Έντυπη Έκδοση

RENAULT ESPACE

Αλλάζει κατηγορία

ΤΟ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΩΣ MPV ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ. ΤΩΡΑ ΜΑΣ ΕΠΑΝΑΣΥΣΤΗΝΕΤΑΙ ΩΣ CROSSOVER

Το όνομα Espace δεν είναι άγνωστο στην αγορά. Για την ακρίβεια, αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της Renault, καθώς είναι αυτό που πριν από τρεις δεκαετίες εισήγαγε τον όρο -και την κατηγορία- MPV στο χάρτη της αυτοκίνησης.

Πέντε γενιές μετά, το Espace επανέρχεται, αλλά όχι ως ένα συμβατικό πολυχρηστικό. Η hot κατηγορία στις μέρες μας είναι αυτή των crossover. Η οποία δεν διαφέρει πάρα πολύ από εκείνη των MPV ή, για την ακρίβεια, διαφέρει τόσο και σε εκείνους τους τομείς που χρειάζεται, ώστε να είναι πιο ελκυστική.

Χαμηλότερο ύψος οροφής, πιο δυναμική σχεδίαση και σε ορισμένες περιπτώσεις τετρακίνηση είναι τα στοιχεία που διαφοροποιούν ένα crossover από ένα πρακτικό μεν, αδιάφορο αισθητικά δε, MPV. Η αλήθεια είναι πως τα MPV, όπως και τα station wagon, απαιτούν πολλές ώρες στο σχεδιαστήριο ώστε να αποκτήσουν ελκυστική εμφάνιση. Πρόκειται για μια άσκηση που δεν είναι πάντοτε επιτυχημένη, αλλά ακόμη κι αν είναι, έχει να αντιπαρέλθει την προκατάληψη του κόσμου απέναντι σε τέτοιου είδους μοντέλα.

Κάπου εδώ, η Renault τραβάει τον άσο από το μανίκι, παρουσιάζοντας το νέο Espace ως μοντέλο διαφορετικής κατηγορίας. Ποιας; Εύκολο. Εκείνης των crossover. Για την ακρίβεια, οι Γάλλοι μάς πληροφορούν πως έχουν επανασχεδιάσει το Espace, περιγράφοντάς το ως «μεγάλο, μοντέρνο και καινοτόμο crossover». Μέχρι στιγμής, έχουν δει το φως της δημοσιότητας ελάχιστες φωτογραφίες του νέου μοντέλου, οι οποίες όμως αρκούν για να επιβεβαιώσουν τον πρώτο ισχυρισμό της Renault. Πράγματι, το νέο Espace δείχνει μεγάλο, ενώ όπως μαθαίνουμε, θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, 5θέσιο και 7θέσιο.

Και με το χαρακτηρισμό μοντέρνο, όμως, δύσκολα θα διαφωνήσει κανείς. Είτε κρίνει από τα σχόλια στο Διαδίκτυο είτε από τα στάνταρ των υπόλοιπων 7θέσιων μοντέλων που υπάρχουν στην αγορά, το νέο Espace είναι όμορφο και στο πνεύμα της εποχής. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες (περιλαμβανομένης της πανοραμικής οροφής) και τα σχεδιαστικά highlights τύπου παράθυρο 3Ύ4 μεταξύ 3ης κολόνας και πίσω μέρους, επιβεβαιώνουν πως η σχεδιαστική ομάδα της Renault μπορεί ακόμη να πιάσει υψηλά στάνταρ απόδοσης.

Εκείνο που μένει να αποδειχτεί είναι ο χαρακτηρισμός του νέου Espace ως καινοτόμου. Η ψηλή θέση οδήγησης και η άριστη ορατότητα θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένες, όπως και οι έξυπνες λύσεις στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Στην ύπαρξη τετρακίνησης δεν θα ποντάραμε πολλά, καθώς η συνολική εικόνα του αυτοκινήτου, με τις απαστράπτουσες ζάντες αλουμινίου, δεν δείχνει να συμπαθεί ιδιαίτερα τη λάσπη.

Στα τυπικά, το νέο Espace θα χρησιμοποιεί το πάτωμα CMF1 και θα εφοδιάζεται στις διάφορες εκδόσεις του με κινητήρες τούρμπο βενζίνης ή πετρελαίου, βασισμένους στη φιλοσοφία downsizing. Το Espace παρουσιάζεται αυτές τις μέρες στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Οταν έρθει στην αγορά, στα μέσα στο 2015, θα ξεκαθαρίσει και το αν η τοποθέτησή του στα crossover αποτελεί μια πραγματική στροφή στην ιστορία του μοντέλου ή απλά μια έμπνευση του τμήματος μάρκετινγκ, προκειμένου να ακολουθήσει την τάση της μόδας.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκίνητο
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων