Έντυπη Έκδοση

ΦΟΝΙΚΗ ΚΑΡΑΜΠΟΛΑ: ΚΑΝΑΜΕ Ο,ΤΙ ΜΑΣ ΖΗΤΗΣΕ, ΛΕΝΕ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.»

Πετούν το μπαλάκι στην Τροχαία

Η προγραμματισμένη διακοπή της κυκλοφορίας αντί για 10-15 λεπτά ξεπέρασε τελικά τα 40 λεπτά ** Προφυλακισμένοι μέχρι να απολογηθούν ο οδηγός της νταλίκας και ο υπεύθυνος της αναδόχου εταιρείας

Υπόνοιες περί ευθυνών της Τροχαίας Βέροιας για ελλιπή λήψη μέτρων ασφαλείας διατυπώνουν στελέχη και εργαζόμενοι στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.», τη στιγμή που η ίδια η Τροχαία Βέροιας διενεργεί την ανάκριση για τα αίτια και τους υπεύθυνους του πολύνεκρου δυστυχήματος, προχθες το πρωί έξω από τη Βέροια.

Η εκάστοτε Διεύθυνση Τροχαίας έχει την πλήρη ευθύνη και αρμοδιότητα για την υπόδειξη των μέτρων ασφαλείας που λαμβάνονται σε περίπτωση εργασιών στην Εγνατία Οδό, λένε στην «Ε» στελέχη και εργαζόμενοι στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.». Και επισημαίνουν ότι, βάσει της ισχύουσας διαδικασίας, η εταιρεία δεν έχει το δικαίωμα να προτείνει ή να συστήσει άλλα μέτρα ή να εγείρει αντιρρήσεις στα μέτρα που ζητεί η Τροχαία.

«Κάναμε ό,τι μας ζήτησε η Τροχαία Βέροιας» έλεγαν χθες με νόημα στην «Ε» στελέχη της «Εγνατία Οδός Α.Ε.». Υπογράμμισαν ότι σύμφωνα με την ισχύουσα διαδικασία, όταν κάποιος κοινωφελής οργανισμός θέλει να κάνει έργα πάνω στην Εγνατία Οδό, υποβάλλει σχετικό αίτημα στην αρμόδια Διεύθυνση Τροχαίας.

«Η Διεύθυνση Τροχαίας είναι αυτή που καθορίζει τα μέτρα ασφαλείας και ζητεί τη συμβολή της "Εγνατία Οδός Α.Ε.", στην οποία απλώς κοινοποιεί τη σχετική αλληλογραφία με το αίτημα του αναδόχου των έργων». Κατ' αυτόν τον τρόπο, η Τροχαία Βέροιας ζήτησε δύο συνεργεία από τον ανάδοχο συντήρησης του δρόμου, και να υπάρχουν προειδοποιητικά μηνύματα στις φωτεινές πινακίδες του δρόμου.

Τονίζουν ότι άνδρες της Τροχαίας υπήρχαν και στα διόδια Πολυμύλου, ενώ επισημαίνουν ότι οι προγραμματισμένη διακοπή της κυκλοφορίας, που επρόκειτο να διαρκέσει 10 με 15 λεπτά, είχε ξεπεράσει κατά πολύ τον προβλεπόμενο χρόνο και είχε φτάσει στα 40 λεπτά, όταν συνέβη το δυστύχημα, με αποτέλεσμα να συγκεντρωθούν πολλά σταθμευμένα οχήματα στο συγκεκριμένο σημείο.

Επισημαίνουν επίσης ότι αν το μοιραίο φορτηγό, όπως δήλωσε ο Ρουμάνος οδηγός του, πήγαινε χωρίς φρένα από τα διόδια Πολυμύλου, δύσκολα θα έφτανε ώς το σημείο του δυστυχήματος, γιατί από το βάρος και την ταχύτητα που θα ανέπτυσσε λόγω της κατηφορικής κλίσης και των στροφών, θα έπρεπε λογικά ο οδηγός να είχε χάσει τον έλεγχο από πιο νωρίς και να είχε ήδη βγει το φορτηγό από το δρόμο σε κάποιο άλλο σημείο της διαδρομής.

Υπογραμμίζουν ότι κι άλλες φορές έχουν γίνει έργα στην Εγνατία Οδό σε μέρες αργίας, που συνήθως ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι μεγαλύτερος, χωρίς όμως να έχει προκληθεί κανένα ατύχημα. Χωρίς όμως να απορρίπτουν ότι οι εργασίες θα μπορούσαν να γίνουν κάποια άλλη μέρα, που λογικά ο δρόμος έχει λιγότερη κίνηση.

Την ευθύνη της Τροχαίας υπαινίσσεται η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και σε ανακοίνωση που εξέδωσε για το δυστύχημα, στην οποία αναφέρει ότι αυτό συνέβη «...όταν φορτηγό αυτοκίνητο προσέκρουσε σε προπορευόμενα οχήματα, τα οποία ήταν ακινητοποιημένα στο δρόμο, λόγω εκτέλεσης εργασιών από τη ΔΕΔΔΗΕ (σύμφωνα με απόφαση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ημαθίας), με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό πέντε ανθρώπων και τον τραυματισμό πολλών άλλων».

Φορτηγατζήδες ερωτούν

Ερωτηματικά για το δυστύχημα θέτει και το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών με επιστολή του στα συναρμόδια υπουργεία της εμπορευματικής μεταφοράς, την Τροχαία και την «Εγνατία Οδός Α.Ε». Ρωτούν:

** Γιατί κυκλοφορούν ΦΔΧ στις εθνικές οδούς τα Σαββατοκύριακα ενώ σε όλη την Ευρώπη, εκτός από συγκεκριμένες κατηγορίες, απαγορεύεται;

** Γιατί δεν υπάρχουν μικτά κλιμάκια για τον έλεγχο προβληματικών φορτηγών (κινητές πλάστιγγες για υπέρβαρο φορτίο, ΚΤΕΟ κ.λπ.);

** Για το συγκεκριμένο ατύχημα γιατί δεν υπήρχε σήμανση εκ μέρους της Εγνατίας Οδού με βανάκια που φέρουν προειδοποιητικά φώτα και με κορύνες;

** Γιατί δεν βρισκόταν η Τροχαία στο σημείο;

** Ο εργολάβος του έργου ποια μέτρα είχε πάρει για την εκτέλεση του έργου;

** Γιατί η Εγνατία Οδός, η Τροχαία και ο εργολάβος δεν έκαναν εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στον παράπλευρο δρόμο εφ' όσον γνώριζαν ότι θα είχαν ολική διακοπή κυκλοφορίας για την επισκευή αυτού;

** Γιατί η Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) δεν ήταν ελεύθερη από τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, ώστε να υπάρχει διέξοδος διαφυγής για το φορτηγό με το πρόβλημα της υπερθέρμανσης των φρένων;

Καταλογίζουν ευθύνη στα συναρμόδια υπουργεία, τα οποία χαρακτηρίζουν «ηθικούς αυτουργούς», και για παλαιότερα πολύνεκρα δυστυχήματα (Τέμπη, Μαλιακός, Αλιάκμονας). Ενώ υπερασπίζονται τον Ρουμάνο οδηγό αφήνοντας υπόνοιες ότι, επειδή είναι ξένος, αντιμετωπίζεται ως ο κύριος υπαίτιος του δυστυχήματος.

Για ανθρωποκτονία

Βαριές κατηγορίες αντιμετωπίζει ο τελευταίος, ενώ πιο μαλακά «πέφτει» ο υπεύθυνος της αναδόχου εταιρείας. Και οι δύο οδηγήθηκαν χθες στον εισαγγελέα Βέροιας υπό αυξημένα μέτρα ασφαλείας.

Ο Ρουμάνος οδηγός κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματική βλάβη από αμέλεια κατά συρροή, ενώ ο υπεύθυνος της αναδόχου εταιρείας κατηγορείται για διατάραξη της ασφάλειας συγκοινωνιών εξ αμελείας.

Ο οδηγός της νταλίκας παραπέμφθηκε στον ανακριτή Βέροιας, από τον οποίο πήρε 48ωρη προθεσμία και θα απολογηθεί την Πέμπτη. Αύριο θα απολογηθεί στον ανακριτή ο υπεύθυνος της αναδόχου εταιρείας. Και οι δύο παραμένουν προφυλακισμένοι μέχρι να απολογηθούν.

Στο μεταξύ, βγήκαν χθες από το νοσοκομείο οι 9 από τους 30 πολυτραυματίες, που νοσηλεύονταν στο νοσοκομείο της Βέροιας. Στο νοσοκομείο Βέροιας εξακολουθούν να νοσηλεύονται 17 τραυματίες του τροχαίου. Εκτός κινδύνου νοσηλεύονται στη Χειρουργική Κλινική δύο άτομα με κατάγματα στα άκρα, σε καλή κατάσταση είναι και ένας νεαρός, ενώ κρίσιμη είναι η κατάσταση ενός 76χρονου με πολλαπλά κατάγματα και στα δύο πλευρά και θλάση του μεσεντερίου.

Στο νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς» της Θεσσαλονίκης εξακολουθούν να νοσηλεύονται σε καλή κατάσταση τα δύο παιδιά, 4 ετών και 16 μηνών, ενώ στο πλευρό τους βρίσκεται η γιαγιά τους. Επτά τραυματίες νοσηλεύονται στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ, εκ των οποίων μία 25χρονη υπήκοος Βουλγαρίας που διέφυγε τον κίνδυνο, ενώ ένας 60χρονος εξέπνευσε στο χειρουργείο. Μια 18χρονη νοσηλεύεται διασωληνωμένη σε σοβαρή αλλά σταθερή κατάσταση, ενώ σε σοβαρή αλλά ελεγχόμενη κατάσταση νοσηλεύονται ένας 64χρονος κι ένας 22χρονος.

Νταλίκα με ξένες πινακίδες, που μετέφερε αυτοκίνητα, ανατράπηκε χθες στην Εγνατία Οδό στην Ηπειρο, μεταξύ του Ελευθεροχωρίου και του κόμβου Νεοχωρίου, στο ρεύμα προς Ηγουμενίτσα, μόνο με υλικές ζημιές. Τα οχήματα που μετέφερε διασκορπίστηκαν σε διάφορες κατευθύνσεις, ενώ το ατύχημα αποδίδεται στην ολισθηρότητα του δρόμου. Αλλη νταλίκα ανατράπηκε χθες στον επαρχιακό δρόμο Καβάλας - Λητής, χωρίς να σημειωθεί ζημιά σε άλλο όχημα.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Τροχαία
Τροχαία ατυχήματα
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια
Αυτοκτονίες/Θάνατοι/Δυστυχήματα
Βέροια