Έντυπη Έκδοση

ΣΕ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΥΨΗΛΟ Η ΑΝΕΡΓΙΑ * ΠΕΝΕΝ: ΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΑΠΕΙΛΟΥΣΑΝ ΜΕ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ

Δεν έχει μπάρκο για Ελληνες

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για τη μετατροπή της υποχρεωτικής συνεισφοράς των εφοπλιστών σε εθελοντική. Η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού και ο πρόεδρός της, Αντώνης Νταλακογεώργος, αφού πρώτα επισημαίνουν ότι οι Ελληνες εφοπλιστές «απειλούσαν θεούς και δαίμονες ότι, εάν υπήρχε η οποιαδήποτε μεταβολή στο θεσμικό πλαίσιο (υποχρεωτική φορολόγηση), θα συνιστούσε αιτία αποχώρησης από την ελληνική σημαία, ακόμη και ναυτιλιακών εταιρειών που είναι εγκατεστημένες στη χώρα μας», υποστηρίζουν τα εξής:

Σε ρότα ανεργίας  οι Ελληνες ναυτικοί Σε ρότα ανεργίας οι Ελληνες ναυτικοί ** Οι εφοπλιστές εντείνουν το διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών από την ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά και από τις άλλες κατηγορίες πλοίων.

Ο αριθμός των Ελλήνων ναυτεργατών συρρικνώνεται πλέον σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα ρεκόρ και είναι πλέον ο μικρότερος των τελευταίων 80 ετών.

** Υπολογίζονται σε πάνω από 12 δισ. ευρώ, σε ετήσια βάση, τα κέρδη των ναυτιλιακών εταιρειών που απαλλάσσονται οποιασδήποτε φορολόγησης. Η κερδοφορία τους αγγίζει επίπεδα πρωτοφανή και ιλιγγιώδη. Αυτό φαίνεται και στις επενδύσεις σε νέα πλοία (νέες ναυπηγήσεις και second hand), οι οποίες ξεπερνούν, τα τελευταία χρόνια, τα 100 δισ. ευρώ.

Μάλιστα, όπως επισημαίνει η ΠΕΝΕΝ, οι εφοπλιστές τυγχάνουν, μεταξύ άλλων, των κάτωθι προνομίων:

Απαλλάσσονται από οποιονδήποτε φόρο εισοδήματος τα κέρδη που προκύπτουν από την εκμετάλλευση πλοίων. Σύμφωνα με τη νέα φορολογική κλίμακα, όπως αναφέρει η ΠΕΝΕΝ, οι μισθωτοί και συνταξιούχοι πληρώνουν φόρο εισοδήματος για κάθε εισόδημα που είναι πάνω από 357 ευρώ το μήνα.

Απαλλάσσεται από κάθε φορολογία η υπεραξία που μπορεί να πραγματοποιηθεί, είτε από την πώληση κάποιου πλοίου, είτε από την είσπραξη ασφαλιστικής αποζημίωσης, είτε από άλλη αιτία. Σύμφωνα με το φορολογικό σύστημα, όσοι αποφασίσουν να πουλήσουν κάποιο ακίνητο, πληρώνουν φόρο υπερτιμήματος.

Απαλλάσσεται από το φόρο εισοδήματος το ποσό των καθαρών κερδών ή μερισμάτων κάθε ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας, που, εκτός από την εκμετάλλευση πλοίων, έχει και άλλες εκμεταλλεύσεις. Με τον τρόπο αυτόν, ενισχύεται η τάση δημιουργίας επιχειρήσεων-μαϊμού στον κλάδο, μόνο και μόνο για να κερδίζουν οι εφοπλιστές φοροαπαλλαγές για δραστηριότητες και σε άλλους τομείς δραστηριοποίησης.

Απαλλάσσονται από το φόρο πλοία α' κατηγορίας, ναυπηγούμενα στην Ελλάδα.

Μείωση του φόρου κατά 50% σε πλοία και κρουαζιερόπλοια α' κατηγορίας.

Απαλλάσσονται από το φόρο πλοία α' κατηγορίας που υφίστανται επισκευές και οι δαπάνες γι' αυτές καλύπτονται με εισαγωγή συναλλάγματος. Μείωση του φόρου κατά 60% σε επιβατηγά πλοία, μηχανοκίνητα και ιστιοφόρα, ανεξαρτήτως υλικού αυτών. Μείωση του φόρου κατά 75% στα αλιευτικά πλοία.

Απαλλάσσονται από το φόρο φορτηγά πλοία εφ' όσον έχουν ηλικία μικρότερη των 30 ετών.

Απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά ή κρατήσεις υπέρ του Δημοσίου ή κάποιου τρίτου το εισόδημα που αποκτάται από γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που εγκαθίστανται στην Ελλάδα.

Χθες, πάντως, ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης συναντήθηκε με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, με αντικείμενο την ενίσχυση της ναυτικής εργασίας και εκπαίδευσης.

«Η συμβολή της Ενωσης με τις δωρεές που πραγματοποιεί για την ανακαίνιση των σχολών σε όλη την επικράτεια είναι καθοριστική, καθώς οι πόροι από το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης δεν επαρκούν για να έχουμε σχολές αντάξιες της φήμης της ελληνικής ναυτιλίας» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, τόνισε ότι η Ενωση έχει ήδη προχωρήσει σε ένα ευρύ πρόγραμμα χορηγιών για την ανακαίνιση των Σχολών της Σύρου και της Υδρας, ενώ ακολουθούν οι Σχολές της Μηχανιώνας Θεσσαλονίκης, της Χίου και των Οινουσσών.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα