Έντυπη Έκδοση

Βιώνοντας τεχνολογικά το χωροχρόνο

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Με τον ΜΠΑΜΠΗ ΒΕΝΕΤΟΠΟΥΛΟ

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Ξεκίνησε σπουδές από την Αγγλία όπου παρακολούθησε μαθήματα Art and Design. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα σπούδασε Διακόσμηση, μετά Ζωγραφική στο ΑΠΘ και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στις «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης» στην ΑΣΚΤ.

«Birds», 2004 Εγκατάσταση σίδερο, αλυσίδες, τηλεοράσεις  14 ιντσών, DVD «Birds», 2004 Εγκατάσταση σίδερο, αλυσίδες, τηλεοράσεις 14 ιντσών, DVD  «Η τεχνολογία κάνει πραγματικότητα μία νέα βιωματική ενότητα χώρου - χρόνου - ανθρώπου. Τα άψυχα και ψυχρά ηλεκτρονικά μέσα μετατρέπονται σε όργανα δημιουργίας συναισθημάτων, μέσα από τους ήχους και το φως που ο θεατής αντιλαμβάνεται παρατηρώντας τα και "παίζοντας" μαζί τους». Ο Μπάμπης Βενετόπουλος ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη και διδάσκει στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.

- Το animation;

«Πέρα από ένα κανονικό βίντεο είναι απεριόριστες οι δυνατότητες του animation στη διαχείριση του χρόνου, του ρυθμού και του ελέγχου της φόρμας, δίνουν τεράστια ελευθερία έκφρασης. Αυτή η ελευθερία μπορεί να δώσει πνευματικά έργα υψηλής αισθητικής και ποιότητας και να παράγει εικόνες μοναδικές και ιδιαίτερες».

- Τι επιδιώκετε;

«Βιώνουμε ταχύτατες και βίαιες αλλαγές. Η σιωπηλή διαδικασία της δημιουργίας μού δίνει τη δυνατότητα να μειώσω την ταχύτητα, να προσπαθήσω να δω και να καταλάβω τι συμβαίνει γύρω μου σε αργή κίνηση, αυτή είναι μια προσωπική επιδίωξη. Νέες προκλήσεις αναδύονται συνεχώς και πρέπει να απαντήσουμε. Να υπερασπιστούμε την ελευθερία, να ισορροπήσουμε την κοινωνία. Κάτι αλλάζουμε με την τέχνη. Ισως όχι ολόκληρο τον κόσμο αλλά, έστω και λίγο, κάποιους ανθρώπους, είναι σημαντικό αυτό. Αν γίνουμε περισσότεροι, σιγά σιγά θα αλλάξει κι ο κόσμος όλος».

- Η κινούμενη εικόνα;

«Ασχολούμαι από παιδί. Η περιέργεια με οδήγησε να αναζητήσω τις βασικές αρχές και τον τρόπο κατασκευής της και μέσα από πειραματισμούς άρχισα να αντιλαμβάνομαι τις έννοιες του χρόνου, του ρυθμού και της αφήγησης. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η στιγμή που απέκτησα τον πρώτο μου υπολογιστή, το 1984. Οταν ήρθα σε επαφή με τα τρισδιάστατα γραφικά δέχτηκα ένα ισχυρό σοκ από την εικόνα που μπορούσε να παραχθεί. Αποτελούν ένα από τα βασικότερα εργαλεία έκφρασης που χρησιμοποιώ μέχρι σήμερα».

- Χρονοβόρα;

«Απαιτεί πειθαρχία και υπομονή. Δεν υπάρχει κανονικότητα στον τρόπο δημιουργίας. Εξαρτάται από το είδος του έργου. Ξεκινώ με μία μη γραμμική πορεία ανάπτυξής ιδεών στο χαρτί. Εφόσον κάποια αποκτήσει ενδιαφέρον, ακολουθεί το πρώτο στάδιο της υλοποίησης. Αυτό σημαίνει πολλές ώρες βιντεολήψεων ή κατασκευής μέσω τρισδιάστατης μοντελοποίησης στον υπολογιστή, η πρώτη ύλη για τη σύνθεση ώστε να υποστηριχθεί σωστά μία έννοια, μία αφήγηση. Συνεχίζω ανασυνθέτοντας, κινώντας, μοντάροντας το υλικό μέχρι να φτάσω σε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Εκεί χρειάζεται θάρρος για να τελειώσει το έργο. Να αναιρείς, να κόβεις, να πετάς υλικό».

- Ομαδική;

«Εχω την ανάγκη και της ομάδας και της μοναξιάς. Ο χρόνος μοιράζεται σε έργα που κάποια απαιτούν τη συνεργασία, κάποια άλλα τη μοναχική εργασία ή και τα δύο. Για τα έργα μου είναι πολύτιμος ο προσωπικός χρόνος. Υπάρχουν μεγάλα διαστήματα που θα απομονωθώ για να προχωρήσω την έρευνά μου. Τα ομαδικά έργα προκύπτουν μέσα από συζητήσεις με τους συνεργάτες μου. Ολοι μαζί εργαζόμαστε σαν ένα σώμα και παράγουμε ταχύτατα».

- Τι είναι η «Minotaur Digital Arts»;

«Η MDA είναι μία εταιρεία παραγωγής animation. Ιδρύθηκε το 2001 από εμένα, τον Γιώργο Βενετόπουλο, τον Γιάννη Βογιατζόπουλο και τον Θοδωρή Ακριτίδη. Η MDA έχει υλοποιήσει πολλές παραγωγές και έχει συμμετάσχει και βραβευτεί σε διεθνή φεστιβάλ. Ο χώρος της φιλοξενεί και το προσωπικό μου στούντιο».

- Τι ετοιμάζετε τώρα;

«Μόλις τελείωσα με τη διαδικτυακή πλατφόρμα cyberartspace, στην οποία είμαι συνεπιμελητής με τον Δημήτρη Μιχάλαρο και τον Παναγή Κουτσοκώστα, στο πλαίσιο του Πεδίου Δράσης Κόδρα. Επίσης τελειώνω κάποια καινούργια έργα για τις επόμενες εκθέσεις μου».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Ανθρώπινα
Τεχνολογία/Εφαρμογές
Τέχνη/Πολιτισμός
Συνεντεύξεις