Έντυπη Έκδοση

Hollywood

ΕΝΑΣ ΝΟΥΑΡ ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ

Από την ταινία «Εμφυτο ελάττωμα» Από την ταινία «Εμφυτο ελάττωμα» ΕΦΤΑΣΕ τώρα και η σειρά του αινιγματικού, απομονωμένου από τα μίντια και γενικά τη διαφήμιση, Αμερικανού συγγραφέα Τόμας Πίντσον, γνωστού για έργα όπως τα «V», «Το ουράνιο τόξο της βαρύτητας» και «The Crying of Lot 49», να δει έργο του να διασκευάζεται για τον κινηματογράφο.

Ο γνωστός, υποψήφιος για πέντε Οσκαρ, σκηνοθέτης Πολ Τόμας Αντερσον («Magnolia», «Θα χυθεί αίμα», «The Master») ανέλαβε πρόσφατα να μεταφέρει στην οθόνη το έργο του, «Εμφυτο ελάττωμα» (Inherent Vice, 2009), που μεταφράστηκε και στα ελληνικά το 2011.

Η ιστορία της ταινίας, που αυτές τις μέρες προβάλλεται στο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Νέας Υόρκης και που η διεθνής πρεμιέρα της ορίστηκε για τις 12 Δεκεμβρίου, εκτυλίσσεται το 1970 σε μια φανταστική παραλία της Καλιφόρνιας, που κατοικείται από παρανοϊκούς ραλίστες, ρατσιστές μοτοσικλετιστές, πρώην κατάδικους υποστηρικτές της μαύρης δύναμης και χίπηδες που έχουν μετατραπεί σε ναρκομανείς. Ανάμεσά τους περιφέρεται ο ντετέκτιβ Ντοκ Σπορτέλο (Γιοακίν Φίνιξ), ο οποίος προσπαθεί ν' ανακαλύψει την εξαφανισμένη πρώην φιλενάδα του Σάστα Φέι Χέπγουερθ (Κάθριν Γουότερστον), προς έκπληξη του διεφθαρμένου αστυνομικού Μπγιόρνσεν (Τζος Μπρόλιν). Στην πορεία του, ο Σπορτέλο θ' ανακαλύψει μια συνωμοσία στην οποία μπλεγμένοι είναι ένας μυστηριώδης κτηματομεσίτης (Ερικ Ρόμπερτς) κι ένας σαξοφωνίστας (Οουεν Γουίλσον). Πάνω απ' όλους κινείται το φάσμα του Χρυσού Κυνόδοντα, που μπορεί να είναι ένα πλοίο, ένα ινδονησιακό καρτέλ ηρωίνης, ένα κέντρο αποτοξίνωσης, ένα συνδικάτο οδοντογιατρών ή και κάτι πολύ πιο μεγάλο.

«Για μένα ο Χρυσός Κυνόδοντας είναι απλά ένας θεματοφύλακας για οτιδήποτε», ανέφερε ο ίδιος ο Αντερσον, στην προσπάθειά του να εκφράσει την ουσία της θεωρίας συνωμοσίας, που βρίσκεται στη ραχοκοκαλιά των βιβλίων του Πίντσον. Τόσο ο Αντερσον, που μεγάλωσε στην κοιλάδα του Σαν Φερνάντο, όσο και ο Πίντσον, που έζησε για ένα διάστημα στην παραλία του Μανχάταν, μοιράζονται την αγάπη τους για τις αντιφάσεις της Νότιας Καλιφόρνιας. Πριν από χρόνια, ο Αντερσον σχεδίαζε να διασκευάσει το βιβλίο «Vineyard» (1990) του Πίντσον, αλλά δεν έβρισκε τον κατάλληλο τρόπο. Μέχρι το 2009, όταν εκδόθηκε το «Εμφυτο ελάττωμα» και που αμέσως τον τράβηξε -έγραψε το σενάριο το 2012, ταυτόχρονα με εκείνο του «The Master». «Σκέφτηκα πως δεν χρειαζόταν να γυρίσω μια ταινία για την Καλιφόρνια της δεκαετίας του '60», είπε, προσθέτοντας, «κάτι που είχα ήδη φτιάξει», αναφερόμενος στην ταινία του «Boogie Nights», που είχε γυρίσει το 1997.

Για να πετύχει όσο καλύτερα μπορούσε την ταινία του, ο Αντερσον διασκεύασε όλες τις 384 σελίδες του μυθιστορήματος. «Βασικά το αντέγραψα όλο», αναφέρει, «ώστε να το αντιμετωπίζω σαν σενάριο. Εμοιαζε με ενδιάμεση πόρτα. Αλλά καταλαβαίνω αυτή τη μορφή. Παρ' όλο που ήταν μεγάλο, ήταν εύκολο για μένα να το περικόψω». Σταδιακά, ο Αντερσον άρχισε να μπαίνει στην ουσία του έργου και να βλέπει την παραδοσιακή νουάρ ατμόσφαιρά του. Με αποτέλεσμα να παρακολουθήσει ξανά κλασικές ταινίες, όπως «Μια σφαίρα, ένα αντίο», «Φίλησέ με θανάσιμα» και «Ο μεγάλος ύπνος», όπου ανακάλυψε πως σπάνια είχε σημασία η αληθοφάνεια όσο είχε η απόλαυση του να φτιάχνεις μια ταινία.

Τελικά, απ' ό,τι φαίνεται, ο Αντερσον έφτιαξε μια αστυνομική περιπέτεια γεμάτη οπτικά γκαγκ και χιουμοριστικά, συχνά σουρεαλιστικά στοιχεία, που ο σκηνοθέτης, όπως παραδέχεται, εμπνεύστηκε από ταινίες όπως το «Ακρως... τρελό και απόρρητο» και «Μια απίθανη... απίθανη πτήση». Στα απρόοπτα της ταινίας είναι και η παρουσία σε ρόλο γκεστ σταρ του ίδιου του 77χρονου Πίντσον, αν και ο ίδιος αρνείται να δώσει οποιαδήποτε συνέντευξη. Μονάχα ο Τζος Μπρόλιν μπόρεσε να το σχολιάσει, λέγοντας πως «κανένας μας δεν το γνώριζε, ήρθε στα γυρίσματα ως άστατος εικονοκλάστης που είναι, και παρέμεινε στη γωνιά».

Ο ΓΚΑΝΓΚΣΤΕΡ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ

Ο ΡΑΣΕΛ Κρόου θα ερμηνεύει έναν γκάνγκστερ που προσλαμβάνει έναν ιδιωτικό ντετέκτιβ για να ανακαλύψει ένα εξαφανισμένο κορίτσι και ξεσκεπάζει μια συνωμοσία στο αστυνομικό θρίλερ «The Nice Guys» («Τα καλά παιδιά»), που θα σκηνοθετήσει ο σεναριογράφος/σκηνοθέτης Σέιν Μπλακ, γνωστός τόσο από την πρόσφατη ταινία «Iron man 3» όσο και από το παλιότερο γκανγκστερικό θρίλερ «Φιλιά και σφαίρες». Σε συμπρωταγωνιστικό ρόλο και ο Ματ Μπόουμερ, που μόλις τέλειωσε τα γυρίσματα από την ταινία «Magic Mike XXL», σίκουελ της ταινίας που είχε γυρίσει το 2012 ο Στίβεν Σόντερμπεργκ.

ΣΤΟ ΑΤΕΛΙΕ ΤΟΥ ΧΟΚΝΕΪ

ΣΤΟ διάσημο Βρετανό ζωγράφο Ντέιβιντ Χόκνεϊ στρέφεται ο ντοκιμαντερίστας Ράνταλ Ράιτ για το ντοκιμαντέρ του «David Hockney», που ετοιμάζει αυτή τη στιγμή για προβολή τον Νοέμβριο. Ο χαρισματικός ζωγράφος οδηγεί το σκηνοθέτη στα αρχεία και στο στούντιό του, όπου εργάζεται επτά ημέρες τη βδομάδα, για να παρουσιάσει τη δουλειά του αλλά και τα χρόνια της διαμόρφωσής του στη σκηνή της βρετανικής «ποπ αρτ», στην κατοπινή περίοδο της δουλειάς του στην Καλιφόρνια, καθώς και την εμπειρία του ως γκέι στην περίοδο της κρίσης που προκάλεσε το AIDS.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Σινεμά
Hollywood