Έντυπη Έκδοση

ΑΝΤΙΔΡΑ Η ΟΜΥΛΕ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΩΡΑΛΗ ΓΙΑ ΣΥΣΤΑΣΗ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ

Διχασμός στο λιμάνι

Αιφνιδιασμό προκάλεσε στον Πειραιά η πρόταση του νέου δημάρχου Γιάννη Μώραλη για την ίδρυση δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, το οποίο θα αναλάβει τη λειτουργία του μεγαλύτερου μέρους του επιβατικού λιμανιού, δηλαδή την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα.

Εντονη ήταν η αντίδραση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμενικού Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), η οποία υποστήριξε ότι το λιμάνι πρέπει να μείνει ενιαίο και αδιαίρετο, υπό πλήρη κρατικό έλεγχο. Στο σημείο αυτό, ορισμένοι διαβλέπουν ότι απώτερος στόχος του Δήμου Πειραιά είναι η απόκτηση εσόδων από το λιμάνι, διά μέσου του Λιμενικού Ταμείου, λαμβάνοντας ποσοστό από τα εισιτήρια της ακτοπλοΐας. Παράλληλα, διατυπώθηκαν απόψεις ότι τέτοιες προτάσεις διευκολύνουν την πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.

Σύμφωνα, με το Δήμο Πειραιά, τα πλεονεκτήματα της πρότασης του δημάρχου Γιάννη Μώραλη είναι τα εξής:

* Είναι σύμφωνη με το υφιστάμενο πλαίσιο λειτουργίας των λιμενικών υποδομών στην Ελλάδα και το θεσμικό πλαίσιο για τον Καλλικράτη.

* Διασφαλίζεται η ενίσχυση των υποδομών κρουαζιέρας, αλλά και η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών.

* Διαμορφώνεται ένα ξεκάθαρο πλαίσιο αξιοποίησης του λιμανιού προς όφελος της πόλης.

* Μπορούν να αναπτυχθούν δράσεις ευρύτερου τουριστικού, πολιτιστικού ή κοινωνικού σκοπού, με στόχο ο αναπτυξιακός σχεδιασμός του Πειραιά να συνδεθεί με την αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου.

* Ενισχύεται ο ρόλος του δήμου και της τοπικής αυτοδιοίκησης στο λιμάνι, με αποτέλεσμα την αύξηση της αυτονομίας του.

Οπως αναφέρουν στελέχη του δήμου, η πρόταση παρακολουθεί και αξιοποιεί τη διεθνή εμπειρία και μερικές από τις πλέον επιτυχημένες και δοκιμασμένες διεθνείς πρακτικές. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις, που έχουν λιμάνια, ο ρόλος του δήμου είναι κεντρικός στη διαχείριση και λειτουργία του αντίστοιχου φορέα.

Χαρακτηριστικές, μεταξύ άλλων, είναι οι περιπτώσεις των λιμένων του Ρότερνταμ και του Αμστερνταμ, όπου οι λιμενικές αρχές οργανώνονται σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, στα οποία οι αντίστοιχοι δήμοι είναι οι κύριοι μέτοχοι, με ποσοστό 70% (το άλλο 30% κατέχει το ολλανδικό δημόσιο) και 100% αντιστοίχως.

Εντελώς αντίθετη είναι η άποψη της ΟΜΥΛΕ. Η ομοσπονδία επισημαίνει ότι οποιαδήποτε πρόταση για τη διαχείριση του λιμανιού θα πρέπει να εντάσσεται σε μια εθνική λιμενική πολιτική, η οποία θα διατηρεί το κεκτημένο του ενιαίου και δημόσιου οργανισμού ΟΛΠ.

Αντίθετα, οποιαδήποτε πρόταση έρχεται να ενσωματωθεί στην πολιτική πώλησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου, δυστυχώς διευκολύνει τα κυβερνητικά σχέδια για πλήρη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Λιμάνια και Ναυπηγεία
ΟΛΠ
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα