύτερο χρόνο συντήρησης.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες)
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Εργασιακά θέματα
Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ)
Αττικό Μετρό Α.Ε.