Έντυπη Έκδοση

FORD C-ΜΑΧ & GRAND C-ΜΑΧ

Συνολική αναβάθμιση

ΠΙΟ ΜΟΝΤΕΡΝΑ, ΜΕ ΝΕΑ ΓΚΑΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ, ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΤΑ C-ΜΑΧ ΚΑΙ GRAND C-ΜΑΧ ΠΡΟΒΑΛΛΟΥΝ ΩΣ Η ΠΛΗΡΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΑ MPV

Είναι γεγονός πως η ιδέα ενός facelift, και μάλιστα μοντέλου που ανήκει στην κατηγορία των MPV, δύσκολα προκαλεί ενθουσιασμό. Ομως, για μια στιγμή. Εδώ μιλάμε για το μοντέλο που προσπάθησε -και σε μεγάλο βαθμό τα κατάφερε- να «κρύψει» από τον οδηγό του τη mini van διάσταση πολλών μοντέλων της κατηγορίας.

 Ναι, το C-Max απέδειξε πως ένα πολυχρηστικό δεν είναι απαραίτητα βαρετό στην οδήγηση. Οταν πρωτοπαρουσιάστηκε μάλιστα, ήταν ενδιαφέρον και αισθητικά.

Στην παρούσα φάση έρχεται ανανεωμένο στιλιστικά και πιο ενδιαφέρον από ποτέ, μηχανικά. Εδώ και μερικά χρόνια, η Ford αποφάσισε να δημιουργήσει μια ενιαία «σχεδιαστική γλώσσα», που θα διέπει όλα της τα μοντέλα, ανεξαρτήτως της αγοράς για την οποία προορίζονται. Αυτό σημαίνει πρακτικά πως η μάσκα του νέου C-Max παραπέμπει σε Focus και Mondeo, με το καπό να έχει επίσης επανασχεδιαστεί και το τελείωμα του αμαξώματος να διαθέτει πιο απαλές γραμμές.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές ήρθαν πάνω στην ώρα και περιλαμβάνουν ένα ταμπλό με λιγότερους διακόπτες και καλύτερη λειτουργικότητα. Περισσότεροι αποθηκευτικοί χώροι και αναβαθμισμένη ποιότητα υλικών είναι τα στοιχεία που συμπληρώνουν την εικόνα των C-Max και Grand C-Max, με το τελευταίο να αποτελεί την 7θέσια εκδοχή του πρώτου. Στα παραπάνω, θα πρέπει να προστεθούν οι επεμβάσεις που έγιναν, ώστε να βελτιωθεί η ηχομόνωση και να περιοριστούν οι κραδασμοί, κυρίως στις εκδόσεις ντίζελ και τη λειτουργία Stop/Start του κινητήρα.

Εδώ και μερικά χρόνια,  η Ford αποφάσισε να δημιουργήσει μια ενιαία «σχεδιαστική γλώσσα»,  που θα διέπει όλα της τα μοντέλα, ανεξαρτήτως  της αγοράς για την οποία προορίζονται. Αυτό σημαίνει πρακτικά πως  η μάσκα του νέου C-Max παραπέμπει σε Focus και Mondeo, με το καπό να έχει επίσης επανασχεδιαστεί  και το τελείωμα του αμαξώματος να διαθέτει  πιο απαλές γραμμές Εδώ και μερικά χρόνια, η Ford αποφάσισε να δημιουργήσει μια ενιαία «σχεδιαστική γλώσσα», που θα διέπει όλα της τα μοντέλα, ανεξαρτήτως της αγοράς για την οποία προορίζονται. Αυτό σημαίνει πρακτικά πως η μάσκα του νέου C-Max παραπέμπει σε Focus και Mondeo, με το καπό να έχει επίσης επανασχεδιαστεί και το τελείωμα του αμαξώματος να διαθέτει πιο απαλές γραμμές Για να θεωρείται ένα facelift ολοκληρωμένο, θα πρέπει να συνοδεύεται και από πλουσιότερο εξοπλισμό. Σε επίπεδο τεχνολογίας, τα στοιχεία που πρέπει να αναζητήσετε στο ανανεωμένο C-Max είναι το «active park», σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος με επιπλέον αισθητήρες στο πίσω μέρος, το αναβαθμισμένο σύστημα «city stop» για την αποφυγή συγκρούσεων, το «cruise control» που διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και το σύστημα συνδεσιμότητας «Sync 2» που δέχεται φωνητικές εντολές.

Σε επίπεδο κινητήρων, η Ford είναι από τις εταιρείες που εισήλθαν στο κλαμπ του downsizing και μάλιστα με ιδιαίτερη επιτυχία, αν σκεφτεί κανείς τις διακρίσεις που έχει λάβει ο κινητήρας Ecoboost 1.0 λίτρου. Με δεδομένο πως η Ford προσανατολίζεται στη χρησιμοποίηση του συγκεκριμένου κινητήρα στο Mondeo, είναι λογικό και οι εκδόσεις του C-Max να έχουν αυτόν ως αφετηρία. Σε δύο εκδόσεις μάλιστα από πλευράς ισχύος, 100 και 125 ίππων. Το ίδιο ισχύει και για τον Ecoboost 1.5, που θα διατίθεται σε εκδόσεις 150 και 180 ίππων.

Οι εκδόσεις πετρελαίου θα εφοδιάζονται είτε με τον 1.5 TDCi που αντικατέστησε τον παλιό 1.6 και αποδίδει, ανάλογα με την έκδοση, 95 ή 120 ίππους, είτε με τον αναβαθμισμένο δίλιτρο που εκπέμπει 20% λιγότερο CO2.

Σε κάθε περίπτωση, η ουσία για το ανανεωμένο C-Max είναι πως φιλοδοξεί να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο στην κατηγορία των μεσαίων MPV. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Stephen Odell, αντιπρόεδρος της εταιρείας για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, «όλοι οι κινητήρες χαρακτηρίζονται από μειωμένες εκπομπές ρύπων, χωρίς να θυσιάζουν κανένα από τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου».

Από το 2003 που παρουσιάστηκε, το C-Max έχει πουλήσει στην Ευρώπη περισσότερες από 1,2 εκατ. μονάδες. Τη χρονιά που διανύουμε οι πωλήσεις του αντιπροσωπεύουν λίγο πάνω από το 12% της κατηγορίας. Νούμερο, που η Ford φιλοδοξεί να το δει να μεγαλώνει, όταν το ανανεωμένο C-Max έρθει στην αγορά, στις αρχές του 2015.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκίνητο
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων