Έντυπη Έκδοση

Νίκη των ελληνικών φορτηγών εναντίον των Duty Free Shops

Για τη διάθεση αφορολόγητων καυσίμων σε φορτηγά τρίτων χωρών στα σύνορα

Μια μεγάλη αδικία, εις βάρος των Ελλήνων μεταφορέων, οδηγείται στο τέλος της. Αυτό υποστηρίζουν στελέχη της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), έπειτα από την παρέμβαση της Ε.Ε. να ζητήσει από την Ελλάδα την τροποποίηση της νομοθεσίας για τα πρατήρια καυσίμων αφορολόγητων ειδών στα χερσαία σύνορα.

Η παρέμβαση της Ε.Ε. προέρχεται από καταγγελία της ΟΦΑΕ, η οποία διαμαρτυρόταν για τη διάθεση αφορολόγητων καυσίμων σε φορτηγά τρίτων χωρών, από τα «Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών», στους μεθοριακούς σταθμούς Κήπων, Κακαβιάς και Ευζώνων. Πρόκειται για τα γνωστά Duty Free Shops, τα οποία ανήκουν σήμερα στον ελβετικό οίκο Dufry. Μάλιστα, εάν η Ελλάδα δεν λάβει τα απαραίτητα μέτρα για συμμόρφωση εντός δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να την παραπέμψει στο Δικαστήριο της Ε.Ε.

Ειδικότερα, η Ε.Ε. ζήτησε από την Ελλάδα να τροποποιήσει τη νομοθεσία, η οποία επιτρέπει στα εν λόγω πρατήρια την πώληση καυσίμων, χωρίς ειδικούς φόρους κατανάλωσης. Η Επιτροπή θεωρεί ότι όταν ένα όχημα εφοδιάζεται με καύσιμα, το καύσιμο θα πρέπει να θεωρείται ότι έχει πωληθεί για κατανάλωση και, ως εκ τούτου, δεν μπορεί να παραμείνει υπό καθεστώς αναστολής φόρων.

Ως εκ τούτου, στην πώληση του εν λόγω καυσίμου, όπως υποστηρίζει η Ε.Ε., θα πρέπει να χρεώνονται ειδικοί φόροι κατανάλωσης, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία για τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης.

Οπως επισημαίνουν στελέχη της ΟΦΑΕ, η διάθεση αφορολόγητου πετρελαίου διευκολύνει την κυκλοφορία, μέσω του ελληνικού εδάφους, των φορτηγών τρίτων χωρών, δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό στα ελληνικά φορτηγά.

Αυτό, διότι τα ελληνικά φορτηγά, που εκτελούν εμπορευματικές μεταφορές και διέρχονται τα σύνορα της Ελλάδας με την Τουρκία, την Αλβανία και τα Σκόπια, πληρώνουν ακριβότερα το πετρέλαιο σε σχέση με τα ανταγωνιστικά ευρωπαϊκά φορτηγά και τα φορτηγά τρίτων χωρών.

«Με το μέτρο αυτό, το οποίο ελήφθη το 2010, το Δημόσιο χάνει σημαντικά έσοδα, εξαιτίας της απώλειας φόρων, ενώ εικάζονται περιστατικά λαθραίας διάθεσης των αφορολόγητων καυσίμων στην ελληνική αγορά, με τη μεθοδευμένη επιστροφή των φορτηγών στην ελληνική επικράτεια» τονίζουν εκπρόσωποι της ομοσπονδίας.

Γενικότερα, το εν λόγω μέτρο θεωρείται ακόμα ένα «πλήγμα» στους Ελληνες αυτοκινητιστές, δεδομένης της μείωσης του μεταφορικού έργου. Υπολογίζεται ότι το 50%-60% του στόλου είναι ακινητοποιημένο ή και υπολειτουργεί, με τα αλλοδαπά να έχουν υποκλέψει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ)