Έντυπη Έκδοση

ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΠΟΙΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΘΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΘΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ!

Ολα στου κασίδη το κεφάλι

Τα τμήματα Φυσικής Αγωγής, Βιολογίας, Θεάτρου, Μουσικών Σπουδών, Κοινωνιολογίας, Πολιτικών Επιστημών, οι Στρατιωτικές Σχολές κ.ά. κανείς δεν ξέρει ακόμα πού θα ενταχθούν

ΗΕλένη είναι μαθήτρια της Β' Λυκείου και θέλει να σπουδάσει Ψυχολογία. Επέλεξε την ομάδα προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών, χωρίς να γνωρίζει αν είναι η σωστή επιλογή, γιατί το υπουργείο Παιδείας ακόμη δεν έχει ανακοινώσει ποιες σχολές θα περιλαμβάνει κάθε επιστημονικό πεδίο.

Η άγνοια από έλλειψη ενημέρωσης εντείνει το άγχος και την ανασφάλεια, ενώ τα παιδιά νιώθουν πειραματόζωα Η άγνοια από έλλειψη ενημέρωσης εντείνει το άγχος και την ανασφάλεια, ενώ τα παιδιά νιώθουν πειραματόζωα Τα τμήματα Ψυχολογίας μπορεί να ενταχθούν στο πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών και τότε η Ελένη θα εξεταστεί στις πανελλαδικές εξετάσεις στα Αρχαία, τα Λατινικά, την Ιστορία και τη Γλώσσα. Αν, όμως, τα τμήματα Ψυχολογίας ενταχθούν στο πεδίο των Οικονομικών, Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, τότε η Ελένη θα εξεταστεί στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, τις Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες και τη Γλώσσα.

Σχολές υψηλής ζήτησης

Θα ήθελε να γνωρίζει σε ποιο πεδίο θα ενταχθούν τα τμήματα Ψυχολογίας για να αρχίσει να προετοιμάζεται στα αντίστοιχα μαθήματα. Ας μην ξεχνάμε ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένας διαγωνισμός συμπλήρωσης θέσεων, και στις σχολές υψηλής ζήτησης, όπως τα τμήματα Ψυχολογίας, ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος, όπως φανερώνει και η βάση των τμημάτων, που βρίσκεται γύρω στο 18.

Το άγχος της επιτείνεται γιατί σε όποιο επιστημονικό πεδίο και να ενταχθούν τα τμήματα Ψυχολογίας θα εξεταστεί σε μαθήματα που δεν έχουν καμία σχέση με τις σπουδές που ονειρεύεται να κάνει. Αν ενταχθούν στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες, τότε θα εξεταστεί -και, το σημαντικότερο- θα κριθεί η επιτυχία της στη σχολή από τα Αρχαία Ελληνικά, που δεν της είναι καθόλου χρήσιμα στις σπουδές που ονειρεύεται να κάνει. Αν ενταχθούν στις Οικονομικές, Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες, τότε θα εξεταστεί στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής.

Η Στατιστική είναι απαραίτητη στις σπουδές του ψυχολόγου, αλλά τα υπόλοιπα μαθηματικά δεν της χρειάζονται καθόλου και, δυστυχώς, θα κριθεί η επιτυχία της από αυτά. Το βάρος είναι μεγάλο να εξετάζεσαι και να κρίνεσαι σε μαθήματα που είναι άχρηστα στις μελλοντικές σου σπουδές. Αν νιώθεις ότι η ασυνέπεια του υπουργείου, να εντάξει τις σχολές στα επιστημονικά πεδία, σου κάνει την προσπάθεια ακόμη δυσκολότερη, αφού δεν μπορείς να εστιάσεις την προσοχή σου στο δύσκολο μάθημα που πρέπει να μάθεις πολύ καλά για να πετύχεις στη σχολή των ονείρων σου, επικρατώντας του ανταγωνισμού, τότε αγανακτείς.

Ο σεβασμός του υπουργείου στα παιδιά μας, αλλά και σε αυτά που ψήφισε το ίδιο στο νόμο για το Νέο Λύκειο, είναι -πιστεύω- απαραίτητος. Ο νόμος για το Νέο Λύκειο αναφέρει: «Ο καθορισμός του συντελεστή βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα, από τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα, ανά Σχολή ή Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση πραγματοποιείται με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, έπειτα από πρόταση του αρμόδιου οργάνου διοίκησης της Σχολής ή του Τμήματος, η οποία περιέρχεται σε αυτόν έως την 1η Μαρτίου εκάστου έτους και ισχύει για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μαθητών της Α' Τάξης του σχολικού έτους στο οποίο αυτή προτείνεται».

Δηλαδή την 1η Μαρτίου 2014 έπρεπε ο υπουργός Παιδείας να έχει στα χέρια του την πρόταση των τμημάτων για το συντελεστή βαρύτητας και συνεπώς θα μπορούσε, αν ήθελε, να ανακοινώσει την ένταξη των τμημάτων στα επιστημονικά πεδία, λύνοντας το πρόβλημα της Ελένης και χιλιάδων άλλων παιδιών.

Δεν γνωρίζουν

Γιατί, δυστυχώς, δεν είναι μόνο η Ελένη που έχει αυτό το πρόβλημα. Χιλιάδες άλλα παιδιά έχουν παρόμοιες απορίες με την Ελένη, αφού δεν γνωρίζουν πού εντάσσονται οι σχολές που τους ενδιαφέρουν. Τα τμήματα Φυσικής Αγωγής, Βιολογίας, Θεάτρου, Μουσικών Σπουδών, Κοινωνιολογίας, Πολιτικών Επιστημών, οι Στρατιωτικές και οι Αστυνομικές Σχολές και άλλες δεν ξέρουμε πού θα ενταχθούν, με αποτέλεσμα τα παιδιά να μην γνωρίζουν σε ποια μαθήματα πρέπει να εστιάσουν την προσοχή τους.

Η άγνοια από έλλειψη ενημέρωσης εντείνει το άγχος και την ανασφάλεια, τα παιδιά νιώθουν πειραματόζωα και αυτό μόνο καλό δεν κάνει σε κανένα μας.

«Να μην μπει στο περιθώριο το μάθημα της Χημείας»

Επιστολή-παρέμβαση πανεπιστημιακών από τις ΗΠΑ

Παρέμβαση στο θέμα της διδασκαλίας της Χημείας στα σχολεία πραγματοποίησαν προχθές με ανοιχτή επιστολή τους προς τον υπουργό Παιδείας διακεκριμένοι Ελληνες επιστήμονες που εργάζονται στις ΗΠΑ. Ανάμεσα σε αυτούς ήταν και ο καθηγητής Κ. C. Nicolaou, υποψήφιος για το Νόμπελ Ιατρικής.

Στην επιστολή τους, οι επιστήμονες εκφράζουν την αντίθεσή τους στην εισαγωγή της Πληροφορικής ως εξεταζόμενου μαθήματος εναλλακτικά της Χημείας και αναφέρονται στη σημασία της τελευταίας για τη μελέτη των ασθενειών, την καλλιέργεια κριτικής σκέψης και την κατανόηση φαινομένων της καθημερινής ζωής. Παράλληλα, τονίζουν τη συμβολή της Χημείας στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και τη χρησιμότητά της ως εφαρμοσμένης επιστήμης σε τομείς όπως η νανοτεχνολογία, η παρασκευή νέων φαρμάκων και η συντήρηση τροφίμων και υλικών.

Καταλήγοντας, οι επιστήμονες εκτιμούν ότι η επαρκής γνώση της Χημείας πρέπει να είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εισαγωγή σε σχολές και τμήματα Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών. Αναγνωρίζουν τη σημασία της Πληροφορικής, αλλά πιστεύουν ότι ο ρόλος της είναι η παροχή ευχέρειας χρήσης εφαρμογών στους μαθητές καθώς και γνώσεων προγραμματισμού για συγκεκριμένες ειδικές σχολές. Σύμφωνα με την επιστολή, η θέση της Χημείας στο περιθώριο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος θα υπονόμευε την επάρκεια του επιστημονικού δυναμικού της Ελλάδας και θα είχε αρνητικές συνέπειες στην τεχνολογική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Γ. ΠΑΓ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αναλύσεις
Νέο Λύκειο
Εκπαίδευση
Παιδεία
Υπουργείο Παιδείας