Έντυπη Έκδοση

Αντίλογος για την Πληροφορική

Ενστάσεις σε άρθρο του συνεργάτη μας Στράτου Στρατηγάκη που είχε τίτλο «Δεν βγαίνει η εξίσωση Πληροφορική» καταθέτει η Πανελλήνια Ενωση Καθηγητών Πληροφορικής με επιστολή που υπογράφει ο πρόεδρός της Σταύρος Κωτσάκης.

Οπως αναφέρει:

* Με έκπληξη, διαβάσαμε το άρθρο της "Ελευθεροτυπίας" με τίτλο "Δεν βγαίνει η εξίσωση Πληροφορική", του συνεργάτη της εφημερίδας Σ. Στρατηγάκη, στο φύλλο της 24ης/9/2014. Πρόκειται για δημοσίευμα, με αναφορές, που προσβάλλει τη νοημοσύνη των χιλιάδων καθηγητών Πληροφορικής.

Τα ατεκμηρίωτα στοιχεία και οι προσωπικές εικασίες του συντάκτη του άρθρου όχι μόνο δεν συνεισφέρουν στην αντικειμενική πληροφόρηση και ενημέρωση, αλλά απεναντίας, υποτιμούν τη νοημοσύνη του ελληνικού λαού και παραπλανούν την κοινή γνώμη.

Είναι γεγονός ότι οι πρωτοετείς φοιτητές των σχολών Πληροφορικής θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του γνωστικού αντικειμένου τους και θα έχουν αποκτήσει το αντίστοιχο επιστημονικό υπόβαθρο, για να διαπρέψουν στην επιστήμη των υπολογιστών και της Πληροφορικής, αν στο ΓΕΛ δεν έχουν διδαχθεί και εξετασθεί σε μάθημα πανελληνίως εξεταζόμενο.

Επίσης θα αποτελέσει καίριο χτύπημα σε όσους ασχολούνται με το επικερδές σπορ των φροντιστηρίων, αν αντί να απευθύνονται μόνο στους μαθητές-υποψήφιους φοιτητές των σχολών Πληροφορικής, απευθύνονται και στους μαθητές που θα επιλέξουν επί πλέον και τις σχολές Πληροφορικής. Να μην παραλείψω να αναφέρω ότι η επιστήμη των υπολογιστών και της Πληροφορικής είναι ξεπερασμένη και δεν είναι σημαντική για την ανάπτυξη της χώρας μας, γι' αυτό χαριστικά ο αρθρογράφος "παραχωρεί" στην Γ' ΓΕΛ τη διδασκαλία ενός ειδικού μαθήματος, για την εισαγωγή στις σχολές της Πληροφορικής.

Οσο για την εξίσωση..., το ότι κάποιοι δεν μπορούν να βρουν τη λύση, αυτό δεν σημαίνει ότι η λύση δεν υπάρχει! Η εφαρμογή κάποιου αλγορίθμου επίλυσης εξισώσεων θα βοηθούσε σίγουρα τους "αδύνατους λύτες" να φτάσουν στη λύση της.

Δυστυχώς, όμως, ο αλγοριθμικός τρόπος σκέψης διδάσκεται...

Η αλήθεια είναι ότι η Πληροφορική αποτελεί το μόνο μάθημα, που καταργήθηκε από πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα, με το νόμο για το Νέο Λύκειο, που ψηφίστηκε επί υπουργίας κ. Αρβανιτόπουλου, παρά την αντίθετη θέση κομμάτων, βουλευτών, προέδρων τμημάτων Πανεπιστημιακών Σχολών, πανεπιστημιακών καθηγητών, σχολικών συμβούλων, επιστημονικών ενώσεων Πληροφορικής, οι οποίοι θεωρούν απαραίτητο το μάθημα για την πρόσβαση των υποψηφίων στα δεκάδες τμήματα Πληροφορικής Πανεπιστημίων και ΤΕΙ καθώς και των συναφών τμημάτων.

Παράλληλα η Επιστήμη της Πληροφορικής διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο και τα Ελληνόπουλα δικαιούνται να τη διδάσκονται στο μέγιστο βαθμό. Την αλήθεια αυτή δεν μπορεί και δεν πρόκειται να την αποκρύψει κανένα κλαδικό, συνδικαλιστικό, πολιτικό ή δημοσιογραφικό συμφέρον.

Η Πανελλήνια Ενωση Καθηγητών Πληροφορικής επαναλαμβάνει προς κάθε κατεύθυνση ότι με σοβαρότητα και υπευθυνότητα έθεσε, μετά την αλλαγή ηγεσίας στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και πάλι στο δημόσιο διάλογο το θέμα της Πληροφορικής, ως εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σήμερα οι συνθήκες έχουν ωριμάσει και η επαναφορά του μαθήματος αποτελεί μονόδρομο, παρά τις όποιες αντιδράσεις.

ΥΓ. 1. Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση τόσο στο συντάκτη του άρθρου όσο και σε άλλους συντάκτες σας καθώς και πρόθυμοι για δημόσια συζήτηση σε σχέση με τη θέση της Πληροφορικής στην Παιδεία.

2. Υπενθυμίζουμε την επιστολή των 18 προέδρων τμημάτων Πληροφορικής, που είχατε δημοσιεύσει στις 10/9/2013 (Κείμενο: «Η Πληροφορική πρέπει να είναι πανελλαδικά εξεταζόμενη»).

Σταύρος Κωτσάκης, πρόεδρος ΠΕΚΑΠ»

 

** ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΑΚΗ:

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει ξεκάθαρη πρόταση στην επιστολή του προέδρου της ΠΕΚΑΠ κ. Κωτσάκη. Προτείνει να αντικατασταθεί το μάθημα της Χημείας με την Πληροφορική για όλα τα τμήματα των θετικών και τεχνολογικών σχολών ή να δημιουργηθεί ξεχωριστό επιστημονικό πεδίο για τις σχολές της Πληροφορικής; Θα ήθελα να γνωρίζω την άποψη της ΠΕΚΑΠ γιατί διαφορετικά με χαρακτηρισμούς για «ατεκμηρίωτα στοιχεία και προσωπικές εικασίες» διάλογος δεν μπορεί να γίνει.

Ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι μελετά το θέμα γιατί τα τμήματα που απαιτούν γνώσεις Χημείας είναι περίπου 100 και αυτά που απαιτούν γνώσεις Πληροφορικής περίπου 40. Είναι πιστεύω προφανές και για τον κ. Κωτσάκη ότι τα τμήματα που για τις σπουδές τους απαιτούν Χημεία πρέπει να εξετάζονται στη Χημεία. Συνεπώς ή θα δημιουργηθούν δύο ξεχωριστά επιστημονικά πεδία ή θα αντικατασταθεί η Χημεία σε όλες τις σχολές. Απορρίπτοντας την ολική αντικατάσταση της Χημείας, αφού τη χρειάζονται 100 τμήματα, προκύπτει η διάσπαση του πεδίου των θετικών επιστημών στα δύο, προκειμένου η Πληροφορική να γίνει ξανά πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα. Το σύστημα που εισηγήθηκε ο κ. Αρβανιτόπουλος επιτρέπει στους μαθητές να επιλέγουν τις σχολές ενός μόνο πεδίου. Συνεπώς όσοι επιλέξουν Πληροφορική θα μπορούν να δηλώσουν μόνο τις σχολές Πληροφορικής και τίποτε άλλο. Οι πολυτεχνικές σχολές θα διασπαστούν σε δύο πεδία κι οι χημικοί μηχανικοί θα βρίσκονται σε άλλο πεδίο από τους ηλεκτρολόγους. Αυτό το θεωρώ άδικο για τους υποψηφίους και γι' αυτό πρότεινα να είναι ειδικό μάθημα και, φυσικά, είμαι ανοικτός σε κάθε λύση που δεν διασπά το πεδίο των θετικών επιστημών σε δύο διαφορετικά. Πιθανόν στην ΠΕΚΑΠ θέλουν να αντικατασταθεί η Χημεία, αλλά αποφεύγουν να το πουν καθαρά.

Προβλήματα υπάρχουν και σε άλλες σχολές, όπως στα τμήματα Ψυχολογίας, όπου εξετάζονται οι υποψήφιοι σε μαθήματα άσχετα με τις μελλοντικές τους σπουδές («Ε» 2/10/2014).

Ο λόγος που ξεκίνησε από την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσης του νέου συστήματος η αντιπαράθεση μεταξύ χημικών και πληροφορικών είναι, προφανώς, τα χρήματα των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων μαθημάτων. Η διαμάχη αυτή δεν με αφορά αφού ως μαθηματικός δεν έχω κανένα συμφέρον από την επικράτηση του ενός ή του άλλου μαθήματος. Θα περίμενα, λοιπόν, πέρα από χαρακτηρισμούς, που είναι ανέξοδοι, να δω και συγκεκριμένη πρόταση για τα εξεταζόμενα μαθήματα και την κατανομή των σχολών σε επιστημονικά πεδία, γιατί οι γενικές διαμαρτυρίες δεν ωφελούν. Προτάσεις ξεκάθαρες χρειαζόμαστε.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Στη στήλη
Οι αναγνώστες γράφουν