Έντυπη Έκδοση

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ ΑΠΟΧΩΡΕΙ Ο ΑΝΑΔΟΧΟΣ

Στο τούνελ ξανά

Αγνωστο διαγράφεται το μέλλον του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς ακόμη και στελέχη της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» δεν μπορούν να το προσδιορίσουν.

πειτα από τριετή ακινησία των μετροπόντικων, η εταιρεία «SELI» έχει απομακρύνει σχεδόν όλα τα στελέχη και τους εργαζομένους της πειτα από τριετή ακινησία των μετροπόντικων, η εταιρεία «SELI» έχει απομακρύνει σχεδόν όλα τα στελέχη και τους εργαζομένους της Αιτία είναι ότι τον Δεκέμβριο αποχωρεί ο ανάδοχος. Δηλαδή η ελληνο-ιταλική κοινοπραξία AIASA που κατασκευάζει το έργο, ενώ η εταιρεία που λειτουργεί τους μετροπόντικες έχει αποσύρει όλα τα στελέχη και του εργάτες της.

Η σύμβασή της έληξε τον Δεκέμβριο του 2012, που ήταν και ο μήνας παράδοσης της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσαλονίκης. Ομως μέχρι τότε είχε κατασκευαστεί λιγότερο από το 25% του έργου. Δόθηκε διετής παράταση στη σύμβαση, η οποία λήγει την 1η Δεκεμβρίου. Οπότε παραμένει άγνωστο ποιος θα συνεχίσει την κατασκευή της βασικής γραμμής και θα ολοκληρώσει το έργο.

Στη διαιτησία

Το θέμα αναμένεται να κριθεί στη διαιτησία. Δηλαδή στα δικαστήρια. Ενώ είναι άγνωστο πότε θα βρεθεί λύση. Η κατασκευάστρια κοινοπραξία διεκδικεί περί τα 560 εκατ. ευρώ από την «Αττικό Μετρό Α.Ε.» ως αποζημιώσεις για αλλαγές μελετών, καθυστερήσεις από ανασκαφές, χρεώσεις λόγω των καθυστερήσεων, ενοίκια για τους δύο μετροπόντικες που παραμένουν ανενεργοί επί 3 χρόνια.

Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη της «Αττικό Μετρό Α.Ε.», η κατασκευάστρια κοινοπραξία AIASA έχει δικαίωμα να εγκαταλείψει το έργο από την 1η Δεκεμβρίου. Στην «Αττικό Μετρό Α.Ε.» θεωρούν ότι η κοινοπραξία πρέπει να μείνει και να ολοκληρώσει το έργο. Αν όμως τα δικαστήρια αποφασίσουν ότι η κοινοπραξία μπορεί να φύγει, τότε θα πρέπει να επαναδημοπρατηθεί «σε χρόνο ρεκόρ» το υπόλοιπο έργο που έχει απομείνει. Αλλά και σ' αυτή την περίπτωση παραμένει άγνωστο πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να γίνει η δημοπράτηση και να προκύψει νέος κατασκευαστής, να εγκατασταθεί και να ξεκινήσουν και πάλι οι εργασίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, και στην πλευρά της κοινοπραξίας, που αποτελείται από την ελληνική ΑΕΓΕΚ και τέσσερις ιταλικές εταιρείες, δεν υπάρχει κοινή γραμμή. Η ελληνική ΑΕΓΕΚ μαζί με την ιταλική εταιρεία που έχει αναλάβει την κατασκευή των βαγονιών του Μετρό θέλουν να μείνουν. Η εταιρεία που κατασκευάζει τον ηλεκτρολογικό μηχανισμό θέλει να αποχωρήσει, καθώς δεν βλέπει να προχωρεί το έργο και όσο μένει, έχει περισσότερο ζημία παρά κέρδη.

Αποσυναρμολογημένα

Η δε εταιρεία «SELI», στην οποία ανήκουν οι μετροπόντικες, δείχνει να είναι πλήρως αδιάφορη καθώς έχει απομακρύνει σχεδόν όλα τα στελέχη και τους εργαζομένους της, έπειτα από την τριετή ακινησία των μετροπόντικων. Τα δύο τεράστια μηχανήματα μπορεί να αποσυναρμολογήθηκαν έπειτα από πολύμηνη καθυστέρηση για να μεταφερθούν από την Ανάληψη στη Νέα Ελβετία και να ξεκινήσουν να σκάβουν σε αντίθετη πορεία, αλλά δεν επανασυναρμολογήθηκαν. Παραμένουν στη Νέα Ελβετία, αποσυναρμολογημένα, μέχρι να καταστεί εφικτό να ξεκινήσουν και πάλι το σκάψιμο των τούνελ. Η εταιρεία όμως έχει ήδη αποσύρει τα στελέχη και τους 120 εργαζομένους της που λειτουργούσαν τους μετροπόντικες, τους οποίους έχει μεταφέρει στη Δανία και στον Παναμά, όπου έχει αναλάβει άλλα έργα διάνοιξης σηράγγων.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Αττικό Μετρό Α.Ε.
Θεσσαλονίκη