Έντυπη Έκδοση

«Η ωραία Ελένη» αλλιώς

«Αλλεργικοί στην οπερέτα; Κάντε μια εξαίρεση για τον Οφενμπαχ!» προέτρεψε το κοινό το BBC, αναφερόμενο στην κωμική όπερα «Ωραία Ελένη» του μεγάλου συνθέτη. Και να που από την 1η Νοεμβρίου θα έχουμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε στο θέατρο OLVIO (Ιερά Οδός 67 & Φαλαισίας 7).

Εκατόν πενήντα χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή του στο Παρίσι (1864), «Η ωραία Ελένη» ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Αθήνα. Η γνωστότερη φάρσα του Οφενμπαχ είναι μια σάτιρα που δεν χαρίζεται σε κανέναν και ταυτόχρονα ένα έργο με μελωδίες που δημιούργησαν σχολή. Θα παρουσιαστεί από την ομάδα του OLVIO μέσα από μια σύγχρονη ματιά -σκηνοθετικά, κινησιολογικά και ερμηνευτικά. Η δική τους «Ωραία Ελένη» σκιαγραφεί μια κοινωνία που κάνει ό,τι μπορεί για να μην βρεθεί αντιμέτωπη με την πικρή πραγματικότητα της καθημερινότητας. Το στοίχημα, βέβαια, είναι να αναδείξουν τη θεατρικότητα της Ωραίας Ελένης χωρίς να επισκιάσουν την εμπνευσμένη μουσική του Οφενμπαχ...

Ο Παναγιώτης Αδάμ θα σκηνοθετήσει επί σκηνής τέσσερις μουσικούς και επτά λυρικούς ερμηνευτές, στοχεύοντας εξίσου και στους φίλους του θεάτρου και στους φίλους της όπερας. Οι μελωδίες που θα ακούσουμε γέννησαν λίγα χρόνια αργότερα το can can, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως το λιμπρέτο των Ludovic Halevy και Henri Meilhac είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από τους κριτικούς της εποχής που μιλούσαν για «βλασφημία», «τολμηρά υπονοούμενα» και «ανήθικη πλοκή». Μάλιστα ο κριτικός της εφημερίδας «New York Tribune» είχε γράψει: «Σας συνιστούμε να μην την πλησιάσετε!». Κι όμως, το κοινό συνέρρεε κάθε βράδυ στο θέατρο χωρίς να ενοχλείται στο ελάχιστο, και οι παραστάσεις έφτασαν τις επτακόσιες.

Οι λιμπρετίστες θέλησαν να γράψουν μια παρωδία της κλασικής ελληνικής μυθολογίας, στην οποία, τόσες και τόσες όπερες είχαν βασιστεί. Ταυτόχρονα, να κάνουν ένα καυστικό σχόλιο για τον σχεδόν παρακμιακό τρόπο ζωής των Γάλλων μεγαλοαστών στα μέσα του 17ου αιώνα. Από το έργο παρελαύνουν: ο απατημένος σύζυγος (Μενέλαος), η αισθησιακή γυναίκα που ζει ένα συμβατικό γάμο (Ελένη), οι διεφθαρμένες αρχές (Κάλχας), ο αυθάδης γιος που τρώει τα λεφτά της οικογένειας (Ορέστης), οι πολυλογάδες και άμυαλοι «ωραίοι» (Αγαμέμνονας, Αχιλλέας). Και βέβαια, ο Πάρις που, χάρη στην ομορφιά και την ευφυΐα του, κερδίζει έστω και ως «απλός βοσκός», στην πνευματική Ολυμπιάδα.

Ερμηνεύουν: Ελένη Λιώνα (Ελένη), Νίκος Στεφάνου (Πάρις), Τίμος Συρλατζής (Κάλχας), Αντώνης Σιγάλας (Μενέλαος), Παναγιώτης Τερζάκης (Αγαμέμνονας), Μιχάλης Αγγελιδάκης (Ορέστης), Στέλιος Κέλερης (Αχιλλέας), Νατάσα Παπαμιχαήλ (Αφροδίτη), Λουκάς Θεοδοσόπουλος (Ερωτας). Ορχήστρα: Γιούλα Ντούσικου (φλάουτο), Ελένη Λίγγρη (βιολί), Κώστας Σερελέας (τσέλο), Θοδωρής Ιωσηφίδης (πιάνο). Τη μουσική διεύθυνση της παράστασης υπογράφει ο Θοδωρής Ιωσηφίδης. Η παράσταση ανεβαίνει κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 19:30.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσική
Κι αυτά
Οπερα